Стратегічний аналіз

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 7.071.01.E.016
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: К.е.н., доц. Коваль Зоряна Остапівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми з організації і методики стратегічного аналізу для обґрунтування загальної (корпоративної) стратегії, бізнес-стратегії, функціональних (фінансової, маркетингової, кадрової, виробничої, інноваційної) стратегій суб’єктів господарювання, а також здійснення стратегічного контролю за їх реалізацією, використовувати аналітичний клас професійних знань, зокрема визначати та аналізувати можливості і загрози зовнішнього оточення суб’єктів господарювання; реалізувати методику SWOT-аналізу; визначати рівень привабливості ринку; оцінювати ефективність бізнесу; застосовувати відповідні методики аналізу стратегічного потенціалу суб’єктів господарювання при обґрунтуванні їх функціональних стратегій; проводити контроль на етапі реалізації стратегічних рішень.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: - здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; фахові компетентності: - здатність застосовувати методи і методики аналітичного забезпечення сучасних систем менеджменту з урахуванням стратегії розвитку підприємства в умовах невизначеності, ризику та/або асиметричності інформації.
Результати навчання: - спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи; - розв'язання складних завдань і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності; - зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. - прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування; У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Державний фінансовий контроль Кореквізити: Інформаційні системи і технології в обліку, аналізі та аудиті
Короткий зміст навчальної програми: Стратегічний аналіз, його місце в управлінні організацією. Стратегічна діагностика середовища організації та методи прогнозування. Аналіз привабливості ринку в процесі формування бізнес-стратегії. Методи аналізу конкурентоспроможності організації. Економічне оцінювання виробничих одиниць організації. Стратегічний аналіз економічного потенціалу організації. Стратегічний аналіз результатів діяльності організації. Стратегічний аналіз та економічне обгрунтування виробничої стратегії організації. Стратегічний аналіз та економічне обгрунтування фінансової стратегії організації. Стратегічний аналіз та економічне обґрунтування інвестиційної стратегії організації.
Опис: Стратегічний аналіз, його місце в управлінні організацією. Стратегічний аналіз середовища організації як основа розроблення загальної стратегії. Стратегічний аналіз потенціалу ринку в процесі формування бізнес-стратегії організації. Методи аналізу конкурентоспроможності організації. Класифікація та економічне оцінювання виробничих одиниць організації. Стратегічний аналіз економічного потенціалу організації. Аналіз результатів діяльності організації. Стратегічний аналіз та економічне обґрунтування виробничої стратегії. Стратегічний аналіз та економічне обґрунтування фінансової стратегії організації. Стратегічний аналіз та економічне обґрунтування інвестиційної стратегії організації.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль (30%): усне опитування і виконання розрахункових завдань на практичних заняттях, виконання і захист контрольної роботи ; • підсумковий контроль (70 %, залік): письмове тестування (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання поточного контролю Форма контролю Критерії оцінювання Бали 1 2 3 1 2 3 Індивідуальне та фронтальне опитування, розв’язок задач Студент має системні глибокі знання в обсязі та в межах вимог робочої навчальної програми, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях. Уміє самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати матеріал, самостійно користуватися джерелами інформації, приймати рішення 20 Студент має міцні знання, здатний використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки та узагальнення 16 Знання студента є достатніми, він (вона) застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки. 12 Студент виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу. Відповідь його (її) правильна, але недостатньо осмислена. Вміє застосовувати знання при виконанні завдань за зразком 8 Студент з допомогою викладача відтворює основний навчальний матеріал, може повторити за зразком певну операцію, дію 4 Студент відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення 2 Максимальна кількість балів за індивідуальне та фронтальне опитування, розв’язок задач 20 Тести 10 Всього балів за поточний контроль 30
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Стратегічний аналіз : навч. посіб. / Т. М. Ковальчук ; Чернів. нац. ун-т ім. Юрія Федьковича. - Чернівці : Рута, 2015. - 423 с. 2. Стратегічний аналіз : навч. посіб. / Кочетков О. В. та ін. / за ред. проф. О. В. Кочеткова. - 3-тє вид., випр. - Київ : Кондор, 2017. - 411 с. 3. Стратегічний аналіз : навч. посіб. / Н. В. Чебанова, Л. Є. Ревуцька ; Укр. держ. ун-т залізн. трансп. - Харків : УкрДУЗТ, 2016. - 294 с. 4. Кіндрацька Г.І. Стратегічний менеджмент: навч. посіб. / Г.І.Кіндрацька.– 2-ге вид., перероб і доповн. – Київ: Знання, 2010. – 406 с. 5. Гордієнко П.Л. Стратегічний аналіз: навч. посіб. / П.Л. Гордієнко, Л.Г. Дідковська, Н.В. Яшкіна. – 3-е вид., переробл. і доповн. – К. : Алтера, 2011. – 518 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).