Ринок будівельних контрактів та договірні відносини у будівництві

Спеціальність: Економіка та управління будівництвом
Код дисципліни: 7.051.03.E.016
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: доцент Мельник Володимир Мирославович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1) . знання сучасного нормативно-правового забезпечення у сфері взаємовідносин учасників будівництва, розуміння функцій суб’єктів будівництва у забезпеченні ефективності виробничих процесів; 2) знання міжнародних вимог до укладання контрактів на будівництво, вимог до укладання і страхування договірних відносин, типових преформ, вітчизняних вимог до формування внутрішніх і зовнішніх договірних відносин; 2) уміння укладати договори підряду для традиційних і нетрадиційних підрядних схем виконання проекту, формувати тендерну документацію, договори на виконання проектної документації, експертизи та пошукових робіт, договори фінансування будівництва; 4) уміння розробляти і формувати внутрішньо-фірмові договірні відносини відповідно до чинного законодавства, контролювати виконання договірних зобов’язань у процесі виконання проекту.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Економіка підприємства /будівництва/ • Управління проектами в будівництві • Інженерія вартості у будівництві
Короткий зміст навчальної програми: Класифікація договірних відносин у будівництві. Суб’єкти і обєкти договірних відносин у будівництві. Вітчизняна практика і нормативне законодавство. Внутрішньо-фірмові договірні відносини. Колективний договір. Зовнішньо-фірмові договірні відносини в забезпеченні ресурсами та засобами виробництва. Договори підряду на виконання проектно-вишукувальних і будівельних робіт Міжнародна практика укладання та страхування будівельних контрактів. Проформи FIDIС. Правове керівництво ЮНСІТРАЛ. Контракти ICC. Діяльність міждержавної гільдії інженерів консультантів Договірні відносини в забезпеченні контролю якості та нагляду за будівництвом, обліку і визнання виконання робіт, забезпечення фінансовими ресурсами відповідно до вибраних схем і механізмів фінансування
Методи та критерії оцінювання: • виконання контрольної роботи, усне опитування (50%) • підсумковий контроль (50 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (50%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДСТУ-Н Б А.3.1-33:2015 «Настанова щодо складання (підготовки) договорів підряду на виконання проектно-вишукувальних та будівельних робіт». 2. Бушуєв С.Д. та ін. Управління проектами девелопмента / С.Д Бушуєв, Н.С,Бушуєва, І.І. Оберемок, М.М. Куценко : Навч. посібник. К: КНУБА,2015. –184 с. 1. A Guide to the Project Management Body of Knowledge, Fifth Edition (PMBOK Guides). – Project Management Institute, Inc., 14 Campus Boulevard, Newtown Square, Pennsylvania 19073-3299 USA, 2014. – 420 р. 1. ДСТУ НБА.3.1-24:2013 Настанова з організації системи управління якістю будівництва 2. ДСТУ НБА.2.2-10:2012 Настанова з організації проведення експертизи проектної документації на будівництво 3. ДСТУ НА.2.2-11:2014 Настанова щодо проведення авторського нагляду за будівництвом 4. Постанова Кабінету міністрів України від 27.09.2000 №1469 Про проведення торгів (тендерів) у будівництві