Проблеми адміністративного права та процесу

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.M.034
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Скочиляс-Павлів Ольга Василівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Надання аспірантам необхідного комплексу знань щодо основних проблем сучасного адміністративного права та процесу, формування у аспірантів уміння користуватися прийомами аналізу, групування, класифікації та узагальнення правових явищ, пов’язаних зі шляхами та способами вирішення актуальних проблем адміністративного права та процесу з метою цілісного їх сприйняття
Завдання: Загальні: ЗК1. Здатність методологічного осмислення і творчого пошуку шляхів вирішення актуальних світоглядних та прикладних проблем – юридичної науки і практики; ЗК03. Здатність розв’язувати комплексні проблеми на основі системного наукового світогляду, професійної етики та загального культурного кругозору. ЗК04. Здатність усно і письмово презентувати результати власного наукового дослідження українською та іноземною мовами, глибоко розуміти іншомовні наукові та професійні тексти за напрямом досліджень. Фахові: – ФК1. Професійне розуміння правових механізмів забезпечення і захисту прав і свобод людини, світоглядних і методологічних проблем праворозуміння в контексті глобалізації та євроінтеграції; – ФК2. Розуміння проблем формування національної правової системи України та її адаптації до європейського права; співвідношення й взаємодії національного та міжнародного права; ФК04. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми дослідницького характеру у сфері права та забезпечувати якість виконуваних досліджень; дотримання права інтелектуальної власності та стандартів академічної доброчесності. ФК05. Здатність моделювати оптимальні варіанти вирішення складних правових проблем, прогнозувати можливі наслідки їх реалізації. ФК06. Здатність здійснювати експертну діяльність у сфері права. ФК07. Здатність виявляти нові інституційні етичні виклики та етичні виклики в житті суспільства і пропонувати для них правові механізми розв’язання. – ФК8.Здатність виробляти правові позиції для розв’язання правових проблем і практичних ситуацій – ФК9. Здатність приймати участь у різноманітних практичних правових заходах, у тому числі, міжнародного рівня, у фахових дискусіях із проблем окремих галузей права, законотворчості, правозастосування.
Результати навчання: РН01. Мати передові концептуальні та методологічні знання у сфері права і на межі предметних галузей, а також дослідницькі навички, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень, отримання нових знань та здійснення інновацій. РН02. Вільно презентувати та обговорювати з фахівцями і нефахівцями результати досліджень, наукові та прикладні проблеми права державною та іноземною мовами, оприлюднювати результати досліджень у наукових публікаціях у провідних наукових виданнях. РН03. Застосовувати у фаховій діяльності знання та розуміння системи права, історії світової та української правової думки, сучасної правової доктрини, а також основних напрямів та провідних тенденцій у розвитку права. РН04. Формулювати і перевіряти гіпотези; використовувати для обґрунтування висновків належні аргументи, зокрема, результати теоретичного аналізу, прикладних досліджень, наявні наукові джерела; аналізувати досліджувану проблему з урахуванням широкого правового та загально- соціального контекстів. РН05. Планувати і виконувати теоретичні та прикладні дослідження з права та дотичних міждисциплінарних напрямів з використанням сучасного наукового інструментарію, критично аналізувати результати власних досліджень і результати інших дослідників у контексті усього комплексу передових концептуальних і методологічних знань щодо досліджуваної проблеми з дотриманням стандартів академічної та професійної етики. ЗН3. Визначити правову проблематику практичної ситуації, критично осмислити наявні умови, окреслити наявні кола правовідносин. ЗН5. Описати знання про структурні елементи окремих складових права на міжнародному, державному, місцевому, локальному рівнях. УН1. Збирати, обробляти та аналізувати значний обсяг інформації про структурні елементи системи права у межах обраої спеціалізації. УН2. Оцінювати та аналізувати практичні юридичні питання та практичні правові ситуації, пропонувати варіанти побудови аргументації. КОМ1. Взаємодіяти з фахівцями інших галузей права при розробці та реалізації необхідних актів застосування права, правових, процесуальних документів. КОМ2. Організовувати та вести професійні дискусії у сфері окремих галузей права, їх складових елементів. КОМ3. Брати участь у фахових дискусіях із проблем окремих галузей права, законотворчості, правозастосування, поважати опонентів і їхню точку зору. АіВ4. Оцінювати результати власної професійної роботи й відповідати за особистий професійний розвиток. АіВ5. Приймати самостійно рішення на основі набутих фундаментальних знань у різних правових ситуаціях, формувати юридичні висновки, правову позицію, бути лідером, відповідати за командну роботу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни:практикум з науково-дослідної роботи у галузі адміністративного права; світові тенденції розвитку адміністративно-правової науки.
Короткий зміст навчальної програми: Актуальні проблеми адміністративного права та процесу – навчальна дисципліна, завданням якої є поглиблене вивчення сутності і змісту трансформаційних процесів, що відбуваються у сфері публічного адміністрування і охоплюють реформування структур виконавчої влади, місцевого самоврядування, публічної служби, територіального устрою України на засадах втілення нової управлінської ідеології і взаємовідносин держави з громадянським суспільством. Розглядаються нові погляди на роль, зміст і систему адміністративного права в демократичній, правовій державі, основні напрямки розвитку і реформування адміністративного законодавства.
Опис: Актуальні проблеми тлумачення норм адміністративного права та процесу.Актуальні проблеми адміністративно-правового регулювання у сфері оборони України.Актуальні проблеми проходження публічної служби.Поняття та основні завдання адміністративного судочинства в Україні. Основні стадії адміністративного судочинства.Провадження у справах за зверненнями громадян.Актуальні проблеми виконавчого провадження.
Методи та критерії оцінювання: Основні методи оцінювання: • усне опитування на семінарських заняттях; • виступ на семінарських заняттях (із доповіддю, у дискусії тощо); • робота в групі на семінарських заняттях; • іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: Семінарські заняття-14 балів Індивідуальне науково-дослідне завдання (тези, наукова стаття)-26 балів Іспит-60 балів (50 балів письмова складова; 10 балів усна складова) Разом-100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Загальне адміністративне право: підручник / І. С. Гриценко, Р. С. Мельник, А. А. Пухтецька та ін.; за заг. ред. І. С. Гриценка. К.: Юрінком Інтер. 2017. 568 с. 2. Ковалів М. В., Єсімов С. С., Іваха В. О., Гаврильців М. Т., Лук’янова Г. Ю., Гурковський М. П., Кісіль Р. В. Проблеми організації та діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в Україні: навч. посібник. Львів: ЛьвДУВС. 2017. 553 с. 3. Остапенко О.І., Ковалів М. В., Єсімов С. С., Гулак Л.С., Отчак Н.Я., Остапенко Л.О. Адміністративне право України. Загальна частина: навч. посібник. Львів: “Сполом”. 2019. 504 с. 4. Остапенко О.І., Ковалів М. В., Єсімов С. С., Гулак Л.С., Лук’янова Г.Ю., Ніканорова О.В., Цьвок М.С. Адміністративне право України. Загальна частина. Видання друге, доповнене: навч. посібник. Львів: “Сполом”. 2021. 616 с. 5. Адміністративне процесуальне право: Навч. посібник / кол. авт. ; за заг. ред. Т.П. Мінки. Дніпро: Дніпроп. держ. ун-т внутр. справ, 2017. 320 с. Навчально-методичне забезпечення: 1. Робоча програма навчальної дисципліни 2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи. 3. Віртуальне навчальне середовище дисципліни. Інформаційні ресурси: 1. Офіційний веб-сайт Національного агентства України з питань державної служби. URL : https://nads.gov.ua/ 2. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua/ 3. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua/ 4. Офіційний веб-сайт Президента України. URL: http://www.president.gov.ua/ 5. Єдиний державний реєстр судових рішень. URL: https://reyestr.court.gov.ua/ 6. Єдиний державний вебпортал електронних послуг. URL: https://my.gov.ua/info/services
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).