Педагогічний практикум
Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 8.122.00.O.15
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Пелещишин Андрій Миколайович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знати психолого-педагогічні основи організації навчально-виховного процесу у сучасній вищій освіті, методичні засади діяльності суб’єктів навчально-виховного процесу та психолого-педагогічної підготовки майбутніх фахівців в умовах вищого навчального закладу, суть дидактичних моделей навчання, засоби оптимальної організації учбової діяльності та управління нею, нові технології навчання
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка
Короткий зміст навчальної програми: Психолого-педагогічні основи організації навчально-виховного процесу у сучасній вищій освіті. Методичні засади діяльності суб’єктів навчально-виховного процесу та психолого-педагогічної підготовки майбутніх фахівців в умовах вищого навчального закладу. Наукова складова фахової підготовки студентів та діяльності викладача в умовах вищого навчального закладу
Методи та критерії оцінювання: письмово-усна форма (100%)
Рекомендована література: 1. Алексюк А.М. Педагогіка вищої освіти України: Історія. Теорія/ А.М.Алексюк. - К.,1998. – 558 с.
2. Вихрущ В.О. Психодидактика вищої школи: інноваційні методи навчання/ В.О.Вихрущ, С.В.Гуменюк, О.А.Вихрущ-Олексюк. - Тернопіль: Крок, 2014. - 280 c.
3. Дидактичні системи у вищій освіті/[авт. - упорядник В.В.Бойченко]. - Умань: ПП Жовтий О.О., 2013. - 121 с.
4. Педагогічний практикум для аспірантів вищих навчальних закладів. - Хмельницький, 2015. - 62 с.
Педагогічний практикум
Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 8.122.00.O.12
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: д.т.н., професор Ткаченко Роман Олексійович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері інформаційних технологій на міжнародному та національному рівні.
• Здатність презентувати та обговорювати одержані результати наукових досліджень англійською мовою в усній та письмовій формі, вільно читати та цілковито розуміти англомовні наукові тексти.
• Здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати системний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні інженерних задач та проведенні досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити
• Професійна педагогіка.
• Іноземна мова для академічних цілей.
Кореквізити:
• Риторика.
Короткий зміст навчальної програми: Види навчального процесу.
Лекція.
Дидактичні прийоми.
Практичне заняття в системі підготовки фахівця.
Методологія виконання лабораторних робіт.
Засоби контролю знань і умінь студентів вищої школи.
Методи та критерії оцінювання: виконання завдань на практичних заняттях (40%)
підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (60%)
Рекомендована література: 1. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка: Підручник. / А.І. Кузьмінський, В.Л. Омеляненко. – К.: Знання-Прес, 2003. – С.45-49.
2. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка у запитаннях та відповідях: Навчальний посібник. / А.І. Кузьмінський, В.Л. Омеляненко – К.: Знання, 2006. – С.9-13.
3. Лозова В. І., Троцко Г. В. Теоретичні основи виховання і навчання. / В.І. Лозова, Г.В. Троцко. – Xарків: “ОВС”, 2012. – 287с.
4. Мойсеюк Н. Є Педагогіка : навчальний посібник / Н. Є. Мойсеюк. – 5-те вид., доп. і перероб. – Київ : [б. в.], 2009. – 656 с.
5. Пальчевський С.С. Педагогіка: навч. посіб. /С.С. Пальчевський. -К.: Каравела, 2007. - 576 с.
6. Педагогіка: навч. посіб./Н.П.Волкова. – 4-те вид., стереотип. – К. :Академвидав, 2012. – 616 с. – (Серія «Альма-матер»)
7.Педагогіка: Навчальний посібник / Галузяк В.М., Сметанський М.І., Шахов В.І. - Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2012. – С. 8-24.
8. Євдокимов В.І., Агапова Т.П., Гавриш І.В., Олійник Т.О. Педагогічний експеримент.Харків:”ОВС”, 2001.-148с.
9. Щербань П.М. Прикладна педагогіка: Навч.-метод. посіб.- К.: Вища школа, 2002.- 215 с.
Педагогічний практикум
Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 8.122.00.O.10
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автоматизовані системи управління
Лектор: д.т.н., проф. Різник Володимир Васильович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Формування професійної компетентності педагога - дослідника шляхом спрямування теоретичних знань і практичних навиків на поглиблене засвоєння сучасних методів професійно-орієнтованої діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: методи аналізу та оптимізації складних систем, аналітичні та чисельні методи досліджень, філософія і методологія науки;
- кореквізити: системи штучного інтелекту, інформаційні технології захисту даних, сучасні комп’ютерні системи та мережі
Короткий зміст навчальної програми: Основні тенденції розвитку сучасної педагогічної науки. Психолого-педагогічні вимоги до особистості сучасного педагога. Методи організації та самоорганізації навчального процесу. Культура і образно-виразні характеристики мови. Морально-естетична культура особистості педагога.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30%): контрольні роботи; підсумковий контроль (70 %): залік.
Рекомендована література: Робінсон, К. Школа майбутнього. Революція у вашій школі, що назавжди змінить освіту. – Львів : Літопис, 2016. – 258 с.
Шлейхер А. Найкращий клас у світі: як створити освітню систему 21-го століття / Пер. Г. Лелів. – Львів : Літопис, 2018.-296 с.
Залюбівська О. Б. Риторичний ідеал викладача технічного університету: сутність, зміст і структура. Scientific Journal «ScienceRise: Pedagogical Education». – 2017. – № 2 (10). – С. 31-35.
Педагогічний практикум
Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 8.122.00.O.11
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: професор кафедри ІСМ, д.н.с.к. Кунанець Наталія Едуардівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - здатність застосовувати базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі інформаційних технологій;
- здатність застосовувати знання методів збору, опрацювання, аналізу, систематизації та зберігання науково-технічної інформації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Риторика. Професійна педагогіка. Іноземна мова для академічних цілей.
Короткий зміст навчальної програми: Види навчального процесу. Лекція. Дидактичні прийоми. Практичне заняття в системі підготовки фахівця. Методологія виконання лабораторних робіт. Засоби контролю знань і умінь студентів вищої школи.
Методи та критерії оцінювання: письмові звіти , усне опитування (60%)
підсумковий контроль залік): письмово-усна форма (40%)
Рекомендована література: 1. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка: Підручник. / А.І. Кузьмінський, В.Л.
Омеляненко. – К.: Знання-Прес, 2003. – С.45-49.
2. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка у запитаннях та відповідях: Навчальний посібник. / А.І. Кузьмінський, В.Л. Омеляненко – К.: Знання, 2006. – С.9-13.
3. Лозова В. І., Троцко Г. В. Теоретичні основи виховання і навчання. / В.І. Лозова, Г.В. Троцко. – Xарків: “ОВС”, 2012. – 287с.
4. Мойсеюк Н. Є Педагогіка : навчальний посібник / Н. Є. Мойсеюк. – 5-те вид., доп. і перероб. – Київ : [б. в.], 2009. – 656 с.
5. Пальчевський С.С. Педагогіка: навч. посіб. /С.С. Пальчевський. -К.: Каравела, 2007. - 576 с.
6. Педагогіка: навч. посіб./Н.П.Волкова. – 4-те вид., стереотип. – К. :Академвидав, 2012. – 616 с. – (Серія «Альма-матер»)
7.Педагогіка: Навчальний посібник / Галузяк В.М., Сметанський М.І., Шахов В.І. - Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2012. – С. 8-24.
8. Євдокимов В.І., Агапова Т.П., Гавриш І.В., Олійник Т.О. Педагогічний експеримент.Харків:”ОВС”, 2001.-148с.
9. Щербань П.М. Прикладна педагогіка: Навч.-метод. посіб.- К.: Вища школа, 2002.- 215 с.
Педагогічний практикум
Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 8.122.00.O.13
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Програмне забезпечення
Лектор: Федасюк Дмитро Васильович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Поглиблені знання класичних та сучасних засад організації освітнього процесу в університеті.
2. Поглиблені знання ключових форм організації навчання в університеті.
3. Поглиблені знання ключових засад контролю результатів навчання студентів в університеті.
4. Уміння проводити лекційні заняття.
5. Уміння проводити практичні заняття.
6. Уміння проводити лабораторні заняття.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Філософія і методологія науки;
• Професійна педагогіка.
кореквізити:
• Методи наукових досліджень і управління науковими проектами;
• Технологія оформлення грантових заявок та патентних прав.
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються ключові засади організації освітнього процесу в університеті; основні форми організації навчання в університеті; ключові засади контролю результатів навчання студентів в університеті; основні засади проведення навчальних занять (лекційних, практичних, лабораторних занять).
Методи та критерії оцінювання: Усне експрес-опитування, виконання індивідуального науково-дослідного завдання, оцінювання проведення лекційних, практичних та лабораторних занять за визначеними керівником педагогічного практикуму навчальними дисциплінами
• поточний контроль – усне опитування (70 %)
• підсумковий контроль (30%)
Рекомендована література: 1. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка: Підручник. / А.І. Кузьмінський, В.Л. Омеляненко. – К.: Знання-Прес, 2003. – С.45-49.
2. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка у запитаннях та відповідях: Навчальний посібник. / А.І. Кузьмінський, В.Л. Омеляненко – К.: Знання, 2006. – С.9-13.
3.Лозова В. І., Троцко Г. В. Теоретичні основи виховання і навчання. / В.І. Лозова, Г.В. Троцко. – Xарків: “ОВС”, 2012. – 287 с.
4.Мойсеюк Н. Є Педагогіка : навчальний посібник / Н. Є. Мойсеюк. – 5-те вид., доп. і перероб. – Київ : [б. в.], 2009. – 656 с.
5.Пальчевський С.С. Педагогіка: навч. посіб. /С.С. Пальчевський. -К.: Каравела, 2007. - 576 с.
6.Педагогіка: навч. посіб./Н.П.Волкова. – 4-те вид., стереотип. – К. :Академвидав, 2012. – 616 с. – (Серія «Альма-матер»)
7.Педагогіка: Навчальний посібник / Галузяк В.М., Сметанський М.І., Шахов В.І. - Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2012. – С. 8-24.
Педагогічний практикум
Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 8.122.00.O.14
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Системи автоматизованого проектування
Лектор: Завідувач кафедри САП, д.т.н., проф. Лобур Михайло Васильович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері інформаційних технологій на міжнародному та національному рівні. 2. Здатність презентувати та обговорювати одержані результати наукових досліджень англійською мовою в усній та письмовій формі, вільно читати та цілковито розуміти англомовні наукові тексти. 3. Здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати системний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні інженерних задач та проведенні досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Системи штучного інтелекту
Короткий зміст навчальної програми: Дана дисципліна систематизує здобуті теоретичні та практичні знання аспірантів, розширює знання з теорії та практики проведення лекційних, лабораторних та практичних занять, формує вміння аналізувати, синтезувати та подавати знання у зрозумілій для студентів формі.
Дисципліна «Педагогічний практикум» належить до переліку обов’язкових навчальних дисциплін, що пропонуються в рамках циклу професійної підготовки аспірантів зі спеціальності «Системний аналіз».
У межах дисципліни подаються основні засади організації освітнього процесу в університеті; основні форми, методи організації навчального процесу в університеті; методологія проведення занять (лекційних, практичних, лабораторних занять).
Дана дисципліна подає підходи до підготовки лекцій, практичних та лабораторних занять для студентів закладів вищої освіти.
Методи та критерії оцінювання: Публічне представлення звіту про виконану роботу.
Рекомендована література: 1.Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка: Підручник. / А.І. Кузьмінський, В.Л. Омеляненко. – К.: Знання-Прес, 2003. – С.45-49.
2. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка у запитаннях та відповідях: Навчальний посібник. / А.І. Кузьмінський, В.Л. Омеляненко – К.: Знання, 2006. – С.9-13.
3.Лозова В. І., Троцко Г. В. Теоретичні основи виховання і навчання. / В.І. Лозова, Г.В. Троцко. – Xарків: “ОВС”, 2012. – 287 с.
4.Мойсеюк Н. Є Педагогіка : навчальний посібник / Н. Є. Мойсеюк. – 5-те вид., доп. і перероб. – Київ : [б. в.], 2009. – 656 с.
5.Пальчевський С.С. Педагогіка: навч. посіб. /С.С. Пальчевський. -К.: Каравела, 2007. - 576 с.
6.Педагогіка: навч. посіб./Н.П.Волкова. – 4-те вид., стереотип. – К. :Академвидав, 2012. – 616 с. – (Серія «Альма-матер»)
7.Педагогіка: Навчальний посібник / Галузяк В.М., Сметанський М.І., Шахов В.І. - Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2012. – С. 8-24.