Соціально-економічні та екологічні засади містобудівної діяльності
Спеціальність: Територіальний маркетинг
Код дисципліни: 7.075.11.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Економіки і маркетингу
Лектор: д.е.н., доц. Лисяк Наталя Михайлівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК5. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК7. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
фахові компетентності:
СК1. Здатність логічно і послідовно відтворювати та застосовувати знання з найновіших теорій, методів і практичних прийомів маркетингу.
СК5. Здатність до діагностування маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, здійснення маркетингового аналізу та прогнозування.
СК7. Здатність розробляти і аналізувати маркетингову стратегію ринкового суб’єкта та шляхи її реалізації з урахуванням між функціональних зв’язків.
СК13. Здатність аналізувати сучасні урбанізаційні процеси в Україні та їх вплив стосовно трансформації міського простору в контексті реформи адміністративно-територіального устрою та децентралізації влади.
СК17. Здатність готувати пропозиції та здійснювати дослідження позитивних і негативних сторін впливу агломераційних процесів, які неврегульовані чинним законодавством України попри фактичне їх існування на сьогодні.
Результати навчання: Знання:
ЗН 2. Критичне осмислення основних теорій, принципів, методів і понять у навчанні та професійній діяльності.
Комунікація:
К2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
Автономія і відповідальність:
АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
Програмні результати:
ПР3. Планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обгрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності.
ПР5. Презентувати та обговорювати результати наукових і прикладних досліджень, маркетингових проектів державною та іноземною мовами.
ПР7. Вміти формувати і вдосконалювати систему маркетингу ринкового суб’єкта.
ПР14. Формувати маркетингову систему взаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини з іншими суб’єктами ринку.
ПР17. Вміти оприлюднити результати власних наукових досліджень у фаховому середовищі та презентувати їх із застосуванням сучасних технічних засобів.
ПР20. Володіти основами урбанізаційних процесів і досліджувати їх вплив щодо трансформації міського простору та простору територіальних громад.
ПР22. Вміти досліджувати систему агломераційних утворень навколо великих та середніх міст та їх значення для розвитку територіальних громад.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Матеріальна та фінансова основа територіальних громад, Стратегічне планування в територіальних громадах на основі маркетингового підходу
Кореквізити: Європейська практика підтримки розвитку територій, Маркетингові дослідження інвестиційних проектів розвитку територій, Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи; Виконання та захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Соціально-економічні та екологічні засади містобудівної діяльності» розкриває взаємозв'язок соціально-економічних та просторових механізмів у розвитку міст. Особлива увага приділяється механізму інтегрованого підходу до вирішення завдань економічного розвитку міст та поліпшення добробуту населення. На основі аналізу та систематизації теоретичних положень запропоновано прикладний інструментарій обгрунтування стратегічних та локальних задач у розвитку міст. Наведені організаційно-практичні рекомендації щодо підвищення ефективності рішень в обгрунтування задач розвитку міст.
Дисципліна належить до професійних дисциплін, направлених на отримання студентами-маркетилогами фахових знань, умінь та навичок у галузі урбаністики та економіки міст. Дисципліна викладається як обов’язкова. Її обсяг, зміст та направленість визначені освітньою програмою підготовки магістрів.
Опис: ВСТУП. ЕКОНОМІКО-МІСТОБУДІВНІ ВІДНОСИНИ РОЗВИТКУ МІСТ: ІСТОРИЧНИЙ КОНТЕКСТ.
ТЕОРІЯ В КОНТЕКСТІ ПРОБЛЕМ І ЗАДАЧ РОЗВИТКУ МІСТ.
МЕТОДОЛОГІЯ, МЕТОДИ ТА АЛГОРИТМИ ДОСЛІДЖЕННЯ МІСТОБУДІВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПЕРЕДУМОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ МІСТОБУДІВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА РОЗВИТКУ МІСТ.
СОЦІАЛЬНО-ДЕМОГРАФІЧНІ ЧИННИКИ МІСТОБУДІВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА РОЗВИТКУ МІСТ
ЕКОНОМІКО-ФІНАНСОВІ АСПЕКТИ МІСТОБУДІВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
ТЕХНОЛОГІЧНА СКЛАДОВА В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ МІСТОМ
ПРОСТОРОВА ОРГАНІЗАЦІЯ УРБАНІЗОВАНИХ СИСТЕМ
ПРОГНОЗУВАННЯ ТА ОБГРУНТУВАННЯ ЦІЛЕЙ І ПРІОРИТЕТІВ У РОЗВИТКУ МІСТ
МЕТОДИ ОБГРУНТУВАННЯ РІШЕНЬ РОЗВИТКУ УРБАНІЗОВАНИХ СИСТЕМ.
ТЕРИТОРІАЛЬНО-МІСТОБУДІВНІ МЕХАНІЗМИ РЕГУЛЮВАННЯ МІСТОБУДІВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНІ МЕХАНІЗМИ РЕГУЛЮВАННЯ МІСТОБУДІВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА РОЗВИТКУ МІСТ
СОЦІАЛЬНО-ІНСТИТУЦІЙНІ МЕХАНІЗМИ РЕГУЛЮВАННЯ МІСТОБУДІВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Методи та критерії оцінювання: Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль роботи студента: - оцінювання знань студентів на практичних заняттях (оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті, оцінювання участі у ділових та рольових іграх); оцінювання виконання контрольних робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) – для студентів заочної форми навчання. 2. Екзаменаційний контроль: оцінювання знань студентів на екзамені, що передбачає письмову та усну компоненту. Письмова компонента: завдання 1-го рівня – тести; завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення, встановити його характерні ознаки; завдання 3-го рівня – розв’язати задачі чи дати відповідь на ситуаційну вправу. Усна компонента: усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40 балів): результати роботи на практичних заняттях, усне опитування. Підсумковий контроль (60 балів), екзамен: письмова (50 балів) та усна (10 балів) компонента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Буднікевич І. Муніципальний маркетинг: теорія, методологія, практика. Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2012. 645 с.
2. Габрель М. М. Просторова організація містобудівних систем: моногр. К.: Видавничий дім А. С. С, 2004. 400 с.
3. Галасюк В. В. Концептуальні засади трансформації економіки України: монографія. К.: Національна академія управління, 2019. 188 с.
4. Державна стратегія регіонального розвитку на 2021-2027 рр. Постанова Кабінету міністрів України від 05 серпня 2020 року № 695. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/695-2020-%D0%BF#Text
5. Карий О. І. Комплексний розвиток міст: теорія та методологія стратегічного планування. Монографія. Львів. Вид. НУ «ЛП».2011. 308 с.
6. Клюшниченко Є.Є. Соціально-економічні основи планування та забудови міст. – К.: Укрархбудінформ, 1999.
7. Макстон Г., Рандерс Й. У пошуках добробуту. Керування економічним розвитком для зменшення безробіття, нерівності та зміни клімату. Київ, 2017. 320 с.
8. Метрополійні функції великих міст України: потенціал розвитку та перспективи реалізації: монографія; ДУ «Інститут регіональних досліджень ім. М. І. Долішнього НАН України»; наук. ред. М. І. Мельник. Львів, 2016. 550 с.
9. Палеха Ю. М. Економіко – географічні аспекти формування вартості територій населених пунктів. Наукове видання. Київ: Профі, 2006. 324 с.
10. Плешкановська А. М., Савченко О. Д. Епохи та міста. К.: Ін-т урбаністики, 2019. 264 с.
11. Посацький Б. Основи урбаністики. Частина ІІ: Розпланування та забудова міст. Львів, Видавництво Національного Університету «Львівська Політехніка», 2001. 258 c.
12. Флорида P. Криза уpбaнiзму. Чому мicтa poблять нac нeщacними. К.: Наш Формат, 2019. 320 с.
13. Урбанізаційні процеси в Україні у 1989 – 2013. Звіт Світового банку. Україна Огляд Урбанізації 14.09.2016
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits
https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).