Фінансовий менеджмент та оподаткування у будівництві

Спеціальність: Економіка та управління будівництвом
Код дисципліни: 7.051.03.E.017
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Селюченко Надія Євстахіївна, к.е.н., доцент Баланська Олена Ігорівна, к.е.н., доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів системи знань щодо фінансового забезпечення та оподаткування у будівельному бізнесі, комплексу умінь і навичок застосування різноманітних методів, інструментів та важелів фінансового та податкового менеджменту у будівельному бізнесі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК2.Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК3.Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. ЗК4.Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК7.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). фахові компетентності: ФК1.Здатність застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій для обґрунтування стратегії розвитку економічних суб’єктів та пов’язаних з цим управлінських рішень. ФК4.Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, методи та прийоми дослідження економічних та соціальних процесів, адекватні встановленим потребам дослідження. ФК6.Здатність формулювати професійні задачі в сфері економіки та розв’язувати їх, обираючи належні напрями і відповідні методи для їх розв’язання, беручи до уваги наявні ресурси. ФК7.Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання. ФК8.Здатність оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень. ФКС 1.2 Здатність забезпечувати раціональне фінансування будівництва на засадах використання методів, інструментів та важелів фінансового менеджменту.
Результати навчання: • знання та розуміння механізму фінансового менеджменту, систем забезпечення фінансового управління на будівельному підприємстві; • знання та розуміння сучасних систем та механізмів фінансування будівництва, джерел фінансування діяльності будівельного підприємства; • знання чинних систем оподаткування та розуміння особливостей оподаткування будівельних підприємств; • уміння застосовувати методичний інструментарій аналізування фінансової звітності будівельного підприємства, розроблення фінансових планів і бюджетів, оцінювання вартості грошей в часі та довгострокових цінних паперів, вартості власного і позикового капіталу, ефективності реальних та фінансових інвестицій; • уміння застосовувати методи управління грошовими потоками, джерелами фінансування необоротних та оборотних активів, капіталом, фінансовими інвестиціями; • уміння використовувати методи оптимізації оподаткування будівельного підприємства; • уміння діагностувати фінансові ризики та фінансову кризу підприємства, обгрунтовувати управлінські рішення щодо фінансового оздоровлення будівельного підприємства
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Стратегії розвитку соціально-економічних систем Статистичний аналіз і моделювання соціально-економічних систем та процесів Кореквізити: Інженерія вартості у будівництві Нормування та управління ресурсами будівельного підприємства
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна спрямована на: формування у студентів знань у сфері теоретичних та організаційних основ фінансового менеджменту, систем його забезпечення; вивчення механізмів та джерел фінансування об’єктів будівництва, особливостей оподаткування будівельного бізнесу; формування практичних навиків застосування методичного інструментарію оцінювання та аналізування фінансової звітності, розроблення фінансових планів і бюджетів, оцінювання вартості довгострокових цінних паперів, власного і позикового капіталу, ефективності реальних та фінансових інвестицій; формування вміння застосовувати методи управління грошовими потоками, джерелами фінансування необоротних та оборотних активів, капіталом, фінансовими інвестиціями, податковими платежами, фінансовими ризиками, а також розуміння особливостей їхнього застосування в умовах антикризового фінансового управління будівельним бізнесом.
Опис: Теоретичні та організаційні основи фінансового менеджменту. Визначення вартості грошей у часі та її використання у фінансових розрахунках. Аналіз фінансових звітів та фінансове планування. Управління грошовими потоками будівельного підприємства. Управління оборотними активами. Управління інвестиціями підприємства. Вартість і оптимізація структури капіталу. Механізми і джерела фінансування об’єктів будівництва. Особливості оподаткування будівельного підприємства. Управління фінансовими ризиками будівельного підприємства. Антикризове фінансове управління підприємством.
Методи та критерії оцінювання: 1.Поточний контроль передбачає такі методи оцінювання: - оцінювання знань на практичних заняттях у процесі обговорення проблемних науково-практичних питань та вирішення ситуаційних завдань з урахуванням активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо; - оцінювання тестових завдань у ВНС; - оцінювання індивідуальних розрахункових робіт. 2.Екзаменаційний контроль передбачає оцінювання письмової та усної компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40%): контрольне тестування; індивідуальні контрольні роботи. Підсумковий контроль - екзамен (60%): письмова компонента (50%); усна компонента (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Ван Хорн Дж. К., Вахович Джон М. Основы финансового менеджмента. Издательский дом «Вилямс», 2004. 992с. 2. Партин Г. О., Селюченко Н. Є. Фінансовий менеджмент: підручник. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2018. 388с. 3. Васьківська К. В., Сич О. А. Фінансовий менеджмент: навч. посіб. Львів : «ГАЛИЧ-ПРЕС», 2017. 236 с. URL: https://financial.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2015/10/%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D0%A4%D0%9C-30.pdf 4. Дема Д.І. Податковий менеджмент: навч. посібник / Д.І. Дема, І.В. Шевчук, Г.П. Мартинюк; за заг. ред. Д.І. Деми. К.: Алерта, 2017. 256 с. URL: http://ir.znau.edu.ua/bitstream/123456789/8277/1/Podatkovuy%20menedzment_2017_256.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).