Європейська практика підтримки розвитку територій
Спеціальність: Територіальний маркетинг
Код дисципліни: 7.075.11.O.001
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Економіки і маркетингу
Лектор: д.е.н., проф. Безпарточний Максим Григорович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні:
ЗК3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Фахові:
СК2. Здатність коректно інтерпретувати результати останніх теоретичних досліджень у сфері маркетингу та практики їх застосування.
СК5. Здатність до діагностування маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, здійснення маркетингового аналізу та прогнозування.
СК9. Здатність здійснювати на належному рівні теоретичні та прикладні дослідження у сфері маркетингу.
СК13. Здатність аналізувати сучасні урбанізаційні процеси в Україні та їх вплив стосовно трансформації міського простору в контексті реформи адміністративно-територіального устрою та децентралізації влади.
СК17. Здатність готувати пропозиції та здійснювати дослідження позитивних і негативних сторін впливу агломераційних процесів, які неврегульовані чинним законодавством України попри фактичне їх існування на сьогодні.
Результати навчання: ПР1. Знати і вміти застосовувати у практичній діяльності сучасні принципи, теорії, методи і практичні прийоми маркетингу
ПР9. Розуміти сутність та особливості застосування маркетингових інструментів у процесі прийняття маркетингових рішень
ПР16. Вміти виокремлювати науково-практичні задачі дослідження та вирішувати їх із використанням положень теорій та методології маркетингу, а також загальнонаукових та спеціальних методів дослідження
ПР20. Володіти основами урбанізаційних процесів і досліджувати їх вплив щодо трансформації міського простору та простору територіальних громад.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Територіальний маркетинг, Регіональна економка, Просторова економіка, Маркетингові дослідження
Кореквізити: Інструменти територіального маркетингу, Маркетинг послуг місцевого самоврядування, Тактичний урбанізм, трансформація міського простору на засадах маркетингу
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення навчальної дисципліни «Європейська практика підтримки розвитку територій» є теоретичні та практичні засади щодо механізмів та інструментів реалізації моделі підтримки територіального розвитку Європейського Союзу.
Дисципліна «Європейська практика підтримки розвитку територій» є обов’язковою дисципліною в системі фахової підготовки магістрів. Курс спрямований на формування системи знань у здобувачів, які сприятимуть розумінню концептуальних підходів до реалізації моделі підтримки територіального розвитку Європейського Союзу через використання відповідних фінансових інструментів та макрорегіональних стратегій. Студенти зможуть вміло використовувати програмно-цільовий підхід та інструментарій моніторингу регіонального розвитку при оцінці ресурсних можливостей територіальних громад, імплементації кращої практики застосовувати фінансових інструментів окремими країнами Європейського Союзу, приймати управлінські рішення та опрацьовувати проєкти у царині розвитку територій. Здобувачі спеціальності «Маркетинг» отримають теоретичні знання, методичні і практичні навички щодо Європейської регіональної політики та перспектив розвитку територій країн, що не входять до Європейського Союзу, застосування інтеграційних механізмів, інвестиційного забезпечення у відновлення економіки та територій, розвитку регіональної політики України після набуття членства в Європейському Союзі.
Опис: Генезис наукових уявлень європейської практики підтримки розвитку територій.
Основи регіональної політики Європейського Союзу.
Макрорегіональні стратегії розвитку територій ЄС.
Програмно-цільовий підхід до розвитку територій Європейського Союзу.
Інструменти та механізми розвитку територій Європейського Союзу.
Концепція «Європа регіонів» у рамках регіональної політики Європейського Союзу.
Регіональна політика Європейського Союзу з транскордонного розвитку територій.
Стратегія «Європа – 2020» та територіальна політика розвитку Європейського Союзу.
Інституційні моделі регіональної політики в європейських країнах.
Бенчмаркінг стратегій територіальних реформ в європейських країнах.
Моніторинг регіонального розвитку в європейських країнах.
Європейська регіональна політика: перспективи розвитку територій країн, що не входять до ЄС.
Європейська регіональна політика щодо сталого розвитку України в контексті європейської інтеграції.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль роботи здобувача:
• Тестове опитування;
• Усне опитування на практичних заняттях;
• Виконання та презентація завдань;
• Участь у круглих столах, ділових іграх, ділових дискусіях та обговореннях.
• Оцінювання виконання контрольних робіт – для студентів заочної форми навчання.
2. Підсумковий контроль: складання заліку (письмової та усної компонент)
Письмова компонента:
Завдання 1-го рівня – розкрити зміст питання і поняття, дати визначення, зазначити можливості практичного застосування;
Завдання 2-го рівня – вирішення тестових завдань;
Завдання 3-го рівня – дати відповідь на ситуаційну вправу.
Усна компонента:
Розкриття суті понять.
Критерії оцінювання результатів навчання: У процесі навчання здобувач повинен продемонструвати активну навчальну діяльність протягом семестру і за результатами поточного контролю набрати від 26 до 70 (100) балів.
До обов’язкових видів робіт поточного контролю входять:
1. Тестування у ВНС з 13 тем навчальної дисципліни, які оцінюються максимум в 3 бали:
13*3 = 39 балів.
2. Доповіді на практичних заняттях, круглих столах, обговорення та активність під час імітаційних форм проведення занять (ділові ігри, дискусії, обговорення проблемних ситуацій) і оцінюються відповідно 1 бал кожна робота: 7*1= 7 балів.
3. Виконання практичних завдань з розміщенням у ВНС, які складаються із задач та реалізованих проєктів в Європейському Союзі і оцінюються відповідно до правильних розрахунків та виконаних завдань від 0 до 3 балів кожна робота: 8*3 = 24 бали. Максимальний бал отримують здобувачі, які вірно розв’язали задачі та виконали практичні завдання. За допущені помилки в розрахунках та описовій частині завдання віднімаються від 1 до 10 балів.
4. Виконання контрольної роботи для здобувачів ЗФН оцінюється в 15 балів.
5. Методичні вказівки до виконання контрольної роботи розміщаються у ВНС окремо.
Крім того здобувач може отримати бали за активність на заняттях (усне, фронтальне опитування), доповіді на практичних заняттях максимально 1-6 балів.
Окремо додатковими балами (від 5 до 10 балів) заохочується здобувач до науково-пошукової роботи – участь в конкурсах науково-пошукових робіт, публікації наукових тез і статей.
Підсумковий контроль:
Підсумковий контроль проводиться у формі заліку.
Здобувач може отримати максимум 70 - 100 балів протягом семестру накопичуючи бали за обов’язкові роботи і за додатково виконані завдання, науково-пошукову роботу.
Залік складається з письмової та усної компонент. Письмова компонента – завдання.
Під час усного спілкування з викладачем здобувач може отримати від 0 до 10 балів за відповідь на запитання підчас заліку.
Шкала оцінок: 88-100 – «відмінно»; 71-87 – «добре»; 50-70 – «задовільно»; 0-49 – «незадовільно».
Шкала ЄКТС: 88-100 – А; 80-87 – В; 71-79 – С; 61-70 – D; 50-60 – E; 26-49 – FX; 00-25 – F.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Артьомов І.В. Транскордонне співробітництво в євроінтеграційній стратегії України: [монографія] / І.В.Артьомов. — Ужгород: Ліра, 2009. – 520 с.
2. Гнидюк Н.А., Федонюк С.В. Розширення ЄС та досвід реформ країн Центрально-Східної Європи у контексті приєднання до ЄС / За заг.ред.М. Бойцуна, І. Грицяка, Я. Мудрого, О. Рудіка, Л. Прокопенка, В. Стрельцова. – К.: Вид-во «Міленіум», 2009. – 354 с.
3. Дзяд О. В., Рудік О. М. Спільні політики Європейського Союзу та їх значення для України: навчальний посібник / За заг.ред. М. Бойцуна, І. Грицяка, Я. Мудрого, Л. Прокопенка, В. Стрельцова. – К.: Міленіум, 2009. – 668 с.
4. Євроінтеграція України в системі міжнародної економічної інтеграції : навчальний посібник / І. Ю. Матюшенко, С. В. Беренда, В. В. Рєзніков. – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2015. – 504 с.
5. Європейський Союз : економіка, політика, право: енциклопедичний словник / ред. І. В. Бураковський. – К. : Київський ун-т, 2011. 368 с.
6. Європейський Союз: історія і засади функціонування: навчальний посібник / В.В. Копійка, Т.І. Шинкаренко ; за ред. Л.В. Губерського.— К. : Знання, 2009. — 751 с.
7. Мальська М. П. Основи європейської інтеграції [текст] підручник. / М. П. Мальська, Н. В. Антонюк – К.: «Центр учбової літератури», 2015. – 320 с.
8. Менеджмент європейської економічної інтеграції: підручник / [С.М. Писаренко, Н.В. Горін, Л.А. Українець та ін.; за ред. С.П. Писаренко]. — К.: Знання, 2012. — 373 с.
9. Механізми реалізації регіональної політики: оцінка ефективності та напрями удосконалення: монографія / наук. ред. С. Л. Шульц; ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України». Львів, 2018. 205 с.
10. Мікула Н.А (2003). Єврорегіон: досвід та перспективи. — Львів: ІРД НАН України. — 222 с.
11. Мікула Н.А. (2014). Транскордонне співробітництво України в контексті євроінтеграції: монографія / Н. А. Мікула, В. В. Засадко. — К.: НІСД, 2014. — 316 с.
12. Прокопенко Л.Л. Розвиток регіонального співробітництва України в контексті європейської інтеграції : монографія / Л.Л. Прокопенко, О.М. Рудік, І.Д. Шумляєва; [за заг. ред. Л.Л. Прокопенка]. – Д. : ДРІДУ НАДУ, 2008. – 132 с.
13. Регіональна політика : правове регулювання. Світовий та український досвід / Василь Куйбіда, Анатолій Ткачук, Тетяна Забуковець-Ковачич; за заг. ред. Р. Ткачука. – К. : Леста, 2010. – 224 с.
14. Регіональна політика Європейського Союзу [Електронний ресурс] : підручник / [за ред. Віктора Чужикова]. — К.: КНЕУ, 2016. — 495 c.
15. Територіальний розвиток і регіональна політика. Стимулювання розвитку регіонів на засадах смарт-спеціалізації: бар'єри та механізми імплементації: наукова доповідь / наук. ред. д.е.н., проф. Сторонянська І.З. Львів, ІРД НАНУ. 2021. 155 с.
16. Транскордонне співробітництво: правові основи та успішні практики: посібник / Євчак Ю.Б., Зарді А., Лазур Я.В., Очкаі Д., Санченко А.Є., Сошников А.О., Устименко В.А., Фетько Ю.І. / за заг. ред. В.А. Устименка; ред.-упоряд. Гук А.К., Санченко А.Є. – К., 2020. – 152 с.
17. Чужиков В. І. Глобальна регіоналістика: історія та сучасна методологія: Монографія. — К.: КНЕУ, 2008. — 272 с.
18. Чужиков В.І. (2010). Європейська інтеграційна політика: навч. посібник / [А.М. Поручник, В.І. Чужиков, Д.О. Ільницький, О.А. Федірко; за заг ред. д-ра екон. наук, проф. В.І. Чужикова]. — К.: КНЕУ. — 451 с.
19. Шамборовський, Григорій Олегович. Регіональна політика Європейського Союзу [Текст]: Навчальний посібник / Шамборовський, Григорій Олегович ; Вст. сл. авт. - К.: Знання, 2011. - 187 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).