Основи наукових досліджень

Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.J2.01.O.026
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Туризм
Лектор: к.б.н., доцент Паньків Н.Є.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни - БРЕНДИНГ В ГОТЕЛЬНОМУ ТА РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ» - формування сучасної системи поглядів та спеціальних знань в галузі брендингу індустрії гостинності, набуття необхідної сукупності теоретичних і практичних знань для вирішення конкретних економічних завдань на сучасному етапі розвитку економіки з урахуванням задоволення потреб споживачів та забезпечення ефективності діяльності підприємств готельно-ресторанного бізнесу
Завдання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК 1. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК 2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК 5. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК 8. Здатність працювати в міжнародному контексті. фахові компетентності: СК 1. Здатність застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій, використовувати міждисциплінарні дослідження аналізу стану розвитку глобальних та локальних ринків готельних та ресторанних послуг для розв’язання складних задач розвитку готельного і ресторанного бізнесу. СК 2. Здатність систематизувати та синтезувати інформацію для врахування кроскультурних особливостей функціонування суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу. СК 5. Здатність забезпечувати ефективну сервісну, комерційну, виробничу, маркетингову, економічну діяльність суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу. СК 6. Здатність координувати та регулювати взаємовідносини з партнерами та споживачами СК 8. Здатність розробляти антикризові програми корпорацій, готельних та ресторанних мереж, суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу. СК 9. Здатність забезпечувати якість обслуговування споживачів готельних та ресторанних послуг.
Результати навчання: Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: КОМ 2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПРН 1. Розробляти і приймати ефективні рішення з питань розвитку суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики, забезпечувати їх реалізацію, аналізувати і порівнювати альтернативи, оцінювати ризики та імовірні наслідки їх впливу. ПРН 2. Вільно спілкуватись усно і письмово українською та англійською мовами при обговоренні професійних питань, досліджень та інновацій в сфері готельно-ресторанного бізнесу. ПРН 4. Здійснювати моніторинг кон’юнктури ринку готельних та ресторанних послуг. ПРН 5. Оцінювати нові ринкові можливості, формулювати бізнес-ідеї та розробляти маркетингові заходи з за невизначених умов і вимог, що потребують застосування нових підходів, методів та інструментарію соціально-економічних досліджень. ПРН 6. Відшуковувати необхідні дані в науковій літературі, базах даних та інших джерелах, аналізувати та оцінювати ці дані, систематизувати й упорядковувати інформацію для вирішення комплексних задач професійної діяльності. ПРН 7. Досліджувати моделі розвитку міжнародних та національних готельних і ресторанних мереж (корпорацій). ПРН 10. Відповідати за формування ефективної кадрової політики суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу, організаційні комунікації, розвиток професійного знання, оцінювання стратегічного розвитку команди, підбір та мотивування персоналу на ефективне вирішення професійних завдань. ПРН 12. Зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи наукових досліджень
Короткий зміст навчальної програми: Анотація навчальної дисципліни Навчальна дисципліна «БРЕНДИНГ В ГОТЕЛЬНОМУ ТА РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ» є важливою складовою підготовки фахівців у галузі туризму. Науково-методична основа її змісту – освітня програма «БРЕНДИНГ В ГОТЕЛЬНОМУ ТА РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ» підготовки та освітньо-кваліфікаційна характеристика фахівців рівня базової освіти «бакалавр» згідно галузевої складової державного стандарту вищої освіти за спеціальністю 241 «Готельно-ресторанна справа». Навчальна дисципліна «БРЕНДИНГ В ГОТЕЛЬНОМУ ТА РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ» належить до вибіркових навчальних дисциплін спеціальності. Метою вивчення дисципліни БРЕНДИНГ В ГОТЕЛЬНОМУ ТА РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ» є формування сучасної системи поглядів та спеціальних знань в галузі брендингу індустрії гостинності, набуття необхідної сукупності теоретичних і практичних знань для вирішення конкретних економічних завдань на сучасному етапі розвитку економіки з урахуванням задоволення потреб споживачів та забезпечення ефективності діяльності підприємств готельно-ресторанного бізнесу. Основними завданнями вивчення дисципліни є: - вивчення особливостей та сучасних тенденцій розвитку брендингу на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу; - опанування методологічного апарату побудови архітектури і портфеля брендів; - вивчення основних характеристик та атрибутів брендів, методів визначення цінності бренду; - отримання концептуальних знань про створення сильних брендів; - засвоєння основних концепцій та принципів позиціювання бренду; - набуття здатностей до творчого пошуку напрямків удосконалення управління брендом в діяльності підприємств готельно-ресторанного бізнесу.
Опис: Тема 1. Бренд-менеджмент: поняття, зміст, правові основи 1. Суть, поняття та розвиток бренд-менеджменту 2. Правові засади бренд-менеджменту Тема 2. Класифікація брендів, основні типи бренд-менеджменту. 2.1. Види брендів та їх зміст 2.2. Класифікація різних типів брендів 2.3. Позиціонування бренду 2.4. Функції бренду та результати їх виконання 2.5. Структура, атрибути бренду та їх характеристика Тема 3. Туристичний брендинг: сутність, складові, переваги 3.1. Сутність туристичного брендингу 3.2. Переваги туристичного брендингу 3.3. Ребрендинг і рестайлінг 3.4. Поняття системи управління брендами 3.5. Розвиток бренду в сучасних умовах. Туристичний бренд України Тема 4. Брендинг в готельному бізнесі 4.1.Брендинг в готельному бізнесі Тема 5. Формування бренду закладів індустрії гостинності 5.1. Основні стратегічні напрямки формування бренду закладів готельного та ресторанного господарства 5.2. Основні дії при ребрендингу в більш високий сегмент ринку готельних та ресторанних послуг Тема 6. Стратегічний розвиток брендингу суб’єктів готельного бізнесу 6.1. Способи ефективного просування бренду на ринок 6.2. Міжнародні готельні бренди Тема 7. Особливості розробки фірмового стилю закладів ресторанного господарства 7.1. Фірмовий стиль як рекламний маркетинговий інструмент просуванню бренду закладу на ринку ресторанних послуг. 7.2. Розвиток бренду ресторану в кризових ситуаціях: маркетингові дослідження та туристичні можливості Тема 8. Портфель брендів компанії: аспекти та методи формування портфелю брендів 8.1 П?няття пакету брендів та архітектура бренду. 8.2 Аналіз підх?дів д? ф?рмування п?ртфелю брендів 8.3 Мет?ди ?цінювання ефективн?сті ф?рмування пакету брендів Тема 9. Позиціонування бренду 9.1. Визначення позиціонування бренду. Основні задачі та правила позиціонування 9.2. Процес позиціонування бренду 9.3. Позиціонування на міжнародних ринках Тема 10. Стратегічний бренд-менеджмент та розвиток бренду 10.1. Розширення та розтягування бренду 10.2. Марочний капітал: поняття, сутність 10.3. Основні стратегії міжнародного брендингу 10.4.Розвиток HR-бренду у готельно-ресторанній сфері Тема 11. Комунікації у бренд-менеджменті 11.1. Сутність бренд-комунікацій 11.2. Інтегровані маркетингові комунікації в брендингу 11.3.ATL- i BTL- TTL-технології бренд-комунікацій 11.4. Управління бренд-комунікаціями Тема 12. Безпека та захист брендів в сучасному бізнесі 12.1. Розвиток законодавства про знаки у світі 12.2. Українське законодавство з прав інтелектуальної власності. Основні положення Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» 12.3. Порядок реєстрації товарного знака 12.4. Міжнародні угоди в сфері реєстрації та визнання знаків 12.5. Недобросовісна конкуренція проти бренду та методи їй запобігання 12.6. Кіберзахист готельних брендів Тема 13. Сучасні методи оцінки вартості брендів у світі 13.1. Поняття вартості бренду та основні підходи до його фінансової оцінки 13.2. Метод ринкової оцінки вартості бренду 13.3. Ключові підходи до розкриття інформації щодо нематеріальних активів та особливостей оцінки вартості бренду 13.4. Глобальний стан нематеріальних активів (визнання та розкриття інформації про бренди) Тема 14-15. Інтернет-брендинг основні засади та сучасні тенденції 14-15.1. Інтернет як нове середовище брендингу 14-15.2. Компоненти, стратегії та принципи інтернет-брендингу 14-15.3. Методи просування бренду в інтернеті 14-15.4.Просування бренду в соціальних мережах 14-15.5. Характеристика сучасного рекламного процесу у сфері гостинності
Методи та критерії оцінювання: Система діагностики знань студентів передбачає виставлення балів за усіма формами проведення занять. Методами діагностики знань студентів є: - оцінювання роботи студентів під час практичних (семінарських) занять; - тестовий контроль; - перевірка індивідуальних робіт; - перевірка контрольних роботи; - проведення підсумкового письмового контролю; залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: За 100-бальною шкалою За національною шкалою 100-88 балів відмінно 87–71 балів добре 70–50 балів задовільно 49–26 балів Не атестований 25–00 балів Не атестований – оцінка «незадовільно» Атестований з оцінкою «відмінно» – відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню поняттєвим апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; виконанню усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР); Атестований з оцінкою «добре» – відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним поняттєвим апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; виконанню усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР), допускаючи окремі помилки; Атестований з оцінкою «задовільно» – відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки; виконанню усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР), допускаючи при їх використанні суттєві помилки; Не атестований – відповідає незнанню основного програмного матеріалу; не володінню у достатній мірі основними поняттями курсу; виконанню більше 50 % ОІР з навчальної дисципліни; Не атестований з оцінкою «незадовільно» – відповідає не розумінню сутності поставлених питань та не володінню у достатній мірі основними поняттями курсу; виконанню менше 50 % ОІР з навчальної дисципліни (хоча б з одного їх виду). У разі відпрацювання всіх ОІР студент отримує допуск до залікового контролю.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Електронний навчально-методичний комплекс «БРЕНДИНГ В ГОТЕЛЬНОМУ ТА РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ». Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=18211. Рекомендована література Основна література 1. Балабанова Л.В. Бренд-менеджмент підприємств на основі маркетингу: [навч.посібник] / Л.В. Балабанова, Я.В. Приходченко. - Донецьк : ДонНУЕТ, 2011. -287 с. 2. Бліщук, К. М., & Козак, І. І. (2022). Брендинг у сфері готельного бізнесу. Ефективність державного управління, (68/69), 22–32. https://doi.org/10.36930/506802 3. Гончар О. І. Брендинг, як інструмент забезпечення результативності господарської діяльності сучасного підприємства / О. І. Гончар // Соціально-економічний розвиток регіонів у контексті міжнародної інтеграції : наук. журн. / Херсонський нац. техн. ун-т. – Херсон, 2016. - № 14 (3). – С. 53-56. 4. Дністрянська, Н., Кушнірук, Г., & Чайка, І. (2023). Побудова бренду роботодавця у готельній індустрії: роль піар-діяльності. Економіка та суспільство, (52). URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/ article/view/2553. DOI: 10.32782/2524-0072/2023-52-34 5. Завідна Л.Д. Готельний бізнес: стратегії розвитку : монографія. Київ : Київ. нац.торг.-екон. ун-т, 2017. 600 с. 6. Кендюхов О.В. Бренд-менеджмент: [навч. посібник] / О.В. Кендюхов, К.Ю. Ягельська, Д.С. Файвішенко. - Донецьк: ДонНТУ, 2013. - 459 с. 7. Кушнірук Г.В., Дорош Ю.С. Сучасні тенденції та стратегії відновлення індустрії гостинності після COVID-19 та карантинних обмежень: монографія [Електронний ресурс] / Г.О. Горіна, Г.А. Богатирьова, Ю.С. Дорош, Р.І. Дудченко, Кушнірук Г.В. та ін.; наук. ред. Г.О. Горіна. Кривий Ріг : Вид. ДонНУЕТ, 2023. 143 с. (Розділ 3. Готельні бренди: тенденції позиціонування на ринку гостинності України після пандемії СОVID-19, С. 56-86) URL: http://elibrary.donnuet.edu.ua/2746/ 8. Кушнірук, Г. В., & Дорош, Ю. С. (2022). Позиціонування брендів міжнародних готельних мереж на ринку гостинності України. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі, (7), 16-23. https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-7-2 9. Мельниченко С.В., Авдан О.Г. Брендинг у туристичному бізнесі: теоретичні аспекти. Туризм в умовах глобалізації: особливості та перспективи розвитку : монографія. Під ред. д.е.н., проф. Кизима М.О., к.е.н., проф.Єрмаченка B.C. Xарків : ВД «ІнЖЕк», 2012. С. 211–224. 10. Мороз О.В. Теорія сучасного брендингу: [монографія] / О.В. Мороз. - Вінниця: Універсум «Вінниця», 2013. -104 с. 11. Ольховська, А. Б. Брендинг : метод. реком. до практ. зан. та сам. роб. студ. / А. Б. Ольховська. - Х. : НФаУ, 2015. – 64 с. 12. Окландер Т.О., Осетян О.М., Хидиров С. Комунікативні стратегії підприємств готельно-ресторанної сфери. Причорноморські економічні студії. 2019. № 37. С. 112– 117. 13. Пандяк, І., Кушнірук, Г., & Петлін, І. (2023). Стратегії розвитку міжнародних готельних мереж. Економічний простір, (184), 118-122. https://doi.org/10.32782/2224-6282/184-20 14. Салімон, О.М., Миколайчук, І.П., Расулова, А.М. (2020). Стратегічний розвиток брендингу суб’єктів готельного бізнесу. Інтелект ХХІ, (2), 195-202. https://doi.org/10.32782/2415-8801/2020-2.37 15. Сидорук А. В., Маковецька Н. В., Бортников Є. Г. Бренд- і RR-менеджмент підприємств туристичного та готельно-ресторанного бізнесу: теоретичні аспекти. Збірник наукових праць «Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України». 2021. Т. 3. № 149. C. 16-19. URL: https://ird.gov.ua/sep/sep00/ sep20213(149)_u.php 16. Смерічевський С. Ф. Бренд-менеджмент: навч. посібник / С. Ф. Смерічевський, С. Є. Петропавловська, О. А. Радченко. — К .: НАУ, 2019. — 156 с. І5ВМ 978-966-932-110-7. 17. Струтинська І.В. Бренд-менеджмент: теорія і практика . - навч. посібник/ укл.: І. В. Струтинська. - Тернопіль: Прінт-офіс, 2015. - 204 с. - URL: http://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/123456789/7116/.pdf 18. Файвішенко Д.С. Теоретичні основи стратегічного управління брендом. Modern Economics. 2019. № 17. С. 232–238. URL: https://doi.org/10.31521/modecon.V17(2019)-37 19. Шевченко, О. Л. Бренд-менеджмент : навч. посібн. / О. Л. Шевченко. - К.: КНЕУ, 2010. – 395 с. 20. Ястремська, О. М. Бренд-менеджмент : навч. посібн. / О. М. Ястремська, О. О. Ястремська. – Х.: ХНЕУ, 2010. – 167 с. 21. Яцишина Л.К. Бренд-менеджмент: [навч. посібник] / Л.К. Яцишина, Ю.В. Зимбалевська, О.А. Виноградов. - К.: КНУТД, 2011. - 102 с. 22. Kushniruk H. A strong brand as a competitive advantage in the hotel business // Innovative educational technologies: European experience and its application in training in economics and management : Proceedings of scientific and pedagogical internship (February 13 – March 26, 2023, Riga, Latvia). Riga, Latvia : “Baltija Publishing” , 2023, 187-189. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-295-1-62 23. Pandyak, I., Kushniruk, H., & Telish, P. (2023). Hotel chains in Ukraine: structural and spatial organization and the trends in the hotel business corporatization. Науковий журнал «Економіка і регіон», 1 (88), 81-90. https://doi.org/10.26906/EiR.2023.1(88).2876 24. Бренд-менеджмент у сучасному бізнесі : навчальний посібник / упорядник О. М. Марченко. Львів : Львівський державний університет внутрішніх справ, 2023. 268 с. 25. Бортников Є. Г., Люта Д. А. Реклама в готельно-ресторанному бізнесі : конспект лекцій для здобувачів ступеня вищої освіти бакалавра спеціальності «Готельно-ресторанна справа» освітньо-професійної програми «Готельно-ресторанна справа». Запоріжжя : Запорізький національний університет, 2021. 63 c. 26. Бренд-менеджмент: теорія і практика.-навч. посібник / укл.: І. В. Струтинська. – Тернопіль: Прінт-офіс, 2015. – 204 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).