Внутрішній аудит і банківський контролінг
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.072.03.E.038
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: к.е.н., доц. Курило Оксана Богданівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
? ЗК4. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми
фахові компетентності:
? СКЗ. Здатність застосовувати управлінські навички у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
? СК8. Здатність застосовувати інноваційні підходи в сфері фінансів, банківської справи та страхування.
? СК10. Здатність виконувати наукові дослідження у сфері фінансів, банківської справи та страхування з урахуванням поставлених завдань та наявних обмежень.
? СКС-3. Здатність трансформувати уміння і навички наукового дослідження управління стратегічним розвитком фінансового ринку і його учасників, удосконалення банківського державного регулювання, внутрішнього аудиту та контролінгу, управління банківськими ризиками, проектування банківських продуктів та послуг, враховуючи особливості використання європейського сертифікату банкіра.
Результати навчання: ? ПР02. Знати на рівні новітніх досягнень основні концепції і методології наукового пізнання у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
? ПР04. Відшуковувати, обробляти, систематизувати та аналізувати інформацію, необхідну для вирішення професійних та наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи та страхування.
? ПР14. Обґрунтовувати актуальність досліджень, можливість досягнення поставлених цілей з урахуванням наявних ресурсів, висувати гіпотези, аргументувати висновки за результатами досліджень
ПР19. Здійснювати загальний, фінансовий, податковий, операційний дью-ділідженс у рамках діяльності фінансових та нефінансових корпорацій.
? ПР23. Розробляти стратегії банків на фінансових ринках, проектувати банківські продукти і послуги, управляти банківськими ризиками з урахуванням вимог європейського сертифікату банкіра.
? ЗН 2. Критичне осмислення основних теорій, принципів, методів і понять у навчанні та професійній діяльності.
? УМ1. Розв’язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів.
? АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
-Ринок фінансових послуг
- Портфельний менеджмент
- Проектування банківських продуктів та послуг
- Управляння ризиками у банківській діяльності
Супутні і наступні навчальні дисципліни
-Європейський сертифікат банкіра
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Внутрішній аудит і банківський контролінг» є однією з важливих навчальних дисциплін з підготовки магістрів освітньо-наукового блоку «Фінанси і кредит», що забезпечує оволодіння студентами фахових теоретичних знань і практичних навичок у здійсненні контролю за діяльністю банку, а також розумінню стандартів і принципів аудиту стосовно банків. Дисципліна закладає теоретичні основи проведення внутрішнього аудиту касових операцій, міжбанківських розрахунків, кредитних операцій, операцій із цінними паперами, основних засобів і нематеріальних активів, операцій в іноземних валютах, відкриття, порядку ведення і закриття рахунків клієнтів, безготівкових розрахунків клієнтів банку, депозитних (вкладних) операцій, капіталу банку. Приділено також увагу питанням проведення внутрішнього аудиту доходів, витрат і фінансових результатів діяльності банку.
Опис: Внутрішній аудит, його місце у системі внутрішнього контролю суб’єктів господарювання. Організаційні основи функціонування внутрішнього аудиту та функції внутрішнього аудиту в умовах пандемії. Етапи планування внутрішнього аудиту та принципи формування аудиторських документів. Організація та методика проведення аудиту активних банківських операцій. Внутрішній аудит пасивних операцій банку. Внутрішній аудит доходів, витрат і фінансових результатів діяльності банку
Методи та критерії оцінювання: Основними методами оцінювання результатів навчання за дисципліною «Внутрішній аудит та банківський контролінг» можуть бути:
– стандартизовані тести; ;
– командні проекти;
– аналітичні звіти, реферати, есе
– презентації результатів виконаних завдань та досліджень;
– студентські презентації індивідуальних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Диференційований залік – це форма підсумкового контролю, що полягає в оцінці засвоєння студентом навчального матеріалу з окремої навчальної дисципліни на підставі середнього балу результатів поточного контролю та балів за виконання індивідуальних контрольних завдань на підсумковому занятті. Семестровий диференційований залік планується при відсутності екзамену.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література:
1. Погореленко Н.П., Сидоренко О.М., Сердюк Л.В., Карасьова З.М., Федоренко Н.С. Внутрішній аудит у банку: Навчальний посібник. – Львів: Новий Світ-2000, 2020. – 270[2] с.
2. Внутрішній аудит : навчальний посібник / за ред. Ю. Б. Слободяник. – Суми :ТОВ «ВПП «Фабрика друку», 2018. – 248 с.
3. Скаско О. І. Система контролю банківської діяльності в Україні: теорія та практика : монографія / О. І. Скаско. – Львів : Тріада плюс, 2012. – 308 с.
4. Скаско О. І. Теорія, методологія та організація системи контролю в банках України: автореф. дис. ... д-ра екон. наук: 08.00.09 / О. І. Скаско; Терноп. нац. екон. ун-т. – Тернопіль, 2014. – 40 c.
5. Банківський Due Diligence в аспекті протидії легалізації доходів / [Електронний ресурс] — Режим доступу: http://jurblog.com.ua/2019/03/bankivskiy-due-diligence-v-aspekti-protidiyi-legalizatsiyi-dohodiv
6. Рекуненко І.І., Кобець Ж.О., Швидько І.О. Особливості формування та застосування системи фінансового моніторингу в Україні / І.І. Рекуненко, Ж.О. Кобець, І.О. Швидько // Вісник СумДУ. Серія “Економіка”, № 1 2020 с. 104-117
7. Міщенко В. І., Науменкова С. В. Вдосконалення механізмів управління операційними ризиками банку. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Економіка»: науковий журнал. Острог : Вид-во НаУОА, червень 2022. No 25(53). С. 102–109
12. Dr. MUTESI Jean Claude. ASSESSMENT OF EFFECT OF INTERNAL AUDIT ON FINANCIAL PERFORMANCE OF BANKS IN RWANDA: A SURVEY OF BANK OF KIGALI (BK), RWANDA / [Електронний ресурс] — Режим доступу: https://brainajournal.com/manuscripts/PAPER%20ON%20INTERNAL%20AUDIT%20Dr.%20MUTESI%20Claude.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).