Бюджетний менеджмент
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 7.072.01.E.018
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Ярошевич Н.Б.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення дисципліни передбачає формування наступних компетентностей:
загальні компетентності
- здатність мотивувати людей та рухатись до спільної мети.
- здатність працювати в міжнародному контексті
спеціальні компетентності:
- здатність застосовувати управлінські навички у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
- здатність до пошуку, використання та інтерпретації інформації, необхідної для вирішення професійних і наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи та страхування.
- здатність аналізувати фінансову та податкову політику на мікро- й макрорівні та обґрунтовувати напрями їх вдосконалення.
- здатність розробляти стратегії для прийняття управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування на принципах liberal arts and sciense education.
- здатність застосовувати перспективні наукові напрями управління публічними фінансами, формування стратегії соціально-економічного розвитку, та бюджети територіальних громад, аналізувати їх виконання, забезпечувати систему контролю, можливостей залучення інвестиційних ресурсів, зокрема, шляхом муніципальних запозичень
Результати навчання: Результатами навчання є отримання концептуальних знань у сфері публічних фінансів (системи органів оперативного управління бюджетом; бюджетного обліку та звітності, механізму касового виконання бюджету; методів контролю за виконанням бюджету), включаючи тенденції та напрями удосконалення фінансової та податкової політики держави, та здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів), вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності.
– знати: архітектоніку інформаційних систем у сфері державних фінансів; систему аналізу фінансової та податкової політики на макрорівні, напрями їх удосконалення; систему податкового адміністрування та податкового планування на основі бюджетної класифікації, податковий календар; систему прогнозування майбутніх потреб у фінансових ресурсах на рівні публічного сектора економіки та систему контролю за дотриманням бюджетної дисципліни;
– вміти: здійснювати загальний, фінансовий, податковий, операційний дью-ділідженс у рамках діяльності фінансових та нефінансових корпорацій; використовувати інформаційні системи державних фінансових органів, електронних систем передавання банківської інформації; розв'язувати складні непередбачувані задачі і проблеми у спеціалізованих сферах професійної діяльності, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів; ефективно формувати комунікаційну стратегію.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
– здійснювати адаптацію та модифікацію існуючих наукових підходів і методів до конкретних ситуацій професійної діяльності
– відшуковувати, обробляти, систематизувати та аналізувати інформацію, необхідну для вирішення професійних та наукових завдань у сфері фінансів, банківської справи та страхування
– здійснювати діагностику та моделювання фінансової діяльності суб’єктів господарювання
– оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів
– обґрунтовувати актуальність дослідження, можливість досягнення поставлених цілей з урахуванням наявних ресурсів, висувати гіпотези, аргументувати висновки за результатами досліджень
– обрати методи адаптації та напрями використання міжнародних стандартів та нормативів у практичній діяльності професіонала у сфері фінансів
– вплив кон’юнктури на міжнародних фінансових ринках при плануванні структури капіталу та портфеля фінансових інвестицій
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - публічні фінанси – податковий менеджмент – методологія досліджень у фінансах
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна надає студентам можливість засвоєння теорії і практики управління державними і місцевими фінансами; дозволяє закласти наукові основи і навички фахово-орієнтованої дослідницької діяльності майбутніх фахівців, формує комплекс знань і умінь щодо організування й ведення досліджень у бюджетній сфері
Опис: 1. Сутність та складові бюджетного менеджменту. 2. Органи оперативного управління бюджетом. 3. Планування бюджету. Бюджетний процес і бюджетний регламент. 4. Виконання бюджету. Організація виконання дохідної частини бюджету 5. Організація, методи та види бюджетного фінансування. 6. Облік виконання бюджету і звітність про виконання бюджету. 7. Контроль за виконанням бюджету
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (40%), контрольний захід (60%), екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (20%) передбачає тестову і усну компоненти, виконання індивідуальних дослідницьких завдань (14%), виконання навчальних кейсів (6%) на практичних заняттях. Екзаменаційний контроль передбачає письмову компоненту (50%)у і усну компоненту (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бюджетний менеджмент: навчальний посібник в схемах і таблицях/ С. В. Качула, Л. В. Лисяк, О.В. Добровольська. – Дніпро: Монолит, 2022. – 200 с.
2. Білик О. І., Хім М. К. Бюджетний менеджмент. Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2021. – 340 с.
3. Бюджетна система: підручник / І. В. Алєксєєв, Н. Б. Ярошевич, І. Ю. Кондрат, М. В. Ливдар. — Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019.-400 с.
4. Ярошевич Н.Б. Бюджетна система: Практикум: Навчальний посібник / Н.Б.Ярошевич, І.Ю.Кондрат, А.І.Якимів.– Львів.: «Новий Світ-2000», 2019. – 400 с.
5. Бюджетна система: навчальний посібник / Піхоцька О. М., Фурдичко Л. Є., Синютка Н. Г. – Львів: ТНЕУ, 2019. – 328 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).