Світові тенденції розвитку адміністративно-правової науки
Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.M.036
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Остапенко О.І.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК01. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
СК01. Здатність планувати та виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у галузі права та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з права та суміжних галузей.
СК03. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у вищій освіті та проєктах правничої освіти у системі освіти дорослих.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
Зн1. Концептуальні та методологічні знання в галузі чи на межі галузей знань або професійної діяльності.
Ум1 Спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері професійної діяльності, науки та/або інновацій,
розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики.
К1. Вільне спілкування з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством в цілому.
АВ1. Демонстрація значної авторитетності, інноваційність, високий ступінь
самостійності, академічна та професійна доброчесність, послідовна відданість розвитку нових ідей або процесів у передових контекстах професійної та наукової діяльності.
АВ2 Здатність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: проблеми адміністративного права та процесу; практикум з науково-дослідної роботи в галузі адміністративного права
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення курсу передбачає ознайомлення з функціями держави і державного управління, функціонуванням основних гілок влади, державною службою і тенденціями розвитку адміністративно-правової науки Польщі, Чехії, Франції, словаччини, Німеччини, Швейцарії, США, Сполученого Королівства Великобританії і Північної Ірландії.
Опис: Тема 1. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Польщі.
Тема 2. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Чехії.
Тема 3. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Франції.
Тема 4. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Словаччини.
Тема 5. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Німеччини.
Тема 6. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Швейцарії.
Тема 7. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Сполучених Штатів Америки.
Тема 8. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Сполученого Королівства Великобританії і Північної Ірландії.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є:
- усне опитування,
- письмова та практична перевірка,
- стандартизований контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота в малих групах, доповіді та науково-дослідницькі дискусії - 40 балів.
Екзамен - 60 балів.
Разом за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Khomutenko O. Methodology of the electronic government evaluation of the European union countries based on taksonometric method. 33rd IBIMA Conference: 10-11 April 2019. Granada, Spain. 2019. Р. 505–516.
2. Державне управління: підручник: у 2 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України; ред. кол.: Ю. В. Ковбасюк (голова), К. О. Ващенко (заст. голови), Ю. П. Сурмін (заст. голови) та ін. К.; Дніпропетровськ: НАДУ, 2019. Т. 2. 324 с.
3. Жерліцин Д.К. Деякі аспекти практики надання якісних публічних послуг органами влади у США, Великій Британії, Канаді, Польщі, Японії, Швеції, Франції. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/cgibin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM =2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IM AGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_ name=PDF/DeBu_2010_2_35.pdf
4. Орлова Н.С. Підготовка фахівців з публічного управління в умовах євроінтеграції України. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2019. № 3. С. 139–150.
5. Орлова Н.С., Майло В.В. Розвиток стратегічних комунікацій в органах публічної влади. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. 2020. № 1. Т. 31(70). С. 63–68.
6. Світові моделі державного управління: досвід для України у 2 ч. / за заг. ред. Ю. В. Ковбасюка, С.В. Загороднюка, П.І. Крайніка, Х.М. Дейнеги. 2- ге вид. Київ: НАДУ, 2018. Ч. 1. 612 с.
7. Світові моделі державного управління: досвід для України у 2 ч. / за заг. ред. Ю. В. Ковбасюка, С.В. Загороднюка, П.І.Крайніка, Х.М.Дейнеги. 2- ге вид. К.: НАДУ, 2019. Ч. 2. 520 с.
8. Методологія публічного управління: навч. посібн. / уклад. І. В. Шпекторенко. Дніпро, ДРІДУ НАДУ, 2018. 120 с.
9. Нагаєв В. М. Публічне адміністрування: електронний навчальний посібник. Х.: ХНАУ, 2018. 278 с.
10. Чечель А.О. Суспільна вартість адміністративних послуг як критерій оцінки діяльності влади. Організаційно-правові аспекти публічного управління в Україні: матеріали VI Всеукр. наук.-практ. конф., м. Полтава, 23 квітня 2019 року. С. 181–183.
Навчально-методичне забезпечення:
1. Робоча програма навчальної дисципліни
2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи.
3. Віртуальне навчальне середовище дисципліни.
Інформаційні ресурси:
1. Офіційний веб-сайт Національного агентства України з питань державної служби. URL : https://nads.gov.ua/
2. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua/
3. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua/
4. Офіційний веб-сайт Президента України. URL: http://www.president.gov.ua/
5. Єдиний державний реєстр судових рішень. URL: https://reyestr.court.gov.ua/
6. Єдиний державний вебпортал електронних послуг. URL: https://my.gov.ua/info/services
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).