Стратегії розвитку соціально-економічних систем
Спеціальність: Економіка та управління будівництвом
Код дисципліни: 7.051.03.O.005
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: доцент кафедри менеджменту персоналу та адміністрування Навчально-наукового інституту економіки та менеджменту, кандидат економічних наук, доцент - Бойківська Галина Миколаївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності: Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
Фахові компетентності:Здатність застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій для обґрунтування стратегії розвитку економічних суб’єктів та пов’язаних з цим управлінських рішень. Здатність визначати ключові тренди соціально-економічного та людського розвитку. Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання. Здатність оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень. Здатність до розробки сценаріїв і стратегій розвитку соціально-економічних систем. Здатність використовувати інструменти стратегічного управління розвитком підприємством. Здатність обґрунтовувати напрями інноваційного розвитку підприємства.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
- розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності;
- приймати ефективні рішення за невизначених умов і вимог, що потребують застосування нових підходів, методів та інструментарію соціально-економічних досліджень;
- визначати та критично оцінювати стан та тенденції соціально-економічного розвитку, формувати та аналізувати моделі економічних систем та процесів;
- розробляти сценарії і стратегії розвитку соціально-економічних систем;
- обирати та застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій для обґрунтування стратегічних управлінських рішень на підприємстві;
- оцінювати рівень інноваційного розвитку та інноваційний потенціал підприємства, розробляти стратегії та бізнес-моделі інноваційного розвитку підприємства.
Комунікація (КОМ):
- донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності;
- здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
Автономія і відповідальність (АіВ):
- відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
немає
Кореквізити:
1. Фінансовий менеджмент у бізнесі.
2. Конкурентоспроможність бізнесу.
3. Економіка інтегрованих бізнес-структур.
4. Інноваційний розвиток бізнесу.
Короткий зміст навчальної програми:
Дисципліна «Стратегії розвитку соціально-економічних систем» належить до новітніх навчальних курсів і передбачає міждисциплінарний і системний підхід до вивчення теоретичних та практичних аспектів розроблення стратегії і тактики управління соціально-економічними системами, визначення рекомендацій щодо розроблення стратегій на усіх рівнях економіки у сучасних умовах.
Опис: Сутність та основи розвитку соціально-економічних систем. Теоретичні засади економічного розвитку соціально-економічних систем: моделі та концепції. Стратегічний контур управління розвитком соціально-економічних систем. Управління розвитком конкурентоспроможності СЕС. Стратегічне планування розвитку міста як соціально-економічної системи. Ключові елементи стратегічного управління розвитком регіональних соціально-економічних систем. Національні економічні стратегії розвитку в глобальному середовищі. Глобальні стратегії трансформації та структурної модернізації соціально-економічних систем.
Методи та критерії оцінювання: 1.Поточний контроль (45%):
- оцінювання знань на практичних заняттях (виконання ситуаційних завдань; участь у дискусіях; контрольне тестування);
- оцінювання виконання та захисту індивідуальних розрахункових (контрольних) робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи).
2.Екзаменаційний контроль (55%): оцінювання письмової та усної компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на практичних заняттях; тести; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних ідей та рішень, уточнень, доповнень, визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль, усне опитування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гевко О.Б., Шведа Н.М. Стратегічне управління: навч. посіб. Тернопіль ФОП Паляниця В. А., 2016. 152 с.
2. Караєва Н. Корпан Р. Коцко Т. Сталий розвиток: еколого-економічна оптимізація територіально-виробничих систем: Навчальний посібник. Університетська книга. 2015. 387 с.
3. Писаренко В.В., Багорка М.О. Стратегічний маркетинг: навч. посіб. Дніпро: Видавець. 2019. 240 с.
4. Стратегія сталого розвитку: Підручник / [В.М. Боголюбов, М.О. Клименко, Л.Г. Мельник, О.О. Ракоїд]. За редакцією професора В.М.Боголюбова. К.: ВЦ НУБІПУ, 2018. 446 с.
5. Шерстюк Р.П. Досвід реалізації стратегії розвитку територіальних громад у постконфліктних умовах. Стратегії сталого розвитку територій в умовах посткризового відновлення : монографія. Київ, 2021. С. 73–101.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).