Прикладна теорія автомобіля
Спеціальність: Колісні та гусеничні транспортні засоби
Код дисципліни: 7.133.01.O.002
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: к.т.н., ст.викл. Михайло Володимирович Бур’ян
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК7. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
Результати навчання: РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні.
РН6. Відшуковувати потрібну наукову і технічну інформацію в доступних джерелах, зокрема іноземною мовою, аналізувати і оцінювати її.
РН7. Готувати виробництво та експлуатувати вироби галузевого машинобудування протягом життєвого циклу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Конструкція автомобілів і тракторів
Теорія автомобілів і тракторів
Конструкція та динаміка двигунів внутрішнього згоряння
Конструювання і розрахунок автомобілів
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти набуває теоретичних та практичних знань з теорії руху автомобіля, зокрема криволінійного руху та вібрацій автомобіля. Вивчаються способи створення різних моделей автомобіля, аналіз та оптимізація процесів руху автомобіля.
Опис: Еквівалентні математичні моделі динаміки автомобіля у 2D- та 3D - форматах
Динаміка шини автомобіля. Просторова взаємодія з твердою опорною поверхнею у зв’язку з стійкістю та керованістю руху. Взаємодія шини з опорною поверхнею, що деформується.
Просторова кінематика підвіски. Суміщення кінематики підвіски і кермового приводу керованих коліс. Оцінка стійкості і керованості руху.
Коливання і плавність руху автомобіля . Нормативна база віброколивних навантажень. Двомірні еквівалентні моделі поздовжніх та поперечних коливань. Формування пружних і демпфуючих характеристик підвіски. Теоретичні основи активних і нелінійних підвісок.
Прохідність автомобіля і рух бездоріжжям. Основи террамеханіки і WES – Методика оцінки руху бездоріжжям. Математичне моделювання руху автомобіля бездоріжжям. Формування прохідності повнопривідних автомобілів, оцінкові показники прохідності VCI та MMP. Типи та характеристика опорних поверхонь бездоріжжя.
Сучасна нормативна база оцінка стійкості та керованості автомобіля (ISO). Формування конструктивних параметрів автомобіля у взаємозв'язку з стійкістю та керованістю руху. Особливості кінематики руху багатовісних автомобілів і автопоїздів.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у здобувачів освіти відбувається за такими методами:
1. Захист звітів до практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень.
2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з тестових завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист звітів до практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень (30 балів)
Екзаменаційний контроль
письмова компонента 60 балів
усна компонента 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Reza N. Jazar. Vehicle Dynamics. Theory and Application. – Springe Science + Business Media, LLC. 2008 – 1022p.
2. Литвинов А.С., Фаробин Я.Е. Автомобили. Теория эксплуатационных свойств. – Москва: Машиностроение, 1989. – 237с.
3. Кошарний М.Ф. Основи механіки та енергетики автомобіля. – Київ: Вища школа, 1992. – 187с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).