Практикум зі складання процесуальних документів
Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.041
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: доцент Гузела Михайло Васильович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей.
Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері права.
Загальні компетентності (ЗК).
ЗКЗ. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК7. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК10. Здатність розробляти проєкти та управляти.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК).
СК6 Здатність обґрунтовувати та мотивувати правові рішення, давати розгорнуту юридичну аргументацію.
СК10. Здатність ухвалювати рішення у ситуаціях, що вимагають системного, логічного та функціонального тлумачення норм права, а також розуміння особливостей практики їх застосування.
СК15. Здатність самостійно готувати проекти актів правозастосування, враховуючи вимоги щодо їх законності, обґрунтованості та вмотивованості.
Компетентності професійного спрямування (ПК)
ПК3.5. Уміння складати кримінально-процесуальні документи.
Результати навчання: РН 1.Оцінювати природу та характер суспільних процесів і явищ, і виявляти розуміння меж та механізмів їх правового регулювання.
РН 3.Проводити збір, інтегрований аналіз та узагальнення матеріалів з різних джерел, включаючи наукову та професійну літературу, бази даних, цифрові, статистичні, тестові та інші, та перевіряти їх на достовірність, використовуючи сучасні методи дослідження.
РН 14..Брати продуктивну участь у розробці проектів нормативно-правових актів, обґрунтовувати суспільну обумовленість їх прийняття, прогнозувати результати їх впливу на відповідні суспільні відносини.
ПС3.5. Уміння складати кримінально-процесуальні документи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кримінальне право
Кримінальний процес
Теоретичні проблеми досудового розслідування
Короткий зміст навчальної програми: «Практикум зі складання процесуальних документів» як навчальна дисципліна належить до фундаментальних, нормативних, обов'язкових, професійно-орієнтованих юридичних дисциплін і посідає провідне місце у професійній підготовці юристів. Навчальна дисципліна будується на базі процесуального права, практики його застосування і науки. Вона вивчає чинне процесуальне законодавство, слідчу діяльність і процесуальні правовідносини, увесь процес розслідування під час провадження. Траєкторією моніторингу для вивчення є закономірності і тенденції розвитку слідчого процесу, актуальні проблеми теорії і практики застосування заходів забезпечення розслідування, ефективність процесуальної форми і процесуальних гарантій під час цього, особливості статусу окремих суб’єктів слідства, проблеми забезпечення прав і свобод людини при провадженні розслідування.
Опис: ТЕМА 1 Поняття, завдання і система кримінального провадження України.
1. Поняття кримінального провадження.
2. Завдання кримінального провадження України.
3. Система кримінального провадження (стадії провадження).
ТЕМА 2. Процесуальні документи слідчого.
1. Процесуальні документи, що складаються на початку досудового розслідування.
2. Процесуальні документи, що складаються під час проведення слідчих (розшукових) дій.
3. Процесуальні документи, що складаються під час проведення негласних (розшукових) дій.
4. Процесуальні документи слідчого щодо захисника і потерпілого, цивільного позивача (відповідача) та їх представників.
5. Повідомлення, повістки.
6. Процесуальні документи, що складаються під час повідомлення про підозру.
7. Процесуальні документи, що складаються під час застосування заходів забезпечення кримінального провадження.
8. Процесуальні документи, що складаються під час зупинення, закінчення досудового розслідування.
ТЕМА 3. Процесуальні документи прокурора.
1. Процесуальні документи, що складаються у досудовому розслідуванні.
2. Процесуальні документи, що складаються під час судового провадження.
ТЕМА 4. Процесуальні документи адвоката.
1. Заяви.
2. Скарги.
3. Клопотання та заперечення.
ТЕМА 5. Процесуальні документи слідчого судді, суду.
1. Ухвали слідчих суддів, суддів місцевих судів на стадіях досудового розслідування та судового провадження.
2. Вироки суддів місцевих судів.
3. Рішення за матеріалами кримінального провадження з перегляду судових рішень апеляційною інстанцією.
4. Рішення за матеріалами кримінального провадження з перегляду ухвал слідчих суддів апеляційною інстанцією.
Процесуальні документи, які постановляються Касаційним кримінальним судом у складі Верховного Суду.
5. Процесуальні документи, які постановляються Верховним Судом.
Методи та критерії оцінювання: Для навчальної дисципліни «Практикум зі складання процесуальних документів», методами оцінювання знань (успішності навчання) виступають: проведення попереднього, поточного і підсумкового контролю знань студентів.
Попередній контроль являє собою діагностику вхідного рівня знань, який дає змогу визначити наявний рівень знань студентів на початку вивчення дисципліни чи на початку вивчення конкретної теми. Формою попереднього контролю є вхідний контроль знань. Він проводиться на першому семінарському занятті з метою оцінки залишкових знань студентів, отриманих під час вивчення циклу дисциплін на попередніх рівнях освіти. Попередній контроль у виді перевірки і оцінки залишкових знань проводиться також через деякий час на початку наступного семінарського заняття. Вхідний контроль знань проводиться у формі письмової роботи з визначення певних понять, категорій чи процесуально - правових явищ протягом 10 – 15 хвилин на початку заняття.
Оцінка вхідного контролю знань студентів зараховується до оцінки за семінарське чи практичне заняття.
Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни «Кримінальне право».
Оцінювання знань студентів на основі даних поточного контролю знань відбувається за допомогою контролю активності роботи під час вивчення програмного матеріалу дисципліни «Кримінальне право», включаючи відповіді на семінарських заняттях, підготовка доповідей, повідомлень та аналітичних матеріалів тощо;
Поточний контроль на семінарських заняттях проводиться з метою вияснення готовності студентів до занять у таких формах:
- фронтального стандартизованого усного опитування студентів за основними питаннями семінару;
- фронтальної перевірки виконання домашніх завдань;
- виклику окремих студентів для самостійного розв'язування практичних завдань чи ситуацій;
- бліц - опитування, що являє собою або суцільне опитування всіх присутніх студентів або вибіркове опитування частини присутніх. Запитання з теми (кількох тем), яка готувалася на семінарське заняття, передбачають чітку коротку відповідь. При бліц-опитуванні кожен студент має право відповісти лише один раз;
- інше.
Самостійна та індивідуальні робота студентів передбачає цілеспрямований пошук ефективних способів вивчення дисципліни «Кримінальне право», свідоме ставлення та послідовність в роботі, вміння використовувати наявну літературу і нормативну базу, планувати власну роботу.
Підсумковим контролем рівня знань студентів виступає проведення екзамену. До складу завдань залікової роботи, відповідно до специфіки включаються:
- тестові завдання різних рівнів складності,
- теоретичне питання нормативного або проблемного характеру.
Критерії оцінювання результатів навчання: практичні семінарські заняття – 40,
Залік – 50 балів
Усна компонента – 10 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Для навчальної дисципліни «Практикум зі складаня процесуальних документів», засобами діагностики знань (успішності навчання) виступають: проведення попереднього, поточного і підсумкового контролю знань студентів.
Попередній контроль являє собою діагностику вхідного рівня знань, який дає змогу визначити наявний рівень знань здобувачів освіти на початку вивчення дисципліни чи на початку вивчення конкретної теми. Формою попереднього контролю є вхідний контроль знань. Він проводиться на 1 - му семінарському занятті з метою оцінки залишкових знань студентів, отриманих під час вивчення циклу дисциплін на попередніх рівнях освіти. Попередній контроль у виді перевірки і оцінки залишкових знань проводиться також через деякий час на початку наступного семінарського заняття. Вхідний контроль знань проводиться у формі письмової роботи з визначення певних понять, категорій чи процесуально - правових явищ протягом 10 – 15 хвилин на початку заняття.
Оцінка вхідного контролю знань студентів зараховується до оцінки за семінарське чи практичне заняття.
Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни «Практикум зі складаня процесуальних документів».
Оцінювання знань здобувачів освіти на основі даних поточного контролю знань відбувається за допомогою контролю активності роботи під час вивчення програмного матеріалу дисципліни «Практикум зі складаня процесуальних документів», включаючи відповіді на семінарських заняттях, підготовка доповідей, повідомлень та аналітичних матеріалів тощо;
Поточний контроль на семінарських заняттях проводиться з метою вияснення готовності здобувачів освіти до занять у таких формах:
- фронтального стандартизованого усного опитування здобувачів освіти за основними питаннями семінару;
- фронтальної перевірки виконання домашніх завдань; виклику окремих здобувачів освіти для самостійного розв'язування практичних завдань чи ситуацій;
- бліц - опитування, що являє собою або суцільне опитування всіх присутніх здобувачів освіти або вибіркове опитування частини присутніх. Запитання з теми (кількох тем), яка готувалася на семінарське заняття, передбачають чітку коротку відповідь. При бліц-опитуванні кожен має право відповісти лише один раз;
- інше.
Самостійна та індивідуальні робота здобувачів освіти передбачає цілеспрямований пошук ефективних способів вивчення дисципліни «Практикум зі складаня процесуальних документів», свідоме ставлення та послідовність в роботі, вміння використовувати наявну літературу і нормативну базу, планувати власну роботу.
Підсумковим контролем рівня знань здобувачів освіти виступає проведення екзамену (диф.заліку). До складу завдань підсумкової роботи здобувача освіти, відповідно до специфіки дисципліни включаються:
- тестові завдання різних рівнів складності, складання процесуального документа
- теоретичне питання нормативного або проблемного характеру.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Кримінальний процес: навчальний посібник (Ортинський В.Л. Канцір В.С., Гузела М.В. та ін.)– Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2020. 444 с.
Правовий статус прокурора в кримінальному процесі: проблеми теорії і практики (Ортинський В.Л., Канцір В.С., Марисюк К.Б., Гузела М.В., Шульган І.І.) Львів: Вид-во «СПОЛОМ», 2022. 216 с.
Новели Кримінального процесуального кодексу України 2019 року: Збірник статей. К.: Істина, 2019. 128 с.
Аленін Ю.П., В.Г. Пожар, О.О. Торбас. [електронний ресурс] Одеса, 2020. 79 с. URL:http://dspace.onua.edu.ua/bitstream/handle/11300/12564/2020
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).