Дослідження фінансової стабільності кредитних установ (курсовий проєкт)

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.072.03.E.041
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Професор Рисін Віталій Васильович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета курсового проєкту полягає у виконанні студентами визначених завдань на основі здобутих у процесі навчання практичних навичок щодо дослідження фінансової стабільності кредитних установ (банків).
Завдання: ЗК3. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. ЗК6. Навички міжособистісної взаємодії. ЗК10. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). СК13 Здатність розробляти стратегії для прийняття управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування на принципах liberal arts and science education. СКС-3. Здатність трансформувати уміння і навички наукового дослідження управління стратегічним розвитком фінансового ринку і його учасників, удосконалення банківського державного регулювання, внутрішнього аудиту та контролінгу, управління банківськими ризиками, проектування банківських продуктів та послуг, враховуючи особливості використання європейського сертифікату банкіра.
Результати навчання: ЗН 2. Критичне осмислення основних теорій, принципів, методів і понять у навчанні та професійній діяльності. УМ1. Розв'язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів. Mетоди навчання і викладання: науково-дослідницький метод; проблемно-пошуковий метод Методи оцінювання досягнення результатів навчання: захист курсового проєкту
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Дослідження стратегій фінансових установ (КП)
Короткий зміст навчальної програми: Мета курсового проекту полягає у виконанні студентами визначених завдань на основі здобутих у процесі навчання практичних навичок діяльності кредитних установ – банків та небанківських інститутів, щодо забезпечення їх фінансової стабільності, зокрема визначення елементів досягнення стабільної беззбиткової діяльності фінансового посередника на ринку.
Опис: Вступ 1. Макроекономічні аспекти сприяння фінансовій стабільності (за індивідуальним завданням) 2. Оцінювання фінансової стабільності кредитної установи на прикладі (назва об’єкта дослідження) 2.1. Оцінка достатності капіталу 2.2. Показники ліквідності 2.3. Характеристика ділової активності 2.4. Аналіз ефективності діяльності 2.5. Оцінка конкурентоспроможності кредитної установи 3. Напрями забезпечення фінансової стабільності (назва об’єкта дослідження) Висновки
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь здобувача при вивченні дисципліни (виконанні курсового проекту) включають оцінювання: якості опрацювання літературних джерел та повноти розкриття теоретичної частини згідно варіанту завдання, правильності застосування методів оцінювання фінансової стабільності кредитної установи, а також ефективності запропонованих заходів для забезпечення фінансової стабільності, обгрунтованості висновків за результатами досліджень при виконанні курсового проекту, повноти відповідей та здатності аргументовано представляти результати досліджень під час захисту курсового проекту, якості і своєчасності оформлення роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: зміст курсового проекту (70%) захист курсового проекту (30%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Регламентується Положенням Національного університету «Львівська політехніка»: Положення про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів (СВО ЛП 03.09) та Положення про рейтингове оцінювання досягнень студентів (СВО ЛП 03.10). 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Звіт про фінансову стабільність. Національний банк України. – Режим доступу: https://bank.gov.ua/control/uk/publish/category?cat_id=32236491 Звіт про діяльність Ради з фінансової стабільності. - Режим доступу: https://bank.gov.ua/ua/news/all/zvit-pro-diyalnist-radi-z-finansovoyi-stabilnosti-serpen-2021---lipen-2022 Національний банк України. Наглядова статистика. - Режим доступу: https://bank.gov.ua/ua/statistic/supervision-statist Партин Г.О. Фінансовий менеджмент: підручник/Г.О.Партин, Н.Є.Селюченко. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 388 с Фарина, О. І. Сучасні підходи до оцінки стабільності фінансової системи країни [Текст] / О.І.Фарина, П.А. Дадашова // Економічний аналіз : зб. наук праць / Тернопільський Національний економічний університет; редкол. : В. А. Дерій (голов. Ред.) та ін. – Тернопіль : Видавничо-Поліграфічний центр Тернопільського національного економічного університету “Економічна думка”, 2015. – Том 20. – С. 210-217.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Website: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017р., протокол №35).