Основи туризмознавства
Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.J2.01.O.001
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Доцент Теодорович Л.В.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, вести здоровий спосіб життя.
Здатність діяти соціально відповідально та свідомо, реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
Фахові компетентності:
Розуміння предметної області і специфіки професійної діяльності.
Здатність діяти соціально відповідально та свідомо, реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
Здатність проектувати технологічний процес виробництва продукції і послуг та сервісний процес реалізації основних і додаткових послуг у підприємствах (закладах) готельно-ресторанного та рекреаційного господарства.
Результати навчання: Володіння достатніми знаннями в галузях, пов’язаних з туристичною діяльністю, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію в туристичній сфері та визначати ключові тенденції розвитку туризму;
• Розуміння інструментів та стратегій, що мають відношення до діагностування та аналізу стану розвитку туризму на рівні, що дозволить працевлаштування за фахом, здатність ефективно використовувати на практиці теоретичні знання при формуванні та реалізації туристичних послуг;
• Здатність демонструвати знання і розуміння принципів, що лежать в основі туризмознавства
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Готельно-ресторанна індустрія світу та України; Вступ до спеціальності.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Основи туризмознавства» формує у студентів розуміння сфери туризму як комплексу галузей економіки таких як: транспорт, готельне та ресторанне господарство, екскурсійні та анімаційні послуги тощо.
Опис: Умови та фактори, що впливають на розвиток туризму. Основні види та форми туризму Туристичний і рекреаційний потенціал території. Туристичні ресурси. Туристична індустрія. Туристична інфраструктура.Транспортні послуги в туризмі. Заклади розміщення. Готельні послуги. Організація послуг харчування. Ресторанне господарство, його роль в розвитку туризму. Технологія організації туристичної подорожі. Туристичні формальності.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: поточний та підсумковий контроль.
Поточний контроль – виконання та захист практичних та лабораторних робіт, усне опитування, тестовий контроль.
Підсумковий контроль – екзамен (письмова та усна компоненти)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти здійснюють за 100-бальною шкалою оцінювання, встановленої в Університеті:
поточний контроль (40 %)
підсумковий контроль (60%) - екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кифяк В.Ф. Організація туризму: навчальний посібник. Чернівці: Книги XXI, 2008. - 344 с
2. Сокол Т. Г. Основи туризмознавства: Навч. посіб./ Сокол Т. Г.- К.: ЗАТ "Слов'янський дім", 2006. – 76 с.
3. Організація туризму: навч. посібн. / за заг. ред. В.Я. Брича. – Тернопіль: ТНЕУ, 2014. – 448 с.
4. Джинджоян В.В., Горожанкіна Н.А., Бойко З.В. Основи туризмознавства :
навчальний посібник. Київ: Видавець ФО-П Піча Ю.В., 2022. 246 с.
5. Організація туризму (Основи туризмознавства): методичні вказівки до виконання лабораторних та практичних робіт для студентів спеціальності 242 "Туризм" денної та заочної форм навчання» / укл.: Теодорович Л.В., Костючко В.М.).
6. Організація туризму (Основи туризмознавства): методичні вказівки до виконання курсової роботи зі спеціаності 242 "Туризм" денної та заочної форм навчання» / укл.: Теодорович Л.В., Костючко В.М.
7. Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка»:
Електронний навчально-методичний комплекс навчальної дисципліни «Основи туризмознавства» Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка»: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=13875
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).