Актуальні питання теорії та практики у галузі кримінально-виконавчого права

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.M.024
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: професор Гумін Олексій Михайлович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоєння аспірантами змісту та суті кримінально-виконавчого права загалом її характерних особливостей зокрема; Ознайомлення з науковими досягненнями кримінально-виконавчого права та особливостями правового регулювання процесу виконання та відбування кримінальних покарань в Україні.
Завдання: (ІНТ) Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіння методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження на міжнародному та національному рівнях. ЗК1.Здатність методологічного осмислення і творчого пошуку шляхів вирішення актуальних світоглядних та прикладних проблем – юридичної науки і практики. ФК1. Професійне розуміння правових механізмів забезпечення і захисту прав і свобод людини, світоглядних і методологічних проблем праворозуміння в контексті глобалізації та євроінтеграції. ФК 2. Розуміння проблем формування національної правової системи України та її адаптації до європейського права; співвідношення й взаємодії національного та міжнародного права. ФК 8.Здатність виробляти правові позиції для розв’язання правових проблем і практичних ситуацій. ФК 9.Здатність приймати участь у різноманітних практичних правових заходах, у тому числі міжнародного рівня, у фахових дискусіях із проблем окремих галузей права, законотворчості, правозастосування.
Результати навчання: УН 1. Збирати, обробляти та аналізувати значний обсяг інформації про структурні елементи системи права у межах обраної спеціалізації УН 2. Оцінювати та аналізувати практичні юридичні питання та практичні правові ситуації, пропонувати варіанти побудови аргументації. КОМ 1. Взаємодіяти з фахівцями інших галузей при розробці та реалізації необхідних актів застосування права, правових, процесуальних документів. КОМ 2. Організовувати та вести професійні дискусії у сфері окремих галузей права, їх складових елементів. КОМ 3. Брати участь у фахових дискусіях із проблем окремих галузей права, законотворчості, правозастосування, поважати опонентів і їхню точку зору. КОМ 4. Доносити до фахівців та широкого загалу інформацію, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід з актуальних питань права. АіВ 4. Оцінювати результати власної професійної роботи й відповідати за особистий професійний розвиток. АіВ 5. Приймати самостійно рішення на основі набутих фундаментальних знань у різних правових ситуаціях, формувати юридичні висновки, правову позицію, бути лідером, відповідати за командну роботу
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кримінальне право Актуальні питання теорії та практики у галузі кримінального права
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення навчальної дисципліни “Актуальні питання теорії та практики в галузі кримінально-виконавчого права” є складовою частиною загального завдання по підготовці висококваліфікованих фахівців-юристів. Навчальна дисципліна передбачає ознайомлення з предметом, методом, принципами, джерелами, системою норм кримінально-виконавчого права, поняттям кримінально-виконавчих правовідносин, питаннями виправлення і ресоціалізації засуджених, правовим статусом засуджених, системою органів і установ виконання покарань, а також вивчення порядку і умов виконання покарань не пов'язаних з позбавленням волі та пов'язаних з позбавленням волі, вивчення підстав та порядку звільнення від відбування покарання та соціальної адаптації осіб, звільнених від відбування покарання. Заняття навчальної дисципліни “Актуальні питання теорії та практики в галузі кримінально-виконавчого права” проводиться на основі раціонального поєднання активних форм і методів навчання з практичною спрямованістю занять. Завершується вивчення цієї навчальної дисципліни складанням іспиту.
Опис: Тема 1. Кримінально-виконавча політика України Тема 2. Міжнародне співробітництво з проблем виконання кримінальних покарань і поводження з засудженими
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики успішності навчання, формами виміру рівня засвоєння знань з навчальної дисципліни є: - усне опитування на практичних (семінарських) заняттях; - виступ на практичних (семінарських) заняттях (із рефератом, доповіддю, у дискусії тощо); - тестування знань студентів із відповідної теми лекційного курсу; - письмова контрольна робота (відповіді на питання лекційного курсу, вирішення практичних завдань (казусів), тестових завдань, тощо); - захист індивідуального письмового завдання; - виконання домашнього письмового завдання, - форма підсумкового контролю: іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: Семінарські заняття - 20 балів; Науково-дослідницькі завдання, реферати, доповіді на конференціях, наукові публікації, проекти рішень, активність ВНС,та іншес-20 балів; Семестровий контроль (СК) – екзамен - 60 балів; Сумарна кількість балів за всіма видами робіт - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Деякі питання територіальних органів Міністерства юстиції:постанова Кабінету Міністрів України від 24.01.2020 № 20. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1252-2020-%D0%BF#Text 2. Європейська конвенція про нагляд за умовно засудженими або умовно звільненими правопорушниками. URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_007#Text 3. Європейські пенітенціарні правила (Рекомендація № R (2006)2 Комітету Міністрів держав-учасниць). URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_032#Text. 4. Загальна Декларація прав людини. Документ ООНА/РЕ 2/7А. Прийнятий 10.12.1948р. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_015#Text 5. Інструкція про порядок здійснення міжнародного співробітництва з питань взаємної правової допомоги, видачі правопорушників (екстрадиції), передачі (прийняття) засуджених осіб, виконання вироків та інших питань міжнародного судового співробітництва у кримінальному провадженні під час судового провадження: наказ Міністерства юстиції України від 19.08.2019. № 2599/5. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0956-19. 6. Конвенція проти катувань та інших жорстоких нелюдських або таких, що принижують гідність, видів поводження й покаранняURL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_085#Text. 7. Конституція України. Прийнята Верховною радою України 28 червня 1996 р. Відомості Верховної Ради України. 1996. №30. Ст. 141. 8. Кримінальний кодекс України: URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14#Text. 9. Кримінальний процесуальний кодекс України. URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4651-17#Text. 10. Кримінально-виконавчий кодекс України: URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1129-15#Text 11. Міжнародний пакт про громадянські і політичні права. URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_043#Text 12. Мінімальні стандартні правила поводження з в'язнями. URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_212#Text.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).