Експериментальні дослідження та сертифікація автотраспорних засобів

Спеціальність: Колісні та гусеничні транспортні засоби
Код дисципліни: 7.133.01.E.018
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: к.т.н., ст. викл. Бур'ян Михайло Володимирович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни «Експериментальні дослідження та сертифікація автотранспортних засобів» є набуття студентами знань і практичних навиків з: • сучасних методів, конструкції апаратури і обладнання для проведення експериментальних досліджень; • планування, підготовка та проведення випробувань автомобілів і автобусів (АТЗ) та їхніх агрегатів і вузлів; • отримання, обробки та аналізу результатів випробувань.
Завдання: В результаті вивчення дисципліни фахівець повинен знати: • значення випробувань у процесі розробки, виробництва та експлуатації АТЗ та їхніх агрегатів і вузлів; • принципи, методи і обладнання, що застосовуються при випробуваннях АТЗ агрегатів і вузлів; • сучасні методи випробування АТЗ, їх окремих агрегатів, вузлів і систем, тенденції розвитку методів випробувань; • методи обробки результатів випробувань; • планування експерименту.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузевому машинобудуванні або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів машинознавства і харак¬теризуються комплексністю та невизначеністю умов.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія ймовірності, математична статистика та математичне програмування. Теоретична механіка. Опір матеріалів. Конструкція автомобілів і тракторів. Мехатроніка та бортова діагностика. Конструювання і розрахунок автомобілів. Випробування автотранспортних засобів.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних знань та практичних умінь планування та проведення експериментальних досліджень автотранспортних засобів.
Опис: Лекційні заняття 1. Тема: “Нормативна база при проведенні випробувань” Сертифікація автотранспорту в Україні, нормативні документи 4 - 2. Тема: “Планування експерименту при випробуваннях АТЗ” 4 - 3. Тема: “Випробування АТЗ і агрегатів на надійність” 2 - 4. Тема: “Технологічна база випробувань” 4 - 5. Тема: “Випробування автомобіля на екологічну безпеку” 2 - 6. Тема: “Випробування агрегатів трансмісії АТЗ”. 4 - 7. Тема: “Випробування систем керування”. 2 - 8. Тема: “Випробування гальмівних систем”. 2 - 9. Тема: “Випробування ходової частини автомобіля”. 2 - 10. Тема: “Випробування несучих систем”. 2 - 11. Тема: “Випробування на пасивну безпеку”. 2 - Усього годин 30 - Лабораторні заняття 1. Вступне заняття. Інструктаж з техніки безпеки. 2 - 2. Вимірювання напружень методом тензометрії. 2 - 3. Визначення товщини лако-фарбового покриття елементів кузову автомобіля 2 - 4. Визначення шумових характеристик автомобільних двигунів. 2 - 5. Визначення параметрів роботи двигуна автомобіля за допомогою сервісного сканера. Порівняння результатів з вимірюваннями лабораторними приладами (температура, напруга АКБ та ін) 2 - 6. Вимірювання світлопропускної здатності скла автомобіля 3 - 7. Захист лабораторних робіт. 2 - Усього годин 15 - Самостійна робота 1. Підготовка до лабораторних занять 55 - 2. Вивчення лекційного матеріалу 60 - Усього годин 105 -
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до лабораторних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи. 2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з теоретичних та практичних завдань. 4. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзаменаційний контроль 80 ПК 20 Загалом 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Нємий С.В. Методичні вказівки” Вимірювання напружень методом тензометрії”. -Львів 2003.-13с. 2. Нємий С.В., Дубянський О.В. Методичні вказівки „Визначення моментів холостого ходу ГМП.”. -Львів 2003.-13с. 3. Нємий С.В. Методичні вказівки „Визначення шумових характеристик автомобільних ГМП.”. -Львів 2003.-13с. 4. Нємий С.В. Методичні вказівки „Визначення шумових характеристик двигуна.” -Львів 2003.-13с. 5. Нємий С.В. Методичні вказівки „Визначення зовнішніх характеристик автомобільних ГМП.” -Львів 2003.-13с. 6. Горбай О.З. Методичні вказівки „Випробування пасажирських сидінь та їхніх кріплень на міцність”. - Львів 2003.-13с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Експериментальні дослідження та сертифікація автотраспорних засобів (курсова робота)

Спеціальність: Колісні та гусеничні транспортні засоби
Код дисципліни: 7.133.01.E.020
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна