Foreign Language for Specific Purposes, Part 2

Major: Applied mathematics and computer science
Code of subject: 6.113.00.O.011
Credits: 3.00
Department: Foreign Languages
Lecturer: Vilkhovchenko N.P.
Semester: 2 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: By the end of the module learners are expected to be able to: - make and give structured presentations of professional content using appropriate linguistic and non-linguistic means of communication; - demonstrate the ability to arrange information on common study and job/ specialism-related topics in a logical and coherent way, demonstrate a sufficient appropriate vocabulary range related to the topic of presentation; - interpret graphical information using appropriate linguistic means; - select and sort out relevant information by scanning and skimming through education- and employment-related web-sites; - demonstrate a working understanding of the purpose, structure, general and detailed content and requirements of education- and employment-related documentation; - write education- and employment-related papers (a resume, a cover/motivation letter) with a sufficient degree of grammatical accuracy and appropriate vocabulary range; revise, edit and proofread them; - demonstrate a working understanding of existing rules and standard procedures while participating as an applicant in an academic/job interview; - perform effectively during the job interview: respond to the interviewers’ questions with an ample degree of precision, appropriacy and a sufficient range of vocabulary; ask related to the situation open-ended questions; use suitably verbal (lexis and grammar) and non-verbal (melody, pauses, gestures, postures, dress code, cosmetics etc.) means of communication.
Required prior and related subjects: Prerequisites: The level of knowledge A2-B1. Corequisites: Ukrainian language for professional purposes
Summary of the subject: Presenting Information. (Structuring the material for a presentation. Organising and practicing Introduction. Structuring and practicing the Body of presentation. Interpreting visual aids. Organizing and practicing a Conclusion. Using visual aids. Language and rules of delivery. Using Body language. Handling questions and organising a discussion. Delivering full individual presentations.) Application Procedure. Writing a motivation letter for an academic course on an exchange student programme. Writing a Resume. Writing a Cover letter. Attending a job interview.
Assessment methods and criteria: Current control: listening, monologic and dialogic speech, reading, writing. Final control: differentiated test/credit. The distribution of points according to a 100-point scale Current control (CC) Total for the discipline 100 Classroom work 60: Listening 5 Reading 5 Speaking 5 Writing 5 Test № 1 20 Test № 2 20 Self-study 40 : Exercises from textbooks. 5 Lexical and grammatical tests in Virtual Educational Environment (VEE) 10 Extracurricular reading. 5 Vocabulary of educational and special professional vocabulary. 5 Monologic speech 10 Dialogic speech. 5
Recommended books: English: 1. Smith L., Moore R. (2014). English for Careers: Business, Professional and Technical (11th Edition) . Pearson Education Limited. 523 p. 2. Powell, M.International Negotiations Student's Book with Audio CDs (2). Cambridge University Press. 2012. 3. Armer ,T. (2012). Cambridge English for Scientists Student's Book with Audio CDs (2). Cambridge University Press. 146 p. 4. Hewings M. (2013). Advanced grammar in use. CUP. 2013. 295 p. 5. Jovin, E. (2019). English at Work : Find and Fix your Mistakes in Business English as a Foreign Language. Ellen Jovin. P. 176. 6. Frendo, E. (2016) English for Construction Level 2 Coursebook and CD-ROM Pack. Pearson Education Limited. P. 80. 7. Powell M. (2012). International Negotiations Student's Book with Audio CDs (2). Cambridge university press. P. 112. 8.Powell M. (2013). Dynamic Presentations Student's Book with Audio CDs (2) Cambridge university press. P. 96. 9. Bingham , C., Bonamy, D. (2013). Technical English Level 1. Pearson Education Limited. P. 140 10.Гук Л., Марціхів Х., Білик О., Гавран М. (2017). Електронний навчально-методичний комплекс «Іноземна мова за професійним спрямуванням, Ч.1».URL: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=3277 11. Вислободська І.М.,Залуцька Г.І., Пришляк М.В., Сорока Л. Т. (2018). Електронний навчально-методичний комплекс «Іноземна мова за професійним спрямуванням, Ч.2».URL: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=3308 12. “Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання”. Резолюція Ради Європейського союзу 2011 р. 13. Програма з англійської мови для професійного спілкування / Г.Є.Бакаєва, О.А.Борисенко, І.І.Зуєнок, В.О. Іваніщева, Л.Й. Клименко, Т.І. Козимирська, С.І. Кострицька, Т.І. Скрипник, Н.Ю. Тодорова, А.О. Ходцева. – К.: Ленвіт, 2005 – 119 с., МОН України (Лист МОН України № 14/18.2_481 від 02.03.2005 р.). 14. Amos Julie-Ann. Pass that job interview. – Oxford: How to books, 2009. – 92 p. 15. Badger I. English for work. Everyday Business English (with Audio CD) / Ian Badger. – Longman, 2003. – 90 p. 16. Bly Robert W. Letter Writing Handbook. Webster’s New World. – Indiana: Wiley Publishing, Inc., 2004. – 603 p. 17. Santiago Remacha Esteras. Infotech. English for computer users. Student’s book. Cambridge. 2008 – 168c. 18. Gore, Smith (2007) Oxford English for Telephoning. Oxford: Oxford University Press. – 66 p. 19. Getting on in English (Intermediate) . З грифом МОН. За ред. І.Байбакової, О.Гасько, М.Федоришина, Львів -2012. 20. Getting on in English (Upper Intermediate). За ред. І.Байбакової, О.Гасько, М.Федоришина, Частина 1. З грифом МОН. Львів – 2012. German: 1. Німецька мова [Текст] : для студентів ф-тів інозем. мов : навч. посіб. / С. Солдатова, І. Гоштанар ; [Херсон. держ. ун-т] = Deutsch : Lehrwerk fur Studenten der Fremdsprachenfakultaten / S. Soldatova, I. Goshtanar. - Херсон : ХДУ, 2013. - 208 с. 2.Зайцева Н.В. Lesebuch fur Ingenieurstudenten: хрестоматія з німецької мови для студентів інженерних напрямів навчання – Таврійський державний агротехнологічний університет, 2014. – 196с. 3. Deutsch fur Germanistikstudenten [Текст] : підруч. для студ. вищ. навч. закл. / [Бориско Наталія та ін.]. - Вінниця : Нова Книга, 2013. - 200 с. 4. Kommunikatives Deutsch. Redaktionelle Leitung: Dr. V. Sadoroshnyj, Dr. Th. Seifert, Dr. F. Spitzner, M. Vesna. Lviv, 1998. 5. Весна М. Українсько-німецький розмовник. Растр-7, Львів – 2010. 6. Sprich richtig aus- Практичні завдання з розвитку фонетичних навичок з німецької мови для студентів І-ІІ курсів усіх спеціальностей, Львів 2004. 7. Lernziel Deutsch- Deutsch als Fremdsprache- Max Hueber Verlag- 1998 8. Becker, Braunert, Eisfeld. Dialog Beruf I. Max Hueber- Verlag, 1997. 9. Stalb H. Deutsch fur Studenten. Verlag fur Deutsch, 1995. 10. Dictionaries. French: 1. Попова И.Н., Козакова Ж.О. Французька мова- 21-ше вид., виправлене. Х,: ТОВ « Нестор Академік Паблішерз», 2008.- 576 с. 2. Даутель К. Французька граматика коротко і легко . К.: Методика,2011. – 192с 3. Дучин С. English+Le francais.- Суми: ИТД « Университетская книга», 2006.-508с. 4. Boulares M., Grand-Clement O. Conjugaison progressive du francais. CLE Internatonal, 2000-223p. 5. Gregoire M, Thievenaz O. Grammaire progressive du francais. CLE International, 2002-255p. 6. Miquel C. Vocabulaire progressif du francais. CLE International, 2001-192p. 7. Mes pas vers la France. Мої кроки до Франції: підручник з французької мови для розвитку розмовних навичок (В1, В2) / М.І.Бабкіна, О.С.Білик, М.З.Джура, І.М.Ключковська, Б.Г.Кушка; за ред. І.М.Ключковської. – Львів: ВД “Панорама”, 2017. – 252 c. 8. Бабкіна М.І. Збірник граматичних завдань з французької мови: Навчальний посібник для студентів вищих технічних навчальних закладів / М.І.Бабкіна. – 3-тє вид., переробл. і доповн. Львів: – ЗУКЦ, 2015. – 260 с. 9. Бабкіна М.І. Ділова кореспонденція: Навчальний посібник з французької мови для студентів вищих технічний навчальних закладів / М.І. Бабкіна. – Львів: ЗУКЦ, ПП НВФ БІАРП, 2012. – 152 с. 10. Parizet M.-L. DELF B2 : 200 exercices / Marie-Louise Parizet. – CLE international, 2013. – 192 p. 11. Бабкіна М.І. Електронний навчально-методичний комплекс “Збірник граматичних завдань з французької мови”. – Адреса розміщення: http: // vns.lp.edu.ua / modle / course / view.php?id=10768. 12. Dictionaries.