Практикум з науково-дослідної роботи у галузі адміністративного права

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.M.041
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Лук'янова Г. Ю.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Основною метою курсу «Практикум з науково-дослідної роботи в галузі адміністративного права» є ознайомлення аспірантів з важливими інститутами адміністративного права, які займають ключове місце у світлі євроінтеграційних процесів в Україні, опрацювання сучасних поглядів на адміністративно-юрисдикційну діяльність у контексті розвитку громадянського суспільства, аналіз адміністративно-правових форм і методів публічного управління у контексті інноваційного розвитку України.
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): ЗК1. Здатність методологічного осмислення і творчого пошуку шляхів вирішення актуальних світоглядних та прикладних проблем-юридичної науки та практики. ЗК2. Здатність кваліфікувати явища і події правової дійсності, а також розуміти характер процесів, що відбуваються у правовій системі держави. ЗК3. Здатність представляти та обговорювати наукові результати власного дослідження українською та іноземною мовою у відповідності до специфіки напрямку дослідження, використовуючи іншомовні джерела у професійній сфері. ЗК5. Здатність застосовувати закони формальної логіки в процесі інтелектуальної діяльності. ЗК6. Здатність діяти відповідно до загального культурного світогляду, сформованого на основі морально-етичних норм та позитивних соціально-орієнтованих ціннісних переконань. ЗК7. Здатність розробляти та управляти науковими проектами, реєстрації прав інтелектуальної власності. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК): ФК2. Розуміння проблеми формування національної правової системи України та її адаптації до європейського права; співвідношення й взаємодії національного та міжнародного права. ФК3. Поглиблені практичні навички у межах обраної спеціалізації щодо теоретичних основ складових елементів права, їх правової природи, методології, функцій, принципів, структури, форм реалізації. ФК5. Розуміння сутності теоретичних основ та практичних підходів, специфіки правових інститутів та їх впливу на сучасне громадянське суспільство. ФК8. Здатність виробляти правові позиції для розв'язання правових проблем і практичних ситуацій. ФК9. Здатність приймати участь у різноманітних практичних правових заходах, у тому числі міжнародного рівня, у фахових дискусіях із проблем окремих галузей права, законотворчості, правозастосування. ФК11. Здатність здійснювати розробку правових актів та тлумачення права, надавати рекомендації щодо їх удосконалення.
Результати навчання: Результати навчання відповідно до освітньої програми (освітніх програм): ЗН1. Показати фундаментальні знання, набуті у процесі навчання в межах обраної спеціалізації щодо теоретичних основ складових елементів права, їх правової природи, основ методології, функцій, принципів, структури, форм реалізації. ЗН2. Відтворити глибокі знання в межах спеціалізації щодо еволюції думки про окремі елементи системи права з позначенням новацій та осучаснення. ЗН3. Визначити правову проблематику практичної ситуації, критично осмислити наявні умови, окреслити наявні кола правовідносин. ЗН4. Демонструвати знання професійних підходів, основ практичних прийомів правової роботи у межах обраної спеціалізації в праві. УН1. Збирати, обробляти та аналізувати значний обсяг інформації про структурні елементи системи права у межах обраної спеціалізації. УН2. Оцінювати та аналізувати практичні юридичні питання та практичні правові ситуації, пропонувати варіанти побудови аргументації. КОМ2. Організовувати та вести професійні дискусії у сфері окремих галузей права, їх складових елементів. КОМ3. Брати участь у фахових дискусіях із проблем окремих галузей права, законотворчості, правозастосування, поважати опонентів і їхню точку зору. КОМ4. Доносити до фахівців і широкого загалу інформацію, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід з актуальних питань права. АІБ2. Демонструвати здатність до подальших наукових досліджень з високим рівнем автономності (формулювати власні авторські висновки, пропозиції, та рекомендації). АІБ3. Здатність усвідомлювати та нести особисту відповідальність за одержані наукові результати дослідження. АІБ4. Оцінювати результати власної професійної роботи й відповідати за особистий професійний розвиток. АІБ5. Приймати самостійно рішення на основі набутих фундаментальних знань у різних правових ситуаціях, формувати юридичні висновки, правову позицію, бути лідером, відповідати за командну роботу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1. Актуальні проблеми адміністративного права та процесу (судова практика). Наступні навчальні дисципліни: 1. Проблеми адміністративного права та процесу; 2. Світові тенденції розвитку адміністративно-правової науки.
Короткий зміст навчальної програми: В межах курсу «Практикум з науково-дослідної роботи в галузі адміністративного права» вивчається адміністративне законодавство, яке за обсягом регулювання адміністративно-правових відносин є одним з найважливіших та найоб’ємніших у порівнянні з іншими галузями права. Теоретичні положення адміністративного права є базовими для всіх галузей публічного права, адже воно складає основу правового регулювання суспільних відносин, які виникають у різноманітних сферах суспільного життя.
Опис: У процесі вивчення дисципліни розглядаються питання про: – роль та значення адміністративного права у сучасній правовій системі України; – систему суб'єктів адміністративного права в умовах реформування публічного управління та розвитку громадянського суспільства; – специфіку адміністративно-правових форм і методів публічного управління у контексті інноваційного розвитку України;\ – актуальні аспекти правового регулювання адміністративно-правових режимів в Україні; – концептуальні засади відповідальності в адміністративному праві та права і свободи людини; – сучасні погляди на адміністративно-юрисдикційну діяльність у контексті розвитку громадянського суспільства; – особливості законності і дисципліни в публічному управлінні у умовах розвитку інформаційного суспільства і інститутів громадянського суспільства; – теоретичні засади реформування публічного управління в сферах і галузях.
Методи та критерії оцінювання: Засобами діагностики знань (успішності навчання, якісних та кількісних показників) виступають: проведення поточного і семестрового контролю знань. Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки поточного контролю результатів навчання упродовж семестру та оцінки результату навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю у формі екзамену. Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни «Практикум з науково-дослідної роботи в галузі адміністративного права». Поточний контроль проводиться у таких формах: фронтального стандартизованого усного опитування студентів за основними питаннями дискурсу; фронтальної перевірки виконання індивідуальних завдань; виклику окремих студентів для самостійного розв'язування практичних завдань чи ситуацій (казусів); опитування з використанням методу «мікрофон». Семестровий контроль: СК з дисципліни «Практикум з науково-дослідної роботи в галузі адміністративного права» проводиться у формі екзамену в терміни, передбачені графіком навчального процесу. Екзамен – це форма СК результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр. Екзамен з навчальної дисципліни проводить лектор за участю асистента чи іншого викладача, який вів практичні заняття з дисципліни.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): - усне опитування на семінарських заняттях – 40 балів; Разом за ПК – 40 балів Екзаменаційний контроль (ЕК): - письмова компонента – 50 балів - усна компонента -10 балів Разом за ЕК – 60 балів Разом за дисципліну – 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література: 1. Адміністративне право України. Підручник / за ред. М. Бліхар, З. Кісіль, Г. Лук'янової, І. Хомишин. Львів: Растр-7, 2022. 740 с. 2. Адміністративне право України: підручник / В. В. Середа, О. Л. Хитра, Ю. С. Назар, Д. І. Йосифович, Я. М. Когут та ін. ; за заг. ред. Ю. С. Назара. Львів: ЛьвДУВС, 2021. 680 с. 3. Адміністративне право: навч. посіб. для здобувачів вищ. освіти / Ю. П. Битяк, В. М. Гаращук, В. В. Зуй та ін. Вид. 6-те, допов. та перероб. З опорою на законодавство станом на 1 квіт. 2021 р. Харків: Право, 2021. 196 с. 4. Бородін І.Л. Адміністративне право України: підручник. К.: Алерта, 2019. 548 с. 4. Остапенко О.І., Ковалів М. В., Єсімов С. С., Гулак Л.С., Лук’янова Г.Ю., Ніканорова О.В., Цьвок М.С. Адміністративне право України. Загальна частина. Видання друге, доповнене: навч. посібник. Львів: “Сполом”. 2021. 616 с. Навчально-методичне забезпечення: 1. Робоча програма навчальної дисципліни «Практикум з науково-дослідної роботи в галузі адміністративного права» (укладачі: Остапенко О.І., Скочиляс-Павлів О.В., Лук'янова Г. Ю.) 2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи (укладачі – д.ю.н., професор Остапенко О.І., д.ю.н., доцент Скочиляс-Павлів О.В., Лук'янова Г. Ю.). 3. Віртуальне навчальне середовище дисципліни «». URL: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=9415 Інформаційні ресурси: 1. Офіційний веб-сайт Національного агентства України з питань державної служби. URL : https://nads.gov.ua/ 2. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua/ 3. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua/ 4. Офіційний веб-сайт Президента України. URL: http://www.president.gov.ua/ 5. Єдиний державний реєстр судових рішень. URL: https://reyestr.court.gov.ua/ 6. Єдиний державний вебпортал електронних послуг. URL: https://my.gov.ua/info/services
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).