Державний фінансовий контроль в секторі загального державного управління

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 7.071.01.E.023
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: Яструбський Михайло Ярославович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладання дисципліни «Державний фінансовий контроль в секторі загального державного управління» полягає у набутті студентами навиків вміло застосовувати теоретичні знання з державного фінансового контролю на практиці, кваліфіковано використовувати методичні прийоми контролю для оцінки законності, обґрунтованості та ефективності використання державних коштів, систематизації, узагальнення, оформлення і реалізації результатів контрольно-ревізійної роботи щодо різних суб’єктів і об’єктів державного фінансового контролю. Особлива увага у процесі навчання відводиться питанням проведення ревізії на таких ділянках роботи підприємства як розрахунки з бюджетом, з постачальниками, з робітниками і службовцями і т.д. Вивчення дисципліни базується на знанні студентом як основних загальнотеоретичних, так і загальноекономічних дисциплін, в першу чергу – бухгалтерського обліку, податкового обліку і звітності тощо.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: – базові знання в галузі управління та адміністрування, необхідні для освоєння контрольно-ревізійної роботи; – здатність до застосування знань для проведення контрольно-ревізійних робіт; – здатність здійснювати пошук облікової інформації та аналізувати її на предмет достовірності облікових даних та відповідності законодавчим вимогам; – навички використання інформаційних та комунікативних технологій; фахові компетентності: – уміння обирати і практично застосовувати адекватні конкретній прикладній області обліку, аналізу та оподаткування методи наукового пізнання; – здатність до формування робочого плану ревізії фінансово-господарської діяльності суб’єкта господарювання, відображення результатів контрольно-ревізійної роботи у робочому зошиті ревізора, актах ревізії фінансово-господарської діяльності бюджетної установи; уміння визначати напрями максимізації ефективності процесу формування, розподілу та контролю за використанням фінансових та інших майнових ресурсів установ бюджетної сфери.
Результати навчання: 1) здатність продемонструвати знання теорії, методології, практики формування обліково-аналітичного забезпечення для вирішення задач управління підприємством; 2) знання порядку проведення оподаткування юридичних і фізичних осіб; 3) уміння проводити розрахунки за податками і зборами й подавати звітність; 4) уміння структурувати інформацію з оподаткування й звітності; 5) уміння звітуватись за результатами проведення розрахунків з оподаткування; 6) системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Облік у державному секторі економіки Облік та фінансова звітність за МСБО державного сектора
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичний матеріал навчальної дисципліни охоплює 15 тем, що розкривають особливості державного фінансового контролю в секторі загального державного управління. Розкриття предмета дисципліни через розгляд напрямків проведення державного фінансового контролю Навчальні матеріали дисципліни розкривають особливості здійснення державного фінансового контролю бюджетних установ. Застосування процедур державного фінансового контролю розглядається з прив’язкою до об’єктів контролю. Контроль в секторі загального державного управління здійснюється представниками відповідних державних органів на підставі норм Законів України, інших нормативних актів.
Опис: Теоретичний матеріал навчальної дисципліни охоплює 15 тем, що розкривають особливості державного фінансового контролю в секторі загального державного управління. Розкриття предмета дисципліни через розгляд напрямків проведення державного фінансового контролю Навчальні матеріали дисципліни розкривають особливості здійснення державного фінансового контролю бюджетних установ. Застосування процедур державного фінансового контролю розглядається з прив’язкою до об’єктів контролю. Контроль в секторі загального державного управління здійснюється представниками відповідних державних органів на підставі норм Законів України, інших нормативних актів.
Методи та критерії оцінювання: усні відповіді на практичних заняттях 6 балів; виконання та захист контрольної роботи 24 бали; письмове тестування 70 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль результатів навчання передбачає усне опитування, виконання розрахункових завдань на практичних заняттях, захист контрольних робіт і письмове тестування
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Державний фінансовий контроль в секторі загального державного управління: конспект лекцій для студентів спеціальності 071 «Облік і оподаткування» освітнього рівня «магістр» / М.Я. Яструбський, Т.П. Руда, А.С. Мороз – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 182 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).