Управління фінансовою санацією корпорацій
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 7.072.01.E.015
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: професор Бондарчук Марія Костянтинівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти інтегральної компетентності:
здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у професійній діяльності або у процесі навчання у сфері фінансів, банківської справи та страхування, у т.ч. інноваційного характеру, що передбачає застосування теорій та методів управління фінансами, проведення досліджень та характеризується невизначеністю умов і вимог до професійної та дослідницької діяльності.
Здатність оцінювати дієвість наукового, аналітичного і методичного інструментарію для обґрунтування управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування. Здатність розробляти технічні завдання для проектування інформаційних систем у сфері фінансів, банківської справи та страхування. Здатність виконувати функції фінансового аналізування, фінансової оцінки, фінансового планування та управління фінансовими ризиками з урахуванням змін в економічному середовищі. Здатність застосовувати механізми антикризового фінансового управління корпораціями.
Результати навчання: Знати на рівні новітніх досягнень основні концепції і методології наукового пізнання у сфері фінансів, банківської справи та страхування. Обґрунтувати вибір варіантів управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи і страхування та оцінювати їх ефективність з урахуванням цілей, наявних обмежень, законодавчих та етичних аспектів. Обґрунтовувати актуальність досліджень, можливість досягнення поставлених цілей з урахуванням наявних ресурсів, висувати гіпотези, аргументувати висновки за результатами досліджень. Використовувати інструментарій і технології сучасного менеджменту в управлінні фінансовими та нефінансовими установами (фінансового контролінгу,бюджетування, податкового моніторингу, санації, оптимізації бізнес процесів).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Фінансовий менеджмент, страховий менеджмент, ринок фінансових послуг, фінансові інновації
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення навчальної дисципліни «Управління фінансовою санацією підприємств» є теоретичні та практичні засади наукових досліджень у сфері фінансів, банківської справи і страхування, що формує спеціалізовані концептуальні знання і уміння управління на засадах наукового підходу з трансфером знань, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегій.
Дисципліна є однією з важливих навчальних дисциплін магістерської підготовки в умовах динамічного середовища, що забезпечує оволодіння студентами професійних теоретичних знань і практичних навичок з дослідницьких компетентностей.
Теоретичні знання щодо сутності фінансової санації; особливостей застосування форм і методів контролінгу для забезпечення системи раннього попередження і реагування; механізмів антикризового управління; пошуку фінансових джерел санації, підходів до управління фінансовою санацією підприємств, банків і страхових компаній дозволяють професійно проводити дослідження у сфері санаційного управління фінансами.
Практичні навики дозволять приймати науково обґрунтовані фінансові рішення; генерувати оригінальні й ефективні ідеї для побудови фінансових стратегій у динамічному середовищі, інноваційно мислити та організовано діяти у сфері фінансів, банківської справи і страхування на міжнародних і вітчизняних ринках.
Опис: Сутність фінансової санації підприємств та порядок її проведення. Антикризове управління у сфері фінансів, банківництва і страхування. Контролінг та його роль у фінансовій санації підприємств. Форми, правила та умови санації підприємств. Фінансові джерела санації підприємства. Економіко-правові аспекти санації та банкрутства підприємства. Управління фінансовою санацією комерційних банків. Управління фінансовою санацією страхових компаній
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль роботи здобувача: тестування; усне опитування, оцінювання виконання і захисту лабораторних робіт. Екзаменаційний контроль: оцінювання складання екзамену (письмової та усної компонент). Письмова компонента: завдання 1-го рівня – тести; завдання 2-го рівня –задачі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: 1. Лабораторні заняття (24 бали). Практичні заняття, робота у ВНС (16 балів)
Підсумковий контроль: На екзамені здобувач може отримати максимум 60 балів. Екзамен складається з письмової та усної компонент. Письмова компонента - екзаменаційний білет, який складається із завдань двох рівнів, що оцінюються за окремою шкалою:
Рівень1 – тести 20 тестів*2 бал = 40 балів;
Рівень 2 – розв’язати задачі – 2 задачі *5 балів = 10 балів
Під час усного спілкування з викладачем здобувач може отримати від 0 до 10 балів за відповідь на запитання екзаменатора.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Кизим Н.А., Благун И.С. Зінченко В.А., Чанг Хонг Венг . Моделювання банкрутства комерційних банків. – Х.: ИД «ИНЖЕК», 2003. – 220с.
2. Терещенко О.О. Фінансова санація та банкрутство підприємств: Навчальний посібник. – К.: КНЕУ, 2004. – 412 с.
3.Financial sanitation and enterprise’s crisis management / Мariia Bondarchuk, Ihor Alieksieyev: Tutorial – Lviv:,2017. – 268 p. Фінансова санація і антикризове управління підприємством: навч. посібник / М. К. Бондарчук, І. В. Алєксєєв. . – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 268 с.
4. Bondarchuk M. Management of sanation innovations as a part of economic security industrial and financial group: [Security of the xxi century: national and geopolitical aspects: [collective monograph] /[ Bondarchuk M., Bublyk M., Vivchar O.] in edition I. Markina. – Prague. - Nemoros s.r.o. – 2019.- Czech Republic.- 500 p.
5. Бондарчук М.К. Потреба системи раннього попередження і реагування в антикризовому управліннні бізнес-структур. Scientific research of the XXI century. Volume 1 : collective monograph / Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, Los Angeles : GS publishing service, 2021. 430 р. Available at: DOI : 10.51587/9781-7364-13302-2021-001
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).