Планування і організація діяльності будівельних підприємств
Спеціальність: Економіка та управління будівництвом
Код дисципліни: 7.051.03.E.020
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: доцент Гавриляк Анатолій Степанович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК6. Здатність розробляти та управляти проєктами.
ЗК7.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ЗК8. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
фахові компетентності:
ФК1.Здатність застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій для обґрунтування стратегії розвитку економічних суб’єктів та пов’язаних з цим управлінських рішень.
ФК4.Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, методи та прийоми дослідження економічних та соціальних процесів, адекватні встановленим потребам дослідження.
ФК6.Здатність формулювати професійні задачі в сфері економіки та розв’язувати їх, обираючи належні напрями і відповідні методи для їх розв’язання, беручи до уваги наявні ресурси.
ФК7.Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання.
ФК9.Здатність застосовувати науковий підхід до формування та виконання ефективних проєктів у соціально-економічній сфері.
Результати навчання:
ПРН1.Формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних проблем.
ПРН2. Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності.
ПРН5. Дотримуватися принципів академічної доброчесності.
ПРН6. Оцінювати результати власної роботи, демонструвати лідерські навички та уміння управляти персоналом і працювати в команді.
ПРН7.Обирати ефективні методи управління економічною діяльністю, обґрунтовувати пропоновані рішення на основі релевантних даних та наукових і прикладних досліджень.
ПРН9.Приймати ефективні рішення за невизначених умов і вимог, що потребують застосування нових підходів, методів та інструментарію соціально-економічних досліджень.
ПРН10. Застосовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у соціально-економічних дослідженнях та в управлінні соціально-економічними системами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Управління проектами у будівництві
Нормування та управління ресурсами будівельних підприємств
Кореквізити:
Ринок будівельних контрактів та договірні відносини у будівництві
Фінансовий менеджмент та оподаткування у будівництві
Короткий зміст навчальної програми: Метою дисципліни є формування у студентів знань та вмінь щодо забезпечення розвитку економічних систем, обґрунтування та реалізації ефективних управлінських рішень з розвитку підприємства .
Головними завданнями вивчення дисципліни є: вивчення механізмів управління економічним розвитком підприємства та використання ресурсного, трудового, фінансового потенціалу підприємств, ефективністю планування виробництвом, набуття вмінь обґрунтовувати технічні рішення і напрямки розвитку підприємства.
Предметом дисципліни є закономірності, принципи економічного розвитку підприємства, методи і процеси аналізу та управління цими процесами.
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен: набути навички з аналізування чинників впливу на параметри економічного розвитку підприємства; отримати вміння використовувати економічний інструментарій для проведення планових техніко-економічних розрахунків, розробки альтернативних планів та обґрунтування оптимальних варіантів розвитку підприємства; оволодіти знаннями про ключові поняття, закономірності та сучасні форми розвитку суб’єктів підприємницької діяльності, набути навички з розроблення стратегії та бізнес-планування економічного розвитку підприємства; отримати вміння оцінювати ресурсний потенціал підприємства.
Опис: Загальна характеристика та організаційні засади будівельної діяльності. Організаційна підготовка будівництва. Основні документи в організуванні будівництва. Планування як функція управління і передумови організування діяльності будівельного підприємства. Методи організування виробництва будівельної продукції. Оперативно-календарне планування на підприємстві. Організаційно-технологічні моделі і графіки в календарному плануванні будівельного виробництва. Бізнес-планування в будівництві. Планування виробництва будівельної продукції. Планування та організування ресурсного забезпечення діяльності будівельного підприємства.
Організаційно-виробниче забезпечення якості будівельної продукції.
Методи та критерії оцінювання: 1.Поточний контроль передбачає такі методи оцінювання:
- вибіркове усне опитування;
- оцінювання знань на практичних заняттях у процесі обговорення проблемних теоретико-прикладних питань та вирішення ситуаційних завдань з урахуванням активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо;
- оцінювання тестових завдань у ВНС.
2.Екзаменаційий контроль передбачає оцінювання письмової та усної компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%):
практичні заняття - 10%;
тестові завдання - 20%;
Підсумковий контроль - екзамен (70%):
письмова компонента (60%);
усна компонента (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Планування і організування діяльності будівельних підприємств: навчальний посібник для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 051 «Економіка» освітньої програми «Економіка та управління будівництвом» / Укл.: В.В. Козик, А.С. Гавриляк, Т.О. Петрушка, Т.Б. Данилович. – Львів: Видавництво «Новий Світ – 2000», 2022. – 200 с. ISBN 978 – 966 – 418 – 347 – 2
2. Литвин Б.М. Планування діяльності будівельного підприємства: Навчальний посібник.- К.: «Хай – Тек Прес», 2007.- 320 с.
3. Організація виробництва: підручник / В.В. Козик, А.С. Гавриляк, Т.О. Петрушка. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020.- 256 с.
4. Тарасюк Г.М., Шваб Л.І. Планування діяльності підприємства: Навчальний посібник. — К.: Каравела, 2015. — 368 с.
5. Рогожин П.С., Гойко А.Ф. Економіка будівельних організацій._ К.: Видавничий дім «Скарби», 2007.- 448 с.
6. Організація будівництва: підручник для студ. вищих навч. закл. / С.А. Ушацький (ред.). — К. : Кондор, 2007. — 521c. : рис., табл. — Бібліогр.: с. 519-520. — ISBN 978-966-351-079-8.
7. Лубенець Володимир Григорович. Основи організації і планування будівельного виробництва в запитаннях і відповідях: Навч. посібник / Київський національний ун-т будівництва і архітектури. — К., 2000. — 156с. — ISBN 5-8238-0685-Х.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Планування і організація діяльності будівельних підприємств (курсовий проєкт)
Спеціальність: Економіка та управління будівництвом
Код дисципліни: 7.051.03.E.022
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: доцент Гавриляк Анатолій Степанович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК6. Здатність розробляти та управляти проєктами.
ЗК7.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ЗК8. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
фахові компетентності:
ФК1.Здатність застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій для обґрунтування стратегії розвитку економічних суб’єктів та пов’язаних з цим управлінських рішень.
ФК4.Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, методи та прийоми дослідження економічних та соціальних процесів, адекватні встановленим потребам дослідження.
ФК6.Здатність формулювати професійні задачі в сфері економіки та розв’язувати їх, обираючи належні напрями і відповідні методи для їх розв’язання, беручи до уваги наявні ресурси.
ФК7.Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання.
ФК9.Здатність застосовувати науковий підхід до формування та виконання ефективних проєктів у соціально-економічній сфері.
Результати навчання: general competences:
GK 1. Ability to generate new ideas (creativity).
GK 6. Ability to develop and manage projects.
GK 7. Ability to act on the basis of ethical considerations (motives).
GK 8. Ability to conduct research at an appropriate level.
professional competences:
PC 1. The ability to apply scientific, analytical, methodical tools to justify the strategy of development of economic entities and related management decisions.
PC 4. The ability to use modern information technologies, methods and methods of research of economic and social processes, adequate to the established research needs.
PC 6. The ability to formulate professional tasks in the field of economics and solve them, choosing the appropriate directions and appropriate methods for their solution, taking into account the available resources.
PC 7. The ability to justify management decisions regarding the effective development of economic entities.
PC 9. The ability to apply a scientific approach to the formation and implementation of effective projects in the social and economic sphere.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Управління проектами у будівництві
Нормування та управління ресурсами будівельних підприємств
Кореквізити:
Ринок будівельних контрактів та договірні відносини у будівництві
Фінансовий менеджмент та оподаткування у будівництві
Короткий зміст навчальної програми: Навчити розробляти і використовувати організаційно-технологічну документацію для всіх прогресивних методів організації будівництва з врахуванням сучасних тенденцій розвитку будівельного виробництва і матеріально-технічної бази.
Опис: 1. Завдання на курсовий проект
2. Обсяги основних БМР.
3. Кошторисна вартість БМР.
4. Методи проведення основних будівельно-монтажних робіт
5. Потреба в будівельних машинах і механізмах
6. Визначення тривалості будівництва
7. Визначення потреби в кадрах
8. Розрахунок тимчасових споруд
8.1. Розрахунок складів
8.2. Розрахунок тимчасових адміністративно побутових приміщень
9. Техніко-економічні показники
Методи та критерії оцінювання: 1.Оцінювання виконання курсової роботи.
2.Оцінювання усного захисту курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Обсяги основних БМР - 10%
2. Кошторисна вартість БМР.-10%
3. Методи проведення основних будівельно-монтажних робіт-5%
4. Потреба в будівельних машинах і механізмах-5%
5. Визначення тривалості будівництва-10%
6. Визначення потреби в кадрах-5%
7. Розрахунок тимчасових споруд-20%
8. Техніко-економічні показники - 5%
Захист курсової роботи -30%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Планування і організування діяльності будівельних підприємств: навчальний посібник для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 051 «Економіка» освітньої програми «Економіка та управління будівництвом» / Укл.: В.В. Козик, А.С. Гавриляк, Т.О. Петрушка, Т.Б. Данилович. – Львів: Видавництво «Новий Світ – 2000», 2022. – 200 с. ISBN 978 – 966 – 418 – 347 – 2
2. Литвин Б.М. Планування діяльності будівельного підприємства: Навчальний посібник.- К.: «Хай – Тек Прес», 2007.- 320 с..
3. Крупка Я.Д., Задорожний З.В., Мельник Р.О. Облік в будівництві. Підручник.- Тернопіль: Економічна думка, 2006.- 608 с.
4. Економіка та управління підприємством: Навч. Посібник/ А.Є Мачкур, Л.А.Лещій, З.О.Коваль.-Львів. Видавництво НУ «ЛП», 2010, -156 с.
5. Економіка підприємства. Ємельянов О.Ю., Загорецька О.Я., Мельник В.М., Гудзь О.І.,Тарасовська О.Б., :Конспет лекцій для студентів інституту економіки та менеджменту. Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2018. – 219 с.
6. Рогожин П.С., Гойко А.Ф. Економіка будівельних організацій._ К.: Видавничий дім «Скарби», 2007.- 448 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).