Дослідницька робота за індивідуальним планом

Спеціальність: Технології та устаткування зварювання
Код дисципліни: 7.131.05.O.005
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Нафтогазова інженерія та зварювання
Лектор: д.т.н., проф. Максимович Олеся Володимирівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Підготовка та залучення студентів до здійснення науково-дослідницької діяльності, ознайомлення їх зі стратегією та тактикою проведення досліджень, надання їм певних знань щодо методології, методики й інструментарію дослідження та підготовки ними публікації, кваліфікаційних робіт. На-вчитись застосовувати в дослідженнях методи аналізу інформаційних джерел та організації наукової праці.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у прикладній механіці або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується не-визначеністю умов і вимог (ІНТ); загальні компетентності: - здатність виявляти, ставити та вирішувати інженерно-технічні та нау-ково-прикладні проблеми (ЗК 1); - здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології (ЗК 2); - здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК 3); фахові компетентності: - здатність застосовувати відповідні методи і ресурси сучасної інженерії для знаходження оптимальних рішень широкого кола інженерних задач із застосуванням сучасних підходів, методів прогнозування, інформаційних те-хнологій та з урахуванням наявних обмежень за умов неповної інформації та суперечливих вимог (ФК 1); - здатність до самостійної роботи і ефективного функціонування в якос-ті керівника групи (ФК 3); - здатність зрозуміло і недвозначно доносити власні висновки, знання та пояснення до фахівців і нефахівців, зокрема і в процесі викладацької дія-льності (ФК 4); - здатність здійснити діагностування конструкцій та споруд, зокрема зварних з’єднань, виконати вибір засобів і методів прийняття рішення за ре-зультатами діагностичного обстеження. Розуміння фундаментальних про-блем механіки крихкого та в’язкого руйнування матеріалів (ФКС 1.1); - здатність розробити та впровадити відповідний технологічний процес щодо відновлення та зміцнення конструкції або її окремих елементів; здійс-нювати пошук оптимальних рішень при проектуванні процесів на основі су-часних методів, що застосовуються в промисловості в даний час та набудуть використання в найближчому майбутньому (ФКС 2.1); - здатність розробляти технологічні процеси покращення та модифіку-вання фізико-механічних властивостей поверхні елементів; оцінювання пере-ваг та недоліків матеріалів, що застосовуються у технологічних процесах відновлення та зміцнення деталей машин і конструкцій для нанесення повер-хневих шарів та покрить з різноманітними властивостями (ФКС 2.2).
Результати навчання: Результати навчання РН 1 застосовувати спеціалізовані концептуальні знання новітніх методів та методик проєктування, аналізу і дослідження конструкцій, машин та/або процесів в галузі машинобудування та суміжних галузях знань; РН 2 розробляти і ставити на виробництво нові види продукції, зокрема виконувати дослідно-конструкторські роботи та/або розробляти технологічне забезпечення процесу їх виготовлення; РН 3 застосовувати системи автоматизації для виконання досліджень, проектно-конструкторських робіт, технологічної підготовки та інженерного аналізу в машинобудуванні; РН 4 використовувати сучасні методи оптимізації параметрів технічних систем засобами системного аналізу, математичного та комп’ютерного моделювання, зокрема за умов неповної та суперечливої інформації; РН 5 самостійно ставити та розв’язувати задачі інноваційного характеру, аргументувати і захищати отримані результати та прийняті рішень; РН 6 розробляти, виконувати та оцінювати інноваційні проекти з урахуванням інженерних, правових, екологічних, економічних та соціальних аспектів; РН 7 зрозуміло і недвозначно презентувати результати досліджень та проектів, доносити власні висновки, аргументи та пояснення державною та іноземною мовами усно і письмово колегам, здобувачам освіти та представникам інших професійних груп різного рівня; РН 8 оволодівати сучасними знаннями, технологіями, інструментами і методами, зокрема через самостійне опрацювання фахової літератури, участь у науково-технічних та освітніх заходах; РН 9 організовувати роботу групи при виконанні завдань, комплексних проектів, наукових досліджень, розуміти роботу інших, давати чіткі інструкції; РН 10 вести пошук необхідної інформацію в науково-технічній літературі, електронних базах та інших джерелах, засвоювати, оцінювати та аналізувати цю інформацію; РН 11 розробляти управлінські та/або технологічні рішення за невизначених умов та вимог, оцінювати і порівнювати альтернативи, аналізувати ризики, прогнозувати можливі наслідки; Зн1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень, критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань Ум1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур. Ум2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах. Ум3. Здатність розв’язувати проблеми у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності АіВ1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. АіВ2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів АіВ3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Дисципліни бакалаврату Виконання МКР
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення навчальної дисципліни студент набуває практичних знань і навиків щодо практичних досліджень фізико-хімічних та механічних властивостей зварних з’єднань, які використовуються у виробництві на цей час та отримають застосування в ближньому майбутньому. Він оволодіває основними етапами наукових досліджень фізико-хімічних властивостей зварних з’єднань, засобами та методами їх вимірювань. Вчиться правильно формувати необхідну базу засобів вимірювання фізичних величин. Грамотно обробляти і узагальнювати результати експериментів з метою досягати мак-симального результату. При цьому робота виконується студентами самостійно під індивідуальним керівництвом викладача кафедри. Практикується виконання реальних досліджень властивостей та процесів на замовлення базових підприємств, баз практик, потенційного замовника роботи, працедавця тощо. При цьому виконується корегування обсягу необхідних досліджень, їх наповнення в заданому напрямку. Це реалізується шляхом погодження ро-боти із студентом, керівником роботи та замовником.
Опис: Дослідницька робота виконується студентами самостійно під індивідуа-льним керівництвом викладача кафедри. Можливе закріплення студентів за окремими викладачами для виконання дослідницької роботи за індивідуаль-ним планом. Детальний зміст індивідуальних лабораторних робіт визначає керівник дослідницької роботи студента. При складанні плану індивідуаль-них досліджень допускається корегування заданого розподілу годин у змісті та послідовності проведення індивідуальних лабораторних занять з метою отримання прогнозованих результатів досліджень. Обсяг робіт, їх зміст та наповнення попередньо обговорюються і схвалюються викладачем спільно із студентом. Отримані, в процесі дослідження фізико-хімічних та механічних власти-востей зварних з’єднань результати, складають основу майбутньої магістер-ської кваліфікаційної роботи студента. Контрольний захід після завершення курсу передбачає захист результа-тів досліджень та сформованого звіту науково-дослідної роботи у вигляді розрахунково-графічної роботи. Тема 1. Роль і завдання науки при переході до ринкової економіки Тема 2. Організація наукової діяльності в Україні Тема 3. Організація науково-дослідної роботи у вищому навчальному закладі Тема 4. Науково-дослідна робота студентів, її форми і роль у підготовці спеціа-лістів Тема 5. Наукова організація дослідного процесу Тема 6. Методологічні засади наукових досліджень Тема 7. Зміст і етапи науково-дослідної роботи Тема 8. Інформаційне забезпечення, обробка та аналіз матеріалів дослідження Тема 9. Оформлення результатів наукового дослідження та впровадження їх у практику господарської діяльності
Методи та критерії оцінювання: 1. Захист окремих пунктів контрольної роботи в усній формі шляхом опиту-вання теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення обчислень. 2. Проведення поточного експрес – контролю засобами віртуального навча-льного середовища або тестами, усним опитуванням, оцінкою активності та внесених пропозицій.
Критерії оцінювання результатів навчання: Представлення та оформлення окремих пунктів розрахунково-графічної роботи, що виконується за завданням і під методич-ним керівництвом викладача. Опитування теоретичного матеріа-лу за темою розрахунково-графічної роботи та методикою про-ведення досліджень (75 балів); Захист розрахунково-графічної роботи (25 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Грищенко І.М. Основи наукових досліджень: Навч. посібник/ І.М. Грищенко, О.М. Григоренко, В.О. Борисейко. – К.: Київ.нац.торг.-екон.ун-т, 2001.-186 с. 2. Добров Г.М. Наука о науке (введение в общее науковедение). - К.: Нау-кова думка, 1970..- 3. К. Кілінська. Науково-дослідна робота студентів в Україні.-Чернівці, Вид-во ЧДУ, 1997. 4. Крушельницька О.В. Методологія та організація наукових досліджень: Навч.посібник/О.В. Крушельницька. – К.: Кондор, 2006.-206 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).