Звітність бюджетних установ
Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 7.071.01.E.024
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: д.е.н., професор Височан Олег Степанович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна компетентність:
– здатність розв’язувати складні завдання і проблеми у сфері професійної діяльності з обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог;
загальні компетентності:
– вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми;
фахові компетентності:
– здатність застосовувати теоретичні, методичні і практичні підходи щодо організації обліку, контролю, планування та оптимізації податкових розрахунків;
– здатність виконувати процедури обліково-аналітичного й контрольного забезпечення прийняття управлінських рішень з урахуванням сфери економічної діяльності суб'єкта господарювання.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
– знати теорію, методику і практику формування облікової інформації за стадіями облікового процесу і контролю для сучасних і потенційних потреб управління суб’єктами господарювання з урахуванням професійного судження;
– застосовувати методики обліку, аналізу, контролю й оподаткування з урахуванням сфер економічної діяльності суб'єктів господарювання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Облік у державному секторі економіки, Звітність підприємств
кореквізити: Облік та фінансова звітність за МСБО державного сектора, Аналіз діяльності бюджетних установ
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичний матеріал навчальної дисципліни охоплює 12 тем, що розкривають особливості складання звітності в бюджетних установах як завершального етапу циклу бухгалтерської обробки даних, накопичених в облікових реєстрах, за видами звітності: фінансової, бюджетної, податкової, соціальної, статистичної.
Розкриття предмета дисципліни розпочинається з розгляду видів розпорядників бюджетних коштів, аналізу повноважень головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників нижчого рівня, дослідження порядку встановлення бюджетних призначень та асигнувань. Навчальні матеріали дисципліни розкривають особливості формування та порядок подання фінансової, бюджетної, статистичної та податкової звітності бюджетних установ. У зв’язку з активним розвитком сучасних автоматизованих систем бухгалтерського обліку виділено питання особливостей формування та подання звітності бюджетних установ у електронній формі. Логічно завершує курс розкриття проблеми трансформації звітності бюджетних установ відповідно до Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку для державного сектору (НП(С)БОДС).
Опис: Розпорядники та одержувачі бюджетних коштів: види, повноваження та бюджетні призначення. Звітність як завершальний етап облікового процесу в бюджетних установах: вимоги до формування, класифікація та порядок подання. Порядок заповнення і подання фінансової звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів: баланс, звіт про результати фінансової діяльності, звіт про рух грошових коштів. Порядок заповнення і подання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів: звіт про надходження та використання коштів загального фонду, звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги та інші форми. Особливості формування зведеної звітності головними розпорядниками бюджетних коштів. Перевірка та порівняння окремих показників форм фінансової та бюджетної звітності. Порядок подання та прийому фінансової і бюджетної звітності органами Казначейства, Рахункової палати, Міністерства фінансів України. Статистична звітність бюджетних установ: види, методика складання, терміни подання. Особливості формування й подання податкової звітності бюджетними установами. Порядок заповнення та подання звітності в електронній формі. Трансформація звітності бюджетних установ відповідно до Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку для державного сектору.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання: виконання та захист контрольної роботи, усне та письмове опитування, оцінка оригінальності рішень, контрольне тестування
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100 %):
- поточний контроль на практичних заняттях (40%): розв’язування задач, усне опитування, виконання та захист контрольної роботи
- контрольне тестування (60%): диференційований залік.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бюджетні установи: бухгалтерський облік, національні стандарти, оподаткування та звітність: навч. посіб. / В. І. Лемішовський, А. М. Дідик, Р. Л. Хом’як та ін. – Львів : Растр-7, 2018. – 1023 с.
2. Звітність бюджетних установ : навч. посіб. для студентів ВНЗ / Н. Г. Карпенко, Л. О. Дорогань-Писаренко, Я. С. Аранчій та ін. – Полтава: Укрпромторгсервіс, 2017. – 256 с.
3. Облік у бюджетних установах : навч. посіб. / О. Ю. Акименко, В. В. Гливенко, Т. А. Гоголь та ін.; за ред. Леня В. С. – Чернігів : Десна Поліграф, 2019. – 559 с.
4. Шара Є.Ю. Звітність бюджетних установ: навч. посібник / Є.Ю. Шара, О.М. Андрієнко, Л.І. Жидєєва. – Київ: Видавництво “Центр учбової літератури”, 2020. – 360 с.
5. Дідик А.М. Бюджетні установи: облік, оподаткування та звітність: навч. посібник / А. М. Дідик, В. І. Лемішовський. – Львів: Видавництво «Апріорі», 2019. – 1168 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).