Електронне урядування в публічному управлінні
Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.067
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор:
Крикавська І.В.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завданням навчальної дисципліни є освоєння таких загальних та фахових компетентностей:
ЗКЗ. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК7. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК10. Здатність розробляти проєкти та управляти.
СК1. Здатність застосовувати принципи верховенства
права для роз’яснення складних задач і проблем, у тому
числі, у ситуаціях правової невизначеності.
СК4. Здатність оцінювати взаємодію міжнародного
права та міжнародних правових систем з правовою
системою України.
СК5. Здатність використовувати сучасні правові
доктрини та принципи у правотворчості та в процесі
застосовування інститутів публічного і приватного
права, а також кримінальної юстиції.
ПК6.4 Здатність орієнтуватись в системі правового забезпечення електронного урядування в публічному управлінні.
Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студенти повинні демонструвати такі результати навчання:
РН 1. Оцінювати природу та характер суспільних процесів і явищ, і виявляти розуміння меж та механізмів їх правового регулювання.
РН 6. Оцінювати достовірність інформації та надійність джерел, ефективно опрацьовувати та використовувати інформацію для проведення наукових досліджень та практичної діяльності.
ПС6.4 Володіти знаннями у сфері правового забезпечення електронного урядування в публічному управлінні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери,
Загальні етичні вимоги правничої професії.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення дисципліни «Електронне урядування в публічному управлінні» студенти ознайомляться з теоретичними та практичними питаннями, пов’язаними з правовими засадами становлення електронного урядування. Буде розглянуто організаційно-правове забезпечення електронного урядування в Україні, розкрито зміст інформаційної інфраструктура електронного урядування, досліджено електронні адміністративні послуги, організацію розробки і впровадження системи «Електронний парламент», «Електронний суд», «Портал Дія» та інші, охарактеризовано електронний уряд, методи та принципи його організації, електронний документообіг, висвітлено питання, пов’язані із інформаційною безпекою в електронному урядуванні.
Опис: Тема 1. Концептуальні засади електронного урядування.
Нормативно-правове забезпечення електронного урядування.
Правовий статус Міністерство цифрової трансформації України
Тема 2. Електронна демократія: сутність, мета, основні завдання.
Електронна демократія: сутність, мета, основні завдання, інструменти
Тема 3. Правові основи електронного урядування в органах виконавчої влади України.
Правове регулювання електронного урядування в органах виконавчої влади України
Тема 4. Особливості функціонування Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Порталу Дія)
Завдання, суб’єкти , структураЄдиного державного вебпорталу електронних послуг (Порталу Дія)
Тема 5. ЦНАП (Центри Дія)
ЦНАП (Центри Дія) як фактор ефективного впровадження е-урядування.
Тема 6. Електронні адміністративні послуги
Поняття адміністративної послуги та електронної адміністративної послуги
Тема 7. Організація розробки і впровадження системи «Електронний парламент».
Загальна характеристика інформаційної системи Верховної Ради України.
Тема 8. Електронний суд в Україні
Сучасний стан електронного правосуддя в Україні.
Тема 9. Правове регулювання електронної форми правових актів.
Електронна форма правових актів: поняття, порядок розробки та підготовки їх проектів.
Тема 10. Інформаційна безпека в електронному урядуванні
Державна політика інформаційної безпеки. Загальна структура нормативно-правової бази забезпечення інформаційної безпеки
Тема 11. Шляхи вдосконалення правових засад електронного урядування в публічному управлінні.
Тема 12. Використання зарубіжного досвіду електронного урядування в органах виконавчої влади України. Удосконалення законодавства.
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики успішності навчання, формами виміру рівня засвоєння знань з навчальної дисципліни є:
– усне опитування на практичних заняттях;
– виступ на практичних заняттях (із рефератом, доповіддю, у дискусії тощо;
– тестування знань студентів із відповідної теми лекційного курсу;
– письмова контрольна робота (відповіді на питання лекційного курсу, вирішення практичних завдань, тестових завдань, тощо).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК):
- усне опитування на семінарських заняттях – 30 балів;
- виконання індивідуального науково-дослідного завдання – 10 балів.
Разом за ПК – 40 балів
Екзаменаційний контроль (ЕК):
- письмова компонента – 50 балів
- усна компонента -10 балів
Разом за ЕК – 60 балів
Разом за дисципліну – 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література:
Література:
1. Hermann-Josef Blanke, Ricardo Perlingeiro The Right of Access to Public Information. Springer-Verlag GmbH Germany: part of Springer Nature, 2018.
2. Брижко В.М., Фурашев В.М. Інформаційне право та інформаційне законодавство : наукове видання. – (НДІІП НАПрН України). Київ: Видавничий дім “АртЕК”, 2020. 288 с.
3. ІТ право / [авт. кол.: О.П. Джочка, В.М. Мартин, Ю.Я. Самагальська та ін.] ; за заг. ред. О.С. Яворської. – Львів : Левада, 2017. – 470 с. – ISBN 617-7527-07-6.
4. ІТ право: проблеми і перспективи розвитку в Україні: збірник матеріалів ІІ Міжнародної науково-практичної конференції.URL: https://www.academia.edu/35173056/
5. ІТ право: проблеми та перспективи розвитку в Україні: збірник матеріалів ІІІ-ої Міжнародної науково-практичної конференції URL: https://www.academia.edu/38628059
Навчально-методичний комплекс дисципліни складається з таких структурних елементів:
1. Робоча програма навчальної дисципліни.
2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи.
3. Методичні вказівки для виконання контрольних робіт.
4. Електронний навчально-методичний комплекс «Електронне урядування в публічному управлінні» .
Інформаційні ресурси:
1. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua
2. Офіційний веб-сайт Міністерства цифрової трансформації України. URL: https://thed igital.gov.ua/ministry
3. Національна бібліотека ім. В.І. Вернадського. URL: http://www.nbuv.gov.ua/
4. Юридична бібліотека. URL: http://pravo.biz.ua/
5. Союз юристів України - Всеукраїнське громадське об'єднання. URL: http://www.lawyersunion.org.ua
6. Правознавець. URL: http://www.pravoznavec.com.ua/
7. ЛІГА.net. URL: http://liga.net/
8. Юридичний портал. URL: http://jurisprudence.com.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).