Проєктний менеджмент

Спеціальність: Управління інноваційною діяльністю
Код дисципліни: 7.073.10.O.003
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Матвій І.Є.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є ознайомлення студентів із основними теоретичними положеннями в сфері управління проектами, особливостями моделей управління проектами на сучасному етапі та формування у майбутніх фахівців належних практичних вмінь і навичок застосування універсального інструментарію розробки та реалізації проектів з метою досягнення ефективного існування та розвитку організації
Завдання: 1. здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог; 2. здатність проведення досліджень на відповідному рівні; 3. здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності); 4. навички використання інформаційних та комунікаційних технологій; 5. здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети; 6. здатність генерувати нові ідеї (креативність)
Результати навчання: 1. Здатність донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності; 2. володіти вмінням ефективно формувати комунікаційну стратегію; 3. мати навички управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах; 4. нести відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: супутні: Стратегічний менеджмент; Фінансовий менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Проектний менеджмент» орієнтована на підготовку фахівців у сфері управління проектами в сучасних умовах. В ході її вивчення розглядаються питання сутності проекту та процесного підходу до його управління, процеси планування змісту, строків, вартості, персоналу, закупівель і постачань, якості та ризиків проекту, контролю щодо його виконання й поняття аутсорсингу та офшорингу в проектному менеджменті.
Опис: Проекти в сучасній економіці та процесний підхід до їх управління. Обґрунтування проекту. Процеси планування змісту проекту. Процеси планування строків проекту. Процеси планування вартості проекту. Процеси планування персоналу проекту. Процеси планування закупівель і постачань. Процеси планування якості та ризиків у проектах. Контролювання процесу виконання проекту. Аутсорсинг та офшоринг в проектному менеджменті
Методи та критерії оцінювання: ?поточний контроль – виконання лабораторних завдань; ?підсумковий контроль – письмовий контроль (письмова форма – тестування, задачі); усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: ?поточний контроль: звіти з лабораторних робіт (30%); ?підсумковий контроль ( контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Рекомендована література 1.Батенко Л.П., Загородніх О.А., Ліщинська В.В. Управління проектами: навч. посіб. К.: КНЕУ, 2003. 231 с. 2.Кожушко Л.Ф., Кропивко С.М. Управління проектами: навч. посіб. К.: Кондор-Видавництво, 2014. 388 с. 3. Матвій І.Є., Сорочак О.З. Проєктний менеджмент: прикладні аспекти: Навч. посіб. Львів: Растр-7, 2021. 332 с. 4.Ноздріна Л.В., Ящук В.І., Полотай О.І. Управління проектами: підручник. К.: Центр учбової літератури, 2010. 432 с. 5.Петрович Й.М., Новаківський І.І. Управління інноваційними проектами: навч. посіб. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 316 с. 6.Тарасюк Г.М. Управління проектами : навч. посіб. К. : Каравела, 2004. 344 с. 7.Тян Р.Б., Холод Б.І., Ткаченко В.А. Управління проектами: підручник. К.: ЦНЛ, 2003. 224 с. 8. Управління змінами та проектами: навч. посіб. / І.Є. Матвій та ін. Львів: Видавництво «Центр Європи», 2017. 169 с. 9.Управління проектами: процеси планування проектних дій: підручник / І.В. Чумаченко та ін. К.: Університет економіки та права «КРОК», 2014. 673 с. Навчально-методичне забезпечення 10.Електронний навчально-методичний комплекс «Проектний менеджмент». 11.Ділове адміністрування: управління проектами: конспект лекцій для студентів денної та заочної форм навчання спеціальностей 7.030601, 8.030601 „Менеджмент організацій і адміністрування” / І.Є. Матвій, І.Я. Кулиняк, І.І. Новаківський. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014.121 с. 12.Проектний менеджмент: Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт для студентів денної та заочної форми навчання спеціальності 8.073 «Менеджмент», частина 1 / Укл.: О.З. Сорочак, Ю.Г. Бондаренко. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 34 с. 13.Проектний менеджмент. Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт для студентів стаціонарної і заочної форми навчання спеціальностей 8.070003.00 Менеджмент, частина 2 / Укл.: О.З. Сорочак, І.Є. Матвій, Ю.Г. Бондаренко. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 27 с. Інформаційні ресурси 14. Інформаційний ресурс з описом інформаційної системи для управління проектами «MS Project». URL: www.pmprofy.ru/ 15. Стандарти з управління проектами. URL: www.project.narod.ru/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).