Цифровізація міжнародних бізнес-структур

Спеціальність: Бізнес-адміністрування
Код дисципліни: 7.073.09.E.021
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц.Дуляба Н.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Надання студентам знань та практичних навичок щодо теоретичних засад забезпечення розвитку бізнес-структур, методичних підходів до дослідження та управління розвитком бізнес-структур в сучасних умовах та з врахуванням динамічних змін зовнішнього середовища
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні: ІНТ.Здатність розв’язувати складні задачі та проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог; ЗК4.Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети; ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. фахові: СК3. Здатність до саморозвитку, навчання впродовж життя та ефективного самоменеджменту; СК4.Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації; СК9.Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію; СК10.Здатність до управління організацією та її розвитком. ФСК1. Здатність продемонструвати розуміння об'єктивних закономірностей, умов, процесів та особливостей створення бізнес-структур, організування основних бізнес-процесів; ФСК2. Здатність розвивати власний управлінський потенціал, лідерські якості для забезпечення ефективного адміністрування бізнес-структур.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: ПРН 1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах; ПРН 6. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність; ПРН 11. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу; ПРНС 1. Забезпечувати ефективне адміністрування створення, розвитку, діяльності бізнес-структур як на внутрішньому, так і на міжнародних ринках; ПРНС 2. Використовувати дієві аналітичні інструменти для дослідження ресурсного забезпечення, потенціалу бізнес-структур, ефективності їх фінансування, управління та адміністрування, задля прийняття ефективних управлінських рішень стратегічного та тактичного характеру при реалізації співпраці між суб’єктами господарювання, з громадами та органами державного управління; ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи; УМ 1. Розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог; К1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: проектний менеджмент, стратегічний менеджмент, економіка та управлінсько-правове забезпечення діяльності бізнесу; Кореквізити: адміністрування міжнародних бізнес-структур, корпоративна аналітика.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчаються теоретичні аспекти розвитку бізнес-структур та управління ним; особливості діагностики бізнес-структур з використанням сучасних діагностичних методик; досліджувати стан та розвиток потенціалу бізнес-структур, вартість бізнесу та розвиток персоналу, як важливої складової забезпечення розвитку бізнесу. В ході вивчення курсу студенти мають змогу оволодіти методиками прийняття оптимальних управлінських рішень з розвитку бізнес-структур в умовах невизначеності та конфлікту, визначати напрями забезпечення стійкого розвитку бізнес-структур на основі виявлених резервів.
Опис: Розвиток бізнес-структур: зміст, сучасні концепції та передумови. Поняття і сучасні концепції управління розвитком бізнес-структур. Форми і типи розвитку бізнес-структур, умови їх застосування. Діагностика розвитку бізнес-структур. Потенціал розвитку бізнесу. Оцінювання вартості бізнесу. Розвиток персоналу бізнес-структур. Управління стійким розвитком бізнес-структур. Методичні підходи до визначення резервів розвитку бізнес-структур.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): - 30% - виконання лабораторних робіт, розв’язування задач, усне опитування. Підсумковий контроль (70%), з них: - 50% - письмові завдання; - 20% - усна відповідь.
Критерії оцінювання результатів навчання: Інституційна шкала оцінювання досягнень студентів Університету За 100-бальною шкалою Університету За національною шкалою 88-100 балів “Відмінно” 71-87 балів “Добре” 50-70 балів “Задовільно” 00-49 балів “Незадовільно” 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються окремі неточності) навчального матеріалу компонента, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, аргументовані відповіді на поставлені запитання, які можуть містити певні (неістотні) недоліки, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних завдань; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за недостатній рівень знань навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, порушення послідовності викладення думки, не коректне застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних завдань; 00-49 балів – («незадовільно») виставляється за незнання основних фундаментальних положень навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних завдань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. 1. Антошкіна Л.І. Потенціал і розвиток підприємства: навч.-метод. посіб.: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Л.І. Антошкіна, О.Л. Горяча. – Донецьк: Юго-Восток, 2012. – 450 с. 2. Добикіна О.К. Потенціал і розвиток підприємства: навч. посіб. для самост. вивч. / О. К. Добикіна, Г. В. Ростовська; Донбас. держ. машинобуд. акад. – Краматорськ: ДДМА, 2010. – 92 с. 3. Касьянова Н.В. Управління розвитком підприємства на основі кумулятивного підходу: концепція, моделі та методи: монографія / Н. В. Касьянова; НАН України, Ін-т економіки пром-сті. – Донецьк: Купріянов В. С., 2011. – 375 с. 4. Тимофеєв В.М. Управління розвитком підприємства: навч. посіб. для студ. екон. спец. / В.М. Тимофеєв, Г.С. Черноіванова; Укр. інж.-пед. акад. – Х.: Скорпіон, 2009. – 135 с. 5. Чухрай Н.І. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства [Текст] : підручник / Н. І. Чухрай, О. П. Просович ; Національний ун–т "Львівська політехніка". – Л. : Вид–во Львів. політехніки, 2015. – 500 с. 6. Харчук, В.Ю., 2021. Формування та використання систем гармонійного розвитку в умовах глобалізації бізнесу: теоретико-концептуальні засади та інструментарій моделювання. Львів: Видавництво Львівської політехніки.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Цифровізація міжнародних бізнес-структур (курсовий проєкт)

Спеціальність: Бізнес-адміністрування
Код дисципліни: 7.073.09.E.023
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц.Дуляба Н.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Надання студентам знань та практичних навичок щодо теоретичних засад забезпечення розвитку бізнес-структур, методичних підходів до дослідження та управління розвитком бізнес-структур в сучасних умовах та з врахуванням динамічних змін зовнішнього середовища
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні: ІНТ.Здатність розв’язувати складні задачі та проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог; ЗК4.Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети; ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. фахові: СК3. Здатність до саморозвитку, навчання впродовж життя та ефективного самоменеджменту; СК4.Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації; СК9.Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію; СК10.Здатність до управління організацією та її розвитком. ФСК1. Здатність продемонструвати розуміння об'єктивних закономірностей, умов, процесів та особливостей створення бізнес-структур, організування основних бізнес-процесів; ФСК2. Здатність розвивати власний управлінський потенціал, лідерські якості для забезпечення ефективного адміністрування бізнес-структур.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: ПРН 1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах; ПРН 6. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність; ПРН 11. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу; ПРНС 1. Забезпечувати ефективне адміністрування створення, розвитку, діяльності бізнес-структур як на внутрішньому, так і на міжнародних ринках; ПРНС 2. Використовувати дієві аналітичні інструменти для дослідження ресурсного забезпечення, потенціалу бізнес-структур, ефективності їх фінансування, управління та адміністрування, задля прийняття ефективних управлінських рішень стратегічного та тактичного характеру при реалізації співпраці між суб’єктами господарювання, з громадами та органами державного управління; ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи; УМ 1. Розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог; К1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: проектний менеджмент, стратегічний менеджмент, економіка та управлінсько-правове забезпечення діяльності бізнесу; Кореквізити: адміністрування міжнародних бізнес-структур, корпоративна аналітика.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчаються теоретичні аспекти розвитку бізнес-структур та управління ним; особливості діагностики бізнес-структур з використанням сучасних діагностичних методик; досліджувати стан та розвиток потенціалу бізнес-структур, вартість бізнесу та розвиток персоналу, як важливої складової забезпечення розвитку бізнесу. В ході вивчення курсу студенти мають змогу оволодіти методиками прийняття оптимальних управлінських рішень з розвитку бізнес-структур в умовах невизначеності та конфлікту, визначати напрями забезпечення стійкого розвитку бізнес-структур на основі виявлених резервів.
Опис: Розвиток бізнес-структур: зміст, сучасні концепції та передумови. Поняття і сучасні концепції управління розвитком бізнес-структур. Форми і типи розвитку бізнес-структур, умови їх застосування. Діагностика розвитку бізнес-структур. Потенціал розвитку бізнесу. Оцінювання вартості бізнесу. Розвиток персоналу бізнес-структур. Управління стійким розвитком бізнес-структур. Методичні підходи до визначення резервів розвитку бізнес-структур.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): - 30% - виконання лабораторних робіт, розв’язування задач, усне опитування. Підсумковий контроль (70%), з них: - 50% - письмові завдання; - 20% - усна відповідь.
Критерії оцінювання результатів навчання: Інституційна шкала оцінювання досягнень студентів Університету За 100-бальною шкалою Університету За національною шкалою 88-100 балів “Відмінно” 71-87 балів “Добре” 50-70 балів “Задовільно” 00-49 балів “Незадовільно” 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються окремі неточності) навчального матеріалу компонента, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, аргументовані відповіді на поставлені запитання, які можуть містити певні (неістотні) недоліки, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних завдань; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за недостатній рівень знань навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, порушення послідовності викладення думки, не коректне застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних завдань; 00-49 балів – («незадовільно») виставляється за незнання основних фундаментальних положень навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних завдань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. 1. Антошкіна Л.І. Потенціал і розвиток підприємства: навч.-метод. посіб.: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Л.І. Антошкіна, О.Л. Горяча. – Донецьк: Юго-Восток, 2012. – 450 с. 2. Добикіна О.К. Потенціал і розвиток підприємства: навч. посіб. для самост. вивч. / О. К. Добикіна, Г. В. Ростовська; Донбас. держ. машинобуд. акад. – Краматорськ: ДДМА, 2010. – 92 с. 3. Касьянова Н.В. Управління розвитком підприємства на основі кумулятивного підходу: концепція, моделі та методи: монографія / Н. В. Касьянова; НАН України, Ін-т економіки пром-сті. – Донецьк: Купріянов В. С., 2011. – 375 с. 4. Тимофеєв В.М. Управління розвитком підприємства: навч. посіб. для студ. екон. спец. / В.М. Тимофеєв, Г.С. Черноіванова; Укр. інж.-пед. акад. – Х.: Скорпіон, 2009. – 135 с. 5. Чухрай Н.І. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства [Текст] : підручник / Н. І. Чухрай, О. П. Просович ; Національний ун–т "Львівська політехніка". – Л. : Вид–во Львів. політехніки, 2015. – 500 с. 6. Харчук, В.Ю., 2021. Формування та використання систем гармонійного розвитку в умовах глобалізації бізнесу: теоретико-концептуальні засади та інструментарій моделювання. Львів: Видавництво Львівської політехніки.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).