Конкурентоспроможність бізнесу
Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 7.051.05.E.016
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Професор, доктор економічних наук Мрихіна Олександра Борисівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - знання теоретичних та прикладних положень діагностики конкурентної позиції бізнесу на ринку;
- знання нормативно-правової бази регулювання конкуренції в Україні;
- уміння ідентифікувати всі види конкурентних переваг, характерних для бізнесу будь-якого типу, а також визначати ті, що мають бути досягнуті в майбутньому для поліпшення його конкурентоспроможності;
- уміння оцінювати рівень конкуренції в галузі, визначати масштаби конкурентного галузевого бізнес-середовища й оцінювати розстановку сил на ринку;
- уміння обґрунтовувати організаційно-технічні рішення щодо підвищення конкурентоспроможності продукції, продуктивності виробництва тощо;
- уміння економічно обґрунтовувати та конкретизовувати функції управління конкурентоспроможністю бізнесу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
Економіка підприємства
Економічний аналіз
Планування і контроль на підприємстві
Управління витратами
Потенціал і розвиток підприємства
кореквізити:
Економічне управління підприємством
Економічні інструменти управління проектами і програмами розвитку підприємства
Проектне фінансування
Управління потенціалом підприємства
Тренінг-курс: Управління ресурсним забезпеченням підприємства
Короткий зміст навчальної програми: Сучасні теорії конкуренції. Державне регулювання конкуренції. Діагностика конкурентного бізнес-середовища. Визначення потенціалу конкурентоспроможності бізнесу та його складових. Формування конкурентних переваг бізнесу. Методи забезпечення конкурентних переваг бізнесу. Технологія забезпечення конкурентних переваг бізнесу. Особливості управління конкурентоспроможністю продукції. Управління конкурентоспроможністю бізнесу. Соціальна відповідальність і конкурентоспроможність бізнесу. Розроблення і реалізація програм підвищення конкурентоспроможності бізнесу. Оцінювання ефективності сучасних моделей управління конкурентоспроможністю бізнесу.
Методи та критерії оцінювання: оцінювання знань на практичних заняттях – 30% (у тому числі: обговорення та виконання практичних завдань; участь в ситуаційних вправах, ділових іграх тощо - 10%, виконання розрахункової роботи – 20%);
• підсумковий контроль (екзамен) – 70% (письмова компонента – 50%, усна компонента – 20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Мрихіна О.Б. Конкурентоспроможність підприємства : Конспект лекцій / Мрихіна О.Б. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 343 с.
2. Должанський І.З. Конкурентоспроможність підприємства : Навч. посібник / І.З. Должанський, Т.О. Загорна. – К.: Центр навчальної літератури, 2014. – 384 с.
3. Драган О.І. Управління конкурентоспроможністю підприємств: теоретичні аспекти. Монографія. – К.: ДАКККіМ, 2015. – 160 с.
Конкурентоспроможність бізнесу (курсовий проєкт)
Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 7.051.05.E.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Професор, доктор економічних наук Мрихіна Олександра Борисівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знання концепцій оцінювання й управління конкурентоспроможністю бізнесу;
• уміння ідентифікувати всі види конкурентних переваг, якими володіє підприємство, а також визначати ті, що мають бути досягнуті в майбутньому для поліпшення його конкурентоспроможності;
• уміння обґрунтовувати організаційно-технічні рішення щодо підвищення конкурентоспроможності бізнесу, продуктивності виробництва тощо;
• уміння економічно обґрунтовувати та конкретизовувати функції управління конкурентоспроможністю бізнесу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
Конкурентоспроможність бізнесу
Короткий зміст навчальної програми: Діагностика конкурентоспроможності бізнесу. Визначення потенціалу конкурентоспроможності бізнесу та його складових. Формування конкурентних переваг бізнесу. Методи забезпечення конкурентних переваг бізнесу. Управління конкурентоспроможністю бізнесу. Розроблення і реалізація стратегії конкурентоспроможності бізнесу.
Методи та критерії оцінювання: • оцінювання курсового проекту – 100% (розрахункова компонента – 70%, усна компонента – 30%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Мрихіна О.Б. Конкурентоспроможність бізнесу : Конспект лекцій / Мрихіна О.Б. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 343 с.
2. Должанський І.З. Конкурентоспроможність підприємства : Навч. посібник / І.З. Должанський, Т.О. Загорна. – К.: Центр навчальної літератури, 2018. – 384 с.
3. Драган О.І. Управління конкурентоспроможністю підприємств: теоретичні аспекти. Монографія. – К.: ДАКККіМ, 2015. – 160 с.