Управління бюджетними ресурсами (курсовий проєкт)
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 7.072.01.E.020
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Ярошевич Н.Б.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення дисципліни передбачає формування наступних компетентностей:
загальні компетентності
- здатність мотивувати людей та рухатись до спільної мети.
- здатність працювати в міжнародному контексті
спеціальні компетентності:
- здатність застосовувати управлінські навички у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
- здатність до пошуку, використання та інтерпретації інформації, необхідної для вирішення професійних і наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи та страхування.
- здатність аналізувати фінансову та податкову політику на мікро- й макрорівні та обґрунтовувати напрями їх вдосконалення.
- здатність розробляти стратегії для прийняття управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування на принципах liberal arts and sciense education.
- здатність застосовувати перспективні наукові напрями управління публічними фінансами, формування стратегії соціально-економічного розвитку, та бюджети територіальних громад, аналізувати їх виконання, забезпечувати систему контролю, можливостей залучення інвестиційних ресурсів, зокрема, шляхом муніципальних запозичень
Результати навчання: Результати навчання: проводити дослідження на відповідному рівні, формулювати нові гіпотези та наукові задачі в області публічних фінансів; використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами для здійснення професійної та наукової діяльності; застосовувати поглиблені знання в сфері бюджетного менеджменту для прийняття рішень.
У результаті студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
– здійснювати адаптацію та модифікацію існуючих наукових підходів і методів до конкретних ситуацій професійної діяльності
– відшуковувати, обробляти, систематизувати та аналізувати інформацію, необхідну для вирішення професійних та наукових завдань у сфері фінансів, банківської справи та страхування
– здійснювати діагностику та моделювання фінансової діяльності суб’єктів господарювання
– оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів
– обґрунтовувати актуальність дослідження, можливість досягнення поставлених цілей з урахуванням наявних ресурсів, висувати гіпотези, аргументувати висновки за результатами досліджень
– обрати методи адаптації та напрями використання міжнародних стандартів та нормативів у практичній діяльності професіонала у сфері фінансів
– вплив кон’юнктури на міжнародних фінансових ринках при плануванні структури капіталу та портфеля фінансових інвестицій
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - публічні фінанси – податковий менеджмент – методологія досліджень у фінансах
Короткий зміст навчальної програми: Виконання курсового проекту надає студентам можливість засвоєння теорії і практики управління державними і місцевими фінансами; дозволяє закласти наукові основи і навички фахово-орієнтованої дослідницької діяльності майбутніх фахівців, формує комплекс знань і умінь щодо організування й ведення досліджень у бюджетній сфері
Опис: 1. Мета і зміст роботи. 2. Структура курсової роботи. 3. Порядок оцінювання курсового проекту. 4. Перелік тем курсової роботи. 5. Вимоги до складових частин курсової роботи. 6. Вимоги до оформлення. 7. Список рекомендованих джерел
Змістом роботи є дослідження стану та тенденцій в управління державними доходами, видатками і трансфертами. В першому розділі висвітлюються основні поняття, загальна характеристика об’єкта дослідження, визначеного темою курсової роботи, правові основи функціонування; характеристика історії досліджуваної теми та її сучасного стану. У цьому розділі обґрунтовуються теоретичні та нормативно-правові засади щодо об’єкта дослідження, теоретична база вибраної проблеми, дається огляд літературних джерел, іншої інформації, пов'язаної з темою. В другому розділі необхідно вибрати з звітів органів державного фінансового контролю перелік проблем, виявлених органами державного фінансового контролю щодо об’єкта дослідження, систематизувати їх, розділити на основні і менш істотні, коротко описати виявлені проблеми. Виконання третього розділу передбачає збір і обробку цифрового матеріалу за даними звітності органів Державного казначейства України про виконання державного бюджету, місцевих бюджетів та зведеного бюджету за доходами та видатками, а також державного бюджету за програмами (в розрізі програмної класифікації видатків), даних офіційної статистики, відповідно до варіанту завдання.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (100 %): опитування
залік диференційований
Критерії оцінювання результатів навчання: Контроль передбачає письмову компоненту (80%)у і усну компоненту (20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бюджетний менеджмент: навчальний посібник в схемах і таблицях/ С. В. Качула, Л. В. Лисяк, О.В. Добровольська. – Дніпро: Монолит, 2022. – 200 с.
2. Білик О. І., Хім М. К. Бюджетний менеджмент. Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2021. – 340 с.
3. Бюджетна система: підручник / І. В. Алєксєєв, Н. Б. Ярошевич, І. Ю. Кондрат, М. В. Ливдар. — Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019.-400 с.
4. Ярошевич Н.Б. Бюджетна система: Практикум: Навчальний посібник / Н.Б.Ярошевич, І.Ю.Кондрат, А.І.Якимів.– Львів.: «Новий Світ-2000», 2019. – 400 с.
5. Бюджетна система: навчальний посібник / Піхоцька О. М., Фурдичко Л. Є., Синютка Н. Г. – Львів: ТНЕУ, 2019. – 328 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).