Розвиток бізнес-структур

Спеціальність: Бізнес-адміністрування
Код дисципліни: 7.073.09.O.008
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц.Дуляба Н.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Надання студентам знань та практичних навичок щодо теоретичних засад забезпечення розвитку бізнес-структур, методичних підходів до дослідження та управління розвитком бізнес-структур в сучасних умовах та з врахуванням динамічних змін зовнішнього середовища
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні: ІНТ.Здатність розв’язувати складні задачі та проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог; ЗК4.Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети; ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. фахові: СК3. Здатність до саморозвитку, навчання впродовж життя та ефективного самоменеджменту; СК4.Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації; СК9.Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію; СК10.Здатність до управління організацією та її розвитком. ФСК1. Здатність продемонструвати розуміння об'єктивних закономірностей, умов, процесів та особливостей створення бізнес-структур, організування основних бізнес-процесів; ФСК2. Здатність розвивати власний управлінський потенціал, лідерські якості для забезпечення ефективного адміністрування бізнес-структур.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: ПРН 1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах; ПРН 6. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність; ПРН 11. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу; ПРНС 1. Забезпечувати ефективне адміністрування створення, розвитку, діяльності бізнес-структур як на внутрішньому, так і на міжнародних ринках; ПРНС 2. Використовувати дієві аналітичні інструменти для дослідження ресурсного забезпечення, потенціалу бізнес-структур, ефективності їх фінансування, управління та адміністрування, задля прийняття ефективних управлінських рішень стратегічного та тактичного характеру при реалізації співпраці між суб’єктами господарювання, з громадами та органами державного управління; ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи; УМ 1. Розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог; К1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: проектний менеджмент, стратегічний менеджмент, економіка та управлінсько-правове забезпечення діяльності бізнесу; Кореквізити: адміністрування міжнародних бізнес-структур, корпоративна аналітика.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчаються теоретичні аспекти розвитку бізнес-структур та управління ним; особливості діагностики бізнес-структур з використанням сучасних діагностичних методик; досліджувати стан та розвиток потенціалу бізнес-структур, вартість бізнесу та розвиток персоналу, як важливої складової забезпечення розвитку бізнесу. В ході вивчення курсу студенти мають змогу оволодіти методиками прийняття оптимальних управлінських рішень з розвитку бізнес-структур в умовах невизначеності та конфлікту, визначати напрями забезпечення стійкого розвитку бізнес-структур на основі виявлених резервів.
Опис: Розвиток бізнес-структур: зміст, сучасні концепції та передумови. Поняття і сучасні концепції управління розвитком бізнес-структур. Форми і типи розвитку бізнес-структур, умови їх застосування. Діагностика розвитку бізнес-структур. Потенціал розвитку бізнесу. Оцінювання вартості бізнесу. Розвиток персоналу бізнес-структур. Управління стійким розвитком бізнес-структур. Методичні підходи до визначення резервів розвитку бізнес-структур.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): - 30% - виконання лабораторних робіт, розв’язування задач, усне опитування. Підсумковий контроль (70%), з них: - 50% - письмові завдання; - 20% - усна відповідь.
Критерії оцінювання результатів навчання: Інституційна шкала оцінювання досягнень студентів Університету За 100-бальною шкалою Університету За національною шкалою 88-100 балів “Відмінно” 71-87 балів “Добре” 50-70 балів “Задовільно” 00-49 балів “Незадовільно” 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються окремі неточності) навчального матеріалу компонента, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, аргументовані відповіді на поставлені запитання, які можуть містити певні (неістотні) недоліки, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних завдань; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за недостатній рівень знань навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, порушення послідовності викладення думки, не коректне застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних завдань; 00-49 балів – («незадовільно») виставляється за незнання основних фундаментальних положень навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних завдань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. 1. Антошкіна Л.І. Потенціал і розвиток підприємства: навч.-метод. посіб.: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Л.І. Антошкіна, О.Л. Горяча. – Донецьк: Юго-Восток, 2012. – 450 с. 2. Добикіна О.К. Потенціал і розвиток підприємства: навч. посіб. для самост. вивч. / О. К. Добикіна, Г. В. Ростовська; Донбас. держ. машинобуд. акад. – Краматорськ: ДДМА, 2010. – 92 с. 3. Касьянова Н.В. Управління розвитком підприємства на основі кумулятивного підходу: концепція, моделі та методи: монографія / Н. В. Касьянова; НАН України, Ін-т економіки пром-сті. – Донецьк: Купріянов В. С., 2011. – 375 с. 4. Тимофеєв В.М. Управління розвитком підприємства: навч. посіб. для студ. екон. спец. / В.М. Тимофеєв, Г.С. Черноіванова; Укр. інж.-пед. акад. – Х.: Скорпіон, 2009. – 135 с. 5. Чухрай Н.І. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства [Текст] : підручник / Н. І. Чухрай, О. П. Просович ; Національний ун–т "Львівська політехніка". – Л. : Вид–во Львів. політехніки, 2015. – 500 с. 6. Харчук, В.Ю., 2021. Формування та використання систем гармонійного розвитку в умовах глобалізації бізнесу: теоретико-концептуальні засади та інструментарій моделювання. Львів: Видавництво Львівської політехніки.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).