Податковий консалтинг
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 7.072.01.O.001
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фінанси
Лектор:
к.е.н., доцент Червінська Оксана Степанівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальних:
- ЗК5. Здатність приймати професійні та обґрунтовані рішення.
фахових:
- СК1. Здатність використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами для здійснення професійної та наукової діяльності.
- СК4. Здатність оцінювати дієвість наукового, аналітичного і методичного інструментарію для обґрунтування управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку .
- СК6. Здатність застосовувати міждисциплінарні підходи при розв’язанні складних задач і проблем у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
- СК7. Здатність до пошуку, використання та інтерпретації інформації, необхідної для вирішення професійних і наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
- СК9. Здатність розробляти технічні завдання для проектування інформаційних систем у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку.
- СК10. Здатність аналізувати фінансову та податкову політику на мікро- й макрорівні та обґрунтовувати напрями їх удосконалення.
- СКС-2.1. Здатність здійснювати податкове адміністрування та податкове планування на основі бюджетної класифікації, податкового календаря.
Результати навчання: 1.ПР 15. Обґрунтовувати напрями удосконалення фінансової та податкової політики держави, фінансових та нефінансових корпорацій.
2.ПР 17. Використовувати інструментарій і технології сучасного менеджменту в управлінні фінансовими та нефінансовими установами (фінансового контролінгу,бюджетування, податкового моніторингу, санації, оптимізації бізнес-процесів).
3.ПР 18.Здійснювати загальний, фінансовий, податковий, операційний дью-ділідженс у рамках діяльності фінансових та нефінансових корпорацій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фінансовий менеджмент
Бюджетний менеджмент,
Макрофінансове бюджетування
Управління бюджетними ресурсами
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення навчальної дисципліни «Податковий консалтинг» є економічні відносини з приводу надання консультацій у сфері оподаткування. Забезпечення набуття навичок оцінювання ефективності нарахування та сплати податків. а також порядок контролю за дотриманням вимог податкового законодавства (Податкового кодексу України) та митного законодавства (Митного кодексу України), відповідальність платників податку за порушення вимог податкового і митного законодавства, здійснення заходів контролюючими органами щодо забезпечення погашення платниками податків податкового боргу з певних податків, зборів, платежів.
Теоретичні основи закладені в нормативно-правових документах – законах, наказах, положеннях, інструкціях методиках які розкривають суть податкової роботи.
Опис: Дисципліна «Податковий консалтинг» вивчає:
Тема №1
1.1 Поняття податкового консалтингу, його основні принципи та завдання.
1.2 Історія виникнення податкового консультування.
1.3 Основні принципи податкового консультування.
Тема № 2
2.1 Організаційно-правові основи податкового консультування в Україні
2.2 Нормативно-правові аспекти податкового консультування в Україні.
Тема № 3
3.1 Організація роботи податкових органів з розгляду звернень платників податків.
3.2 Податкові консультації.
Тема № 4
4.1 Порядок надання податкових роз’яснень суб’єктами податкового консультування
4.2 Консультаційно-інформаційна діяльність органів Державної податкової служби України.
4.3 Практика надання податкових консультацій іншими спеціалізованими організаціями.
Тема № 5
5.1Податкові консультації щодо взяття на облік платників податків .
5.2 Загальні положення щодо обліку платників податків, зборів, платежів.
5.3 Взяття на облік юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів.
5.4 Облік самозайнятих осіб.
Тема № 6
6.1 Особливості надання податкових консультацій платникам податків і зборів.
6.2 Податкове консультування на етапі вибору системи оподаткування суб’єктом господарювання.
6.3 Порівняння загальної та спрощеної системи оподаткування.
6.4 Роз’яснення порядку формування та подання податкової звітності.
Тема № 7
7.1 Податкове консультування для мінімізації правопорушень і спорів
7.2. Податкове консультування при мінімізації ухилень від оподаткування.
Тема № 8
8.1 Оптимізація податкового навантаження платника податків і зборів
8.2. Відповідальність платників податків за податкові правопорушення
Тема № 9
9.1 Зарубіжний досвід організації податкового консультування
9.2 Особливості податкового консультування в європейських країнах.
9.3 Зарубіжний досвід інформаційного співробітництва податкових органів і податкових консультантів.
9.4 Трансфертне ціноутворення як об’єкт моніторингу зарубіжних та національних податкових консультантів.
Тема № 10
10.1Система дью - ділідженс при проведення податкового аудиту в Україні
10.2 Правові засади функціонування податкового аудиту в Україні та інших державах.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь здобувача при вивченні дисципліни включають:
1. Поточний контроль роботи здобувача:
- Тестування;
- Виконання та захист (усне опитування) лабораторних робіт;
- Виконання індивідуального завдання ( за варіантом);
- Захист індивідуального завдання (усне опитування) ;
2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент)
Письмова компонента:
- Завдання 1-го рівня – тести;
- Завдання 2-го рівня – тести;
- Завдання 3-го рівня – розв’язати задачу;
Усна компонента:
- Дискусія з проблемного питання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти ДФН
Форми поточного контролю:
Тестування за темами 10*0,5 бал = 5 балів
Виконання та захист лабораторних завдань 5*5 бал = 25 балів
Виконання індивідуального завдання 5 балів
Захист індивідуального завдання (усне опитування) 5 балів
Разом за ПК 40 балів
Екзаменаційний контроль:
На екзамені здобувач може отримати максимум 60 балів. Екзамен складається з письмової та усної компонент. Письмова компонента - екзаменаційний білет, який складається із завдань трьох рівнів, що оцінюються за окремою шкалою:
Рівень1 – тести 2 тестів*3 бал = 6 балів;
Рівень 2 – тести 7 тестів*4бали =28 балів;
Рівень 3 – Розв’язати задачу – 11 балів
Під час усного спілкування з викладачем здобувач може отримати від 0 до 15 балів за відповідь на запитання екзаменатора
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Закон України «Податковий Кодекс України» від 02.12.2010 р. № 2755-VI ( із змінами та доповненнями внесеними згідно із Законами України.).
2. Закон України «Митний Кодекс України» від 13.03. 2012 р., № 4495 -VI). (Із змінами, внесеними згідно із Законами України.)
3. Паранчук С. В. Податковий менеджмент. Навчальний посібник / С. В. Паранчук, А. С. Мороз, О. С. Червінська., Н.Г.Синютка. Львів. Вид-во Львівської політехніки, 2017. – 294с.
4.Bondarchuk M. Theoretical and practical aspects of modern scientific research: колективна монографія / M. Bondarchuk, O. Vivchar, M. Lyvdar, С. В. Паранчук, О. П. Волошин, І. С. Скоропад, О. С. Червінська. – Sherman Oaks: GS Publishing Services, 2022. – 257 c.
5. Бондарчук М. К. Scientific research of the XXI century. Volume 1: колективна монографія / М. К. Бондарчук, С. В. Паранчук, О. С. Червінська, Н. В. Вишницький. – Sherman Oaks, California: GS publishing service, 2021. – 430 c.
6.Alieksieiev I., Paranchuk S., Chervinska O. Monitoring of tax and non-tax flows // Economics, Entrepreneurship, Management. – 2020. – Vol. 7, No. 1. – P. 1–9.
7.Червінська О.С., Папірник С. Є. Аналіз податку на прибуток підприємств в Україні та перспектив його трансформації // Наука , технології , інновації: тенденції розвитку в Україні та світі : матеріали міжнародної студентської наукової конференції, 17 квітня, 2020 р., Харків, Україна. – Т. 1. – 2020. – C. 8–12.
8.Алєксєєв І. В., Паранчук С. В., Червінська О. С. Податкові і неподаткові потоки об'єднаних територіальних громад // Проблеми економіки. – 2019. – № 3 (41). – С. 186–193
9.Алєксєєв І. В., Паранчук С. В., Червінська О. С. Суб'єкти та ефективність податкового контролю // Регіональна економіка. – 2019. – № 3. – С. 98–105.
10. Алєксєєв І. В., Паранчук С. В., Червінська О. С. Податкові і неподаткові потоки у забезпеченні конкурентоспроможності виробничого комплексу ОТГ // Конкурентоспроможність та інновації: проблеми науки та практики: Матеріали міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (Харків, 14 листопада 2019 р.). – 2019. – C. 113–116.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).