Вступ до спеціальності
Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.J2.01.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.е.н., доцент Ярослава МОСКВЯК
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК02. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо, реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК10. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Спеціальні компетентності:
СК01. Розуміння предметної області і специфіки професійної діяльності.
СК05. Здатність управляти підприємством, приймати рішення у господарській діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
СК06. Здатність проектувати технологічний процес виробництва продукції і послуг та сервісний процес реалізації основних і додаткових послуг у підприємствах (закладах) готельно-ресторанного та рекреаційного господарства
СК12. Здатність ініціювати концепцію розвитку бізнесу, формулювати бізнес-ідею розвитку суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
Результати навчання: Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
АіВ 1.Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
АіВ 2.Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни
- Готельно-ресторанна індустрія світу та України
- Правове регулювання готельно-ресторанного бізнесу
- Організація послуг харчування
- Організація ресторанного господарства
- Організація готельного господарства
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Вступ до спеціальності» відноситься до обов’язкових навчальних дисциплін спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа». Дисципліна готує фундамент до інших профілюючих дисциплін освітньо-професійної програми.
Вивчення навчальної дисципліни «Вступ до гостинності» є системний виклад основних положень, понять та дефініцій, що розкривають зміст, характер, тенденції, фундаментальні принципи розвитку феномену міжнародної спільноти ХХІ століття – готельно-ресторанної справи; розгляд основних закономірностей функціонування індустрії гостинності через призму її невичерпного потенціалу та визначення конкретних законів її економічного та соціального розвитку на законодавчому рівні як у національних межах держав і країн, так і в системі всесвітніх зв’язків.
Опис: Змістовний модуль 1 Вступ до готельної справи
Тема 1. Теоретичні основи готельного господарства
Поняття гостинності і готельного господарства
Терміни та визначення понятійного апарату гостинності
Основні поняття готельного господарства
Еволюція індустрії гостинності
Тема 2. Історія становлення та розвитку сфери гостинності
Головні історичні періоди розвитку готельної сфери
Виникнення перших закладів гостинності ІV тис.до н.е.-V ст.н.е.
Формування спеціалізованих закладів розміщення VI-XV ст.
Розвиток готельної сфери у XVI-XX ст.
Сучасний розвиток готельного господарства.
Тема 3. Види сучасних засобів розміщення
Основні підходи до класифікації засобів розміщення.
Класифікація засобів розміщення туристів за ВТО
Типи готельних підприємств за призначенням
Спеціалізація готелів
Тема 4. Системи класифікації готелів у світі
Проблеми створення міжнародної класифікації готелів
Особливості американської системи класифікації готелів і мотелів
Підходи до класифікації готелів у різних країнах світу
Класифікація готелів в Україні і країнах
Тема 5. Якість та обслуговування у готельній сфері
Основні та додаткові послуги в готельній індустрії
Особливості та поняття якості готельних послуг
Управління якістю готельних послуг у готелях.
Якість обслуговування туристів – важливий чинник розвитку туризму
Змістовний модуль 2
Вступ до ресторанної справи
Тема 6. Історія розвитку закладів ресторанного господарства
Виникнення перших закладів харчування
Розвиток кулінарного мистецтва
Виникнення нових закладів харчування у ХVІ – на початку ХХ ст.
Сучасні тенденції розвитку ресторанного господарства у світі та Україні
Тема 7. Особливості організації та управління підприємствами ресторанного господарства
Поняття ресторанного господарства та його місце в індустрії гостинності
Основні типи підприємств ресторанного господарства Класифікація підприємств ресторанного господарства
Види організаційно-правових форм підприємств ресторанного господарства
Структури управління підприємствами ресторанного господарства
Особливості послуг закладів ресторанного господарства
Тема 8. Якість обслуговування на підприємствах ресторанного господарства
Поняття якості послуг на підприємствах ресторанного господарства
Основні та додаткові послуги в ресторанній індустрії
Якість ресторанної продукції
Організація контролю за якістю продукції
Вимоги до закладів ресторанного господарства
Стандартизація та сертифікація
Тема 9. Інновації та тренди сфери гостинності
Тренди та інновації в готельному бізнесі
Тренди в ресторанному бізнесі
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів.
Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт; усне та фронтальне опитування.
Підсумковий контроль (60%) здійснюється шляхом проведення тестового контролю (60 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів за формою контролю навчальної роботи студента денної форми навчання
Розподіл балів у 100-бальній шкалі
Поточний контроль (ПК)
Разом за дисципліну 100
Практичні заняття (максимальна кількість балів за кожну практичну роботу №1-10 – 3 бали) 30
Контрольна робота 10
Підсумковий контроль 60
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Література для дисципліни "Вступ до спеціальності: Готельно-ресторанна справа"
Основна література:
Баркаренко, Т. І. Готельно-ресторанна справа: навчальний посібник. – Київ: КНТ, 2020. – 320 с.
Ковальчук, О. В. Вступ до індустрії гостинності. – Львів: ЛНУ, 2019. – 250 с.
Петренко, М. І. Менеджмент у готельно-ресторанному бізнесі. – Харків: ХНЕУ, 2021. – 280 с.
Руденко, С. В. Історія розвитку готельного та ресторанного бізнесу. – Київ: Видавництво університету, 2018. – 200 с.
Додаткова література:
Захарчук, Л. П. Теорія і практика готельного господарства. – Одеса: ОНУ, 2022. – 310 с.
Іваненко, В. М. Ресторанний бізнес: основи організації та управління. – Київ: ВПЦ "Київський університет", 2019. – 260 с.
Гончаренко, Н. В. Сучасні тенденції в індустрії гостинності. – Львів: Вид-во ЛНУ, 2021. – 150 с.
Іноземна література:
Walker, J. R. Introduction to Hospitality Management. – Pearson, 2017. – 450 p.
Cousins, J., Lillicrap, D., & Weekes, S. Food and Beverage Management. – Routledge, 2018. – 420 p\
Електронний навчально-методичний комплекс «Вступ до спеціальності» Режим доступу https:// https://vns.lpnu.ua/user/profile.php?id=142121
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Старосольських, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).