Інформаційно-управлінські системи в бізнес-структурах
Спеціальність: Управління інноваційною діяльністю
Код дисципліни: 7.073.10.O.008
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: д.е.н., проф. Одрехівський М.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання :
1. Обґрунтувати сутність інформаційно-управлінських систем та їх значення в управлінні бізнес-структурами;
2. Проаналізувати сучасний стан та тенденції розвитку інформаційно-управлінських технологій;
3. Сформулювати методологію побудови інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах;
4. Використовувати інформаційні ресурси та технології для побудови інформаційно-управлінських систем;
5. Планувати стратегічну та оперативну спрямованість інформаційних технологій в бізнес-структурах;
6. Формувати структуру інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах;
7. Обґрунтувати необхідність та доцільність використання інтегрованих інформаційно-управлінських систем у бізнес-структурах.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
інтегральних: здатність вирішувати спеціалізовані завдання інноваційного характеру та розв’язувати складні практичні проблеми у сфері менеджменту під час професійної та науково-навчальної діяльності, що передбачає застосування класичних і сучасних теорій та інструментів менеджменту і зокрема питань адміністрування бізнесу.
загальних:
1) здатність спілкуватися українською та іноземною мовою в усній та письмовій формі з використанням сучасних інформаційних і комунікаційних технологій у сфері менеджменту;
2) здатність приймати обґрунтовані рішення у сфері менеджменту;
3) здатність діяти соціально відповідально, свідомо та на основі етичних міркувань (мотивів).
фахових:
1) уміння реалізовувати конкретні види управління на засадах виконання загальних функцій менеджменту, формування методів менеджменту, розроблення управлінських рішень, здійснення керівництва;
2) уміння продемонструвати знання тенденцій науково-технічного прогресу та використовувати його результати у професійній діяльності у сфері менеджменту.
фахові компетентності спеціалізації:
1) здатність продемонструвати уявлення про об'єктивні закономірності, умови, процеси та особливості створення підприємств, організування основних бізнес-процесів;
2) здатність використовувати сучасне програмне та інформаційно-комунікаційне забезпечення у сфері управління адміністрування бізнесу;
3) уміння здійснювати управління витратами в діяльності бізнес-структур на засадах пошуку напрямів та резервів їх оптимізування.
Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
1) здатність продемонструвати поглиблені знання і розуміння широкого спектру бізнес-операцій, форм та видів діяльності бізнес-структур, зокрема і в умовах міжнародних глобалізаційних процесів.
2) інтегрувати та застосовувати одержані теоретичні знання на практиці для розв’язання управлінських завдань у сфері бізнес-адміністрування;
3) визначати особливості застосування інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах;
4) працювати в середовищі міжнародної електронної комерції та створювати об’єкти міжнародної електронної комерції для ведення електронного-бізнесу;
5) здатність застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології для ефективного спілкування на професійному та суспільному рівнях.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен вміти: обґрунтувати сутність інформаційно-управлінських систем та їх значення в управлінні бізнес-структурами; проаналізувати сучасний стан та тенденції розвитку інформаційно-управлінських технологій; сформулювати методологію побудови інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах; використовувати інформаційні ресурси та технології для побудови інформаційно-управлінських систем; планувати стратегічну та оперативну спрямованість інформаційних технологій в бізнес-структурах; формувати структуру інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах; обґрунтувати необхідність та доцільність використання інтегрованих інформаційно-управлінських систем у бізнес-структурах; використовувати Інтернет в управлінській діяльності бізнес-структур; використовувати в управлінській діяльності бізнес-структур локальні та регіональні інформаційні мережі Інтранет та Екстранет; експлуатувати конкретні інформаційно-управлінські системи, що використовуються в бізнес-структурах; впроваджувати та розвивати в бізнес-структурах системи підтримки прийняття рішень; використовувати технології штучного інтелекту в управлінні бізнес-структурами; застосувати електронну комерцію у практичній діяльності бізнес-структур; здійснювати електронні платежі та забезпечувати їх безпеку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комунікаційний менеджмент
Креативний менеджмент
Системний аналіз та прийняття управлінських рішень в бізнес-структурах
Короткий зміст навчальної програми: Введення до інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах. Етапи розвитку та сутність інформаційно-управлінських систем. Планування розвитку інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах. Організаційно-методичні основи створення та функціонування інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах. Типологія інформаційно-управлінських систем. Організація інформаційної бази інформаційно-управлінських систем, бази та сховища даних. Інформаційне, технічне, математичне, програмне, правове та лінгвістичне забезпечення інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах.. Корпоративні інформаційні системи. Інформаційні ресурси глобальної мережі Інтернет. Локальні та регіональні інформаційні мережі в сучасних бізнес-структурах. Системи підтримки прийняття управлінських рішень. Інтелектуальні інформаційні системи. Електронна комерція. Віртуальні офіси та організації, віртуальний бізнес. Безпека інформаційно-управлінських систем.
Опис: 1. Введення до інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах. Етапи розвитку та сутність інформаційно-управлінських систем.
2. Планування розвитку інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах. Організаційно-методичні основи створення та функціонування інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах.
3. Типологія інформаційно-управлінських систем. Організація інформаційної бази інформаційно-управлінських систем, бази та сховища даних.
4. Інформаційне, технічне, математичне, програмне, правове та лінгвістичне забезпечення інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах.
5. Корпоративні інформаційні системи. Інформаційні ресурси глобальної мережі Інтернет. Локальні та регіональні інформаційні мережі в сучасних бізнес-структурах.
6. Системи підтримки прийняття управлінських рішень. Інтелектуальні інформаційні системи.
7. Електронна комерція. Віртуальні офіси та організації, віртуальний бізнес.
8. Безпека інформаційно-управлінських систем.
Методи та критерії оцінювання: - виконання та захист лабораторних робіт;
- опитування;
- тестування;
- усна відповідь.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах - 100
Поточний контроль (ПК) - захист звітів до лабораторних робіт
Екзаменаційний контроль
Разом за ПК письмова компонента усна компонента разом за
дисципліну
30 40 30 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Батюк А.Є. та ін. Інформаційні системи в менеджменті: Навч. посібник / Батюк А.Є., Двуліт З.П., Обельовська К.М., Огородник І.М., Фабрі Л.П. – Львів: Національний університет „Львівська політехніка”, „Інтелект-Захід”, 2004. – 520 с.
2. Вовчак І.С. Інформаційні системи та комп’ютерні технології в менеджменті. Навч. посібник. – Тернопіль: Карт-Бланш, 2001. – 354 с.
3. Годин В.В., Корнеев И.К. Информационное обеспечение управленческой деятельности: Учебник. – М.: Мастерство; Высшая школа, 2001. – 240 с.
4. Гордієнко І.В. Інформаційні системи і технології в менеджменті: Навчально-методичний посібник для самостійного вивчення дисципліни. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: КНЕУ, 2003. – 259 с.
5. Горфинкель В.Я., Торопцов В.С., Швандар В.А. Коммуникации и корпоративное управление: Учебное пособие. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2005. – 127 с.
6. Гужва В.М., Постєвой А.Г. Інформаційні системи в міжнародному бізнесі: Навч. посібник. Вид. 2-ге, доп. і перероб. – К.: КНЕУ, 2002. – 458 с.
7. Дубчак Л.В. Інформаційні системи та технології на підприємствах: Навч. посібник / Нац. акад. держ. податкової служби України. – Ірпінь, 2006. – 83 с.
8. Журавлева О.Б., Крук Б.И., Соломина Е.Г. Управление Интернет-обучением в высшей школе. 2-е издание. М.: Горячая Линия – Телеком, 2007. – 224 с.
9. Згадзай О.Э., Казанцев С.Я., Оболенский Р.М.Правовое обеспечение информационной безопасности. 2-е изд. – М.: ACADEMIA, 2007. – 240 с.
10. Ивасенко А.Г. Информационные технологии в экономике и управлении: учебное пособие / А.Г. Ивасенко, А.Ю. Гридасов, В.А. Павленко. – 2-е изд., стер. – М.: КНОРУС, 2007. – 160 с.
11. Інформаційні системи в менеджменті: Навчальний посібник / Глівенко С.В., Лапін Є.В., Павленко О.О. та ін. – Суми: ВТД «Університетська книга», 2005. – 407 с.
12. Інформаційні системи і технології в економіці: Посібник для студентів вищих навч. закл. / За ред. Пономаренка В.С. – К.: Видавничий центр “Академія”, 2002. – 544 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).