Управлінські інформаційні системи в обліку, аналізі та аудиті

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 7.071.01.E.019
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: к.е.н., доцент Оліховський Володимир Ярославович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Управлінські інформаційні системи в обліку, аналізі та аудиті» є формування системи теоретичних і практичних знань у галузі побудови і функціонування управлінських інформаційних систем і комп’ютерних технологій обліку, аналізу та аудиту та здатність застосування їх у сфері професійної діяльності з обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування або у процесі навчання.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: ІНТ: здатність розв’язувати складні завдання і проблеми у сфері професійної діяльності з обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог загальні компетентності: ЗК01 – вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК03 – навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. фахові компетентності: СК03 – здатність застосовувати теоретичні, методичні і практичні підходи щодо організації обліку, контролю, планування та оптимізації податкових розрахунків; СК13 – здатність виконувати процедури обліково-аналітичного й контрольного забезпечення прийняття управлінських рішень з урахуванням сфери економічної діяльності суб'єкта господарювання.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: ПР02 – знати теорію, методику і практику формування облікової інформації за стадіями облікового процесу і контролю для сучасних і потенційних потреб управління суб’єктами господарювання з урахуванням професійного судження; ПР04 – організовувати, розвивати, моделювати системи обліку і координувати діяльність облікового персоналу з урахуванням потреб менеджменту суб’єктів господарювання; ПР06 – визначати інформаційні потреби користувачів облікової інформації в управлінні підприємством, надавати консультації управлінському персоналу суб’єкта господарювання щодо облікової інформації; ПР14 – обґрунтовувати вибір і порядок застосування управлінських інформаційних технологій для обліку, аналізу, аудиту та оподаткування в системі прийняття управлінських рішень з метою їх оптимізації; ПР25 (ПР22 – для ОПП Магістр) – застосовувати методики обліку, аналізу, контролю й оподаткування з урахуванням сфер економічної діяльності суб'єктів господарювання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – Бухгалтерський облік в управлінні підприємством; – Державний фінансовий контроль – Облік і звітність в корпораціях
Короткий зміст навчальної програми: Викладено основні теоретичні і практичні питання концептуальних засад побудови управлінських інформаційних систем обліку, аналізу та аудиту. Описано життєвий цикл створення таких систем. Детально розглянуто застосування комп’ютерних інформаційних технологій для розв’язання задач обліку, аналізу та аудиту. Значна увага приділяється практичному аспекту проектування внутрішньомашинної та позамашинної технологій реалізації економічних задач в пакетному та діалоговому режимах. Розглядаються можливості інформаційних систем, що є на ринку програмних продуктів, по автоматизації аналізу та аудиту.
Опис: Розглядаються управлінські інформаційні системи за їх видами, рівнями та функціональним призначенням; методи формулювання облікових, контрольно-аналітичних, фінансових, управлінських, аудиторських задач; інформаційні технології розв’язання економічних задач у різних режимах обробки даних. Теоретичний матеріал охоплює дев’ять тем, в яких висвітлено найважливіші проблеми розвитку управлінських інформаційних систем обліку, аналізу та аудиту, узагальнено і систематизовано методику і організацію проектування таких систем.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: усне опитування та виконання письмових завдань на лабораторних заняттях, захист контрольних робіт; семестровий контроль (залік).
Критерії оцінювання результатів навчання: – виконання лабораторних робіт та захист звітів (20%); – виконання та захист домашньої контрольної роботи (20%); – підсумковий контроль (60%, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Регламентується Положенням Національного університету «Львівська політехніка»: Положення про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів (СВО ЛП 03.09) та Положення про рейтингове оцінювання досягнень студентів (СВО ЛП 03.10).
Рекомендована література: 1. Шквір В.Д. Загородній А.Г., Височан О.С. Інформаційні системи і технології в обліку та аудиті: підручник. 5-те вид., доопрац. і допов. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. 404 с. 2. Шквір В.Д. Загородній А.Г., Височан О.С. Інформаційні системи і технології в обліку та аудиті: підручник. 4-те вид., доопрац. і допов. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. 404 с. 3. Краєвський В.М., Титенко Л.В., Паянок Т.М., Параниця Н.В., Богдан С.В. Управлінські інформаційні системи в обліку та оподаткуванні: навчальний посібник. Ірпінь: Університет ДФС України, 2020. 288 с. 4. Гострик О.М., Соловйова В.В. Управлінські інформаційні системи навчальний посібник. Кривий Ріг: Типографiя «Айс Принт», 2018. 173 с. 5. Сусіденко В. Т. Інформаційні системи і технології в обліку: навчальний посібник. Київ: Центр учбової літератури, 2016. 224 с. 6. Лучко М. Р., Адамик О. В. Інформаційні системи і технології в обліку й аудиті: навчальний посібник. Тернопіль: ТНЕУ, 2016. 252 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу здобувачів освіти з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).