Економічні інструменти управління проєктами і програмами розвитку соціально-економічних систем
Спеціальність: Економіка та управління будівництвом
Код дисципліни: 7.051.03.O.002
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Данилович Т.Б., канд. економ. наук, доцент
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності (ЗК):
ЗК2.Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК3.Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети
ЗК6.Здатність розробляти та управляти проектами.
ЗК7.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності спеціальності (ФК):
ФК11. Здатність планувати і розробляти проекти у сфері економіки, здійснювати її інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення
Фахові компетентності спеціалізації (ФКС):
ФКС 1.3. Здатність розробляти та обґрунтовувати варіанти проектного фінансування
Результати навчання: ПРН4. Розробляти соціально-економічні проекти та систему комплексних дій щодо їх реалізації з урахуванням їх цілей, очікуваних соціально-економічних наслідків, ризиків, законодавчих, ресурсних та інших обмежень.
ПРН6. Оцінювати результати власної роботи, демонструвати лідерські навички та уміння управляти персоналом і працювати в команді.
ПРН10. Застосовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у соціально-економічних дослідженнях та в управлінні соціально-економічними системами.
ПРН13. Оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень
ПРН15. Розробляти сценарії і стратегії розвитку соціально-економічних систем.
ПРНС 1.3. Розробляти та обґрунтовувати варіанти проектного фінансування.
КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
КОМ 2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
АіВ 1. Управління комплексними діями або проєктами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
АіВ 3. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність оцінювати результати власної роботи і нести відповідальність за особистий професійний розвиток.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: немає
Кореквізити:
Проектне фінансування
Короткий зміст навчальної програми: У результаті вивчення навчальної дисципліни у студента повинна сформуватись цілісна системи знань та набуття навичок практичного застосування економічних інструментів управління проектами і програмами розвитку соціально-економічних систем усіх рівнів.
У процесі навчання студенти отримають поглиблене розуміння філософії управління проектами і програмами розвитку соціально-економічних систем, методологій та інструментарію, зможуть сформувати та обґрунтувати вибір проекту, програми, портфелю до реалізації; навчаться здійснювати вибір економічних інструментів управління проектами та програмами розвитку соціально-економічних систем; проводити оптимізацію параметрів проекту; відпрацьовувати специфічні функції управління проектами на рівні вимог міжнародних стандартів; застосовувати методології фінансово-економічного прогнозування та планування проектів розвитку; здійснювати фінансово-економічне оцінювання проектів; застосовувати інструменти для покращення фінансово-економічного стану суб’єкта економіки; оцінювати фінансово-економічну доцільність окремих господарських рішень з позицій інтересів власника та кожного із учасників проекту розвитку соціально-економічних систем усіх рівнів; вирішувати оптимізаційні задачі управління проектами; приймати проектні рішення, базуючись на набутих знаннях та отриманих навиках у сфері управління проектами.
На лабораторних заняттях студенти оволодіють інструментальними засобами, які дають можливість планувати проекти та програми; контролювати успішність їх виконання; покращувати фінансово-економічний стан суб’єкта економіки; здійснювати ситуаційний аналіз проектів та програм розвитку; розробляти моделі фінансово-економічних прогнозів та планів проектів; визначати стійкість проекту, враховуючи вплив різних факторів; тиражувати сценарії для змінних параметрів; об’єднувати проекти в програми та аналізувати їхній вплив на діяльність соціально-економічних систем мікро-, мезо- та макрорівня.
Опис: управління проектами і програмами розвитку соціально-економічних систем. Проектний та програмний підходи в управлінні розвитком розвитку соціально-економічних систем. Методологія та інструментарій управління проектами і програмами. Методи обґрунтування та вибору проектів. інструментарій формування та оптимізації програм і портфелів. Інструменти планування та контролю проектів та програм розвитку соціально-економічних систем. Основні методи тайм-менеджменту. Економічні інструменти управління ресурсами, витратами та проектним бюджетом. Економічні інструменти ризик-менеджменту. Економічні інструменти управління якістю проекту.
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики знань є поточний та підсумковий (екзаменаційний) контроль.
У процесі поточного контролю методами діагностики знань є: оцінювання виступів студентів та їхньої активності під час ділових та імітаційних ігор на лекційних заняттях; перевірка виконання лабораторних робіт, захист звітів про виконання лабораторних робіт; перевірка, обговорення та захист індивідуального науково-дослідного завдання.
Екзаменаційний контроль: оцінювання письмової та усної компоненти
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100%):
- виконання та захист лабораторних робіт (24%);
- виконання та захист індивідуального науково-дослідного завдання (16%);
- ділові та імітаційні ігри на лекційних заняттях (5%);
-підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (55%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Управління проєктами. Лабораторний практикум [Електронний ресурс] : навчальний посібник для здобувачів ступеня бакалавра за спеціальністю 126 Інформаційні системи та технології / КПІ ім. Ігоря Сікорського ; уклад. Б. Я. Корнієнко. – Електронні текстові данні (1 файл: 1.19 Мбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023. – 68 с.
2. Практикум з управління проектами [Текст]: навч. посіб. / В.В. Козик, І. Є. Тимчишин; Нац. ун-т «Львів. політехніка». — Л.: Вид-во Львів. політехніки, 2012. — 179 с.
3. Горбаченко С. А. Проектний менеджмент: навчально-методичний посібник для підготовки здобувачів вищої освіти галузі знань 12 «Інформаційні технології» / С.А. Горбаченко. - Одеса: НУ "ОЮА", 2020. - 263 с.
4. Основи управління проєктами / пер. з англ. Я. Машико. — Харків: Вид-во «Ранок»: Фабула, 2020. — 272 с.
5. Фандрейзинг. Навчальний посібник для посадових осіб місцевого самоврядування / О. Кобзарев / Асоціація міст України – К., ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «ВІ ЕН ЕЙ», 2015. – 84 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).