Економічні механізми трансформацій бізнесу
Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 7.051.05.E.019
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: к.е.н., доцент Панченко Анна Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання.
Здатність оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень.
Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо трансформації бізнесу.
Результати навчання: Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності.
Обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики.
Ідентифікувати та оцінювати ключові параметри трансформації бізнесу, розробляти й обґрунтовувати рішення щодо вибору оптимального способу перетворення підприємства на засадах використання методів та інструментів економічного управління.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Стратегії розвитку соціально-економічних систем
Фінансовий менеджмент у бізнесі
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Економіка інтегрованих бізнес-структур
Конкурентоспроможність бізнесу
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Економічні механізми трансформації бізнесу» спрямоване на формування теоретичних і практичних знань щодо розуміння моделей, стратегій та результатів трансформації бізнесу, економічних механізмів інтеграційних та дезінтеграційних трансформацій, економічних засад реструктуризації бізнесу, реорганізації підприємств в процесі трансформації бізнесу, управління процесами трансформації бізнесу, економічним розвитком підприємств, характерних засад розвитку транснаціонального бізнесу.
В процесі навчання студенти отримають знання концептуальних засад управління процесами трансформації бізнесу, вивчать моделі, стратегії, програми трансформації підприємств, зможуть обґрунтувати оптимальний напрям трансформації бізнесу, навчаться застосовувати на практиці економічні інструменти аналізу ефективності та результативності трансформацій, отримають навики у проведенні наукового дослідження з врахуванням останніх тенденцій розвитку економічної науки.
Опис: Теоретико-методологічні засади управління процесами трансформації бізнесу. Моделі, стратегії та результати трансформацій бізнесу. Економічні механізми інтеграційних та дезінтеграційних трансформацій бізнесу. Економічні засади реструктуризації бізнесу. Економічні засади реінжинірингу бізнесу. Реорганізація підприємств у процесі трансформацій бізнесу. Управління інноваційним розвитком бізнесу. Економічні засади розвитку транснаціонального бізнесу. Вітчизняний та міжнародний досвід ефективних трансформацій бізнесу.
Методи та критерії оцінювання: науково-дослідне завдання і його презентація (20%)
поточне тестування, міні-кейси, бізнес-ситуації (10%)
підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Методами діагностики знань є методи контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролю.
У процесі поточного контролю методами діагностики знань є: оцінювання виступів студентів та їх активності під час ділових та імітаційних ігор на лекційних заняттях, перевірка самостійності виконання лабораторних робіт, усне опитування на предмет засвоєння матеріалу, перевірка виконаних практичних завдань та контрольної роботи, перевірка контрольних робіт, обговорення та перевірка представленого наукового дослідження.
У процесі семестрового контролю методами діагностики знань є перевірка письмових завдань та усне опитування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література:
1. Панченко А.В. Економічна природа та об’єктивні передумови трансформації бізнесу / А.В. Панченко, І.Є. Тимчишин // Вісник «Економічний простір». – 2009. – № 31. – С. 124–131.
2. Кузьмін О.Є. Трансформація підприємств: економічна оцінка та побудова систем менеджменту / О.Є. Кузьмін, А.С. Мороз, Н.Ю. Подольчак, Р.В. Шуляр // Монографія . – Львів: Вид-во Нац. ун-ту «Львівська політехніка», 2005. – 336 с.
3. Гіл, Чарлз. Міжнародний бізнес: конкуренція на глобальному ринку / Пер.з англ. – К.: Основи, 2022. – 856с.
4. Момот Т.В. Вартісно-орієнтоване корпоративне управління від теорії до практичного впровадження. – Харків: ХНАМГ. – 2021. – 380 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Економічні механізми трансформацій бізнесу (курсовий проєкт)
Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 7.051.05.E.022
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: к.е.н., доцент Панченко Анна Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання.
Здатність оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень.
Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо трансформації бізнесу.
Результати навчання: Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності.
Обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики.
Ідентифікувати та оцінювати ключові параметри трансформації бізнесу, розробляти й обґрунтовувати рішення щодо вибору оптимального способу перетворення підприємства на засадах використання методів та інструментів економічного управління.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Стратегії розвитку соціально-економічних систем
Фінансовий менеджмент у бізнесі
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Економіка інтегрованих бізнес-структур
Конкурентоспроможність бізнесу
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Економічні механізми трансформації бізнесу» спрямоване на формування теоретичних і практичних знань щодо розуміння моделей, стратегій та результатів трансформації бізнесу, економічних механізмів інтеграційних та дезінтеграційних трансформацій, економічних засад реструктуризації бізнесу, реорганізації підприємств в процесі трансформації бізнесу, управління процесами трансформації бізнесу, економічним розвитком підприємств, характерних засад розвитку транснаціонального бізнесу.
В процесі навчання студенти отримають знання концептуальних засад управління процесами трансформації бізнесу, вивчать моделі, стратегії, програми трансформації підприємств, зможуть обґрунтувати оптимальний напрям трансформації бізнесу, навчаться застосовувати на практиці економічні інструменти аналізу ефективності та результативності трансформацій, отримають навики у проведенні наукового дослідження з врахуванням останніх тенденцій розвитку економічної науки.
Опис: У сучасному світі бізнес постійно трансформується: змінюється його техніко-технологічна та ресурсна бази, створюються та просуваються на ринки нові продукти і послуги, перебудовуються процеси та структури управління, переформовується власність, відбуваються переходи від одних економічних механізмів господарювання до інших. Основні причини трансформацій бізнесу це – внутрішні і зовнішні протиріччя чи дисбаланси вимог і можливостей їх забезпечення. Метою курсової роботи є комплексне дослідження діяльності підприємства з метою визначення доцільності, напряму та успішності його трансформації. Відповідно до поставленої мети: визначається вплив зовнішніх чинників на діяльність підприємства; проводиться експрес-аналіз діяльності підприємства за допомогою дискримінантних моделей; аналізуються сильні і слабкі сторони підприємства за основними напрямами його діяльності: маркетинг, фінанси, виробництво, персонал, торгівля; визначається доцільність і напрям трансформації, оцінюється ступінь ефективності проведених трансформаційних заходів, формуються рекомендації щодо подальшого розвитку підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Проведені розрахунки, написання вичсновків до завдань курсової роботи, змістовність запропонованих рекомендацій, їх економічна складова (80%); Усний захист курсової роботи (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Методами діагностики знань є методи контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролю.
У процесі поточного контролю методами діагностики знань є: оцінювання виступів студентів та їх активності під час ділових та імітаційних ігор на лекційних заняттях, перевірка самостійності виконання лабораторних робіт, усне опитування на предмет засвоєння матеріалу, перевірка виконаних практичних завдань та контрольної роботи, перевірка контрольних робіт, обговорення та перевірка представленого наукового дослідження.
У процесі семестрового контролю методами діагностики знань є перевірка письмових завдань та усне опитування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література:
1. Панченко А.В. Економічна природа та об’єктивні передумови трансформації бізнесу / А.В. Панченко, І.Є. Тимчишин // Вісник «Економічний простір». – 2009. – № 31. – С. 124–131.
2. Кузьмін О.Є. Трансформація підприємств: економічна оцінка та побудова систем менеджменту / О.Є. Кузьмін, А.С. Мороз, Н.Ю. Подольчак, Р.В. Шуляр // Монографія . – Львів: Вид-во Нац. ун-ту «Львівська політехніка», 2005. – 336 с.
3. Гіл, Чарлз. Міжнародний бізнес: конкуренція на глобальному ринку / Пер.з англ. – К.: Основи, 2022. – 856с.
4. Момот Т.В. Вартісно-орієнтоване корпоративне управління від теорії до практичного впровадження. – Харків: ХНАМГ. – 2021. – 380 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).