Інтелектуальна власність та ІТ-право

Спеціальність: Прикладна математика та інформатика
Код дисципліни: 6.113.00.O.035
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: Асистент КПП ІППО, к.ю.н Бундз Ростислав Олегович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчальна дисципліна “ Інтелектуальна власність та ІТ-право ” викладається здобувачам як вибіркова навчальна дисципліна. ЇЇ програма складена з дотриманням встановлених вимог, необхідних при підготовці фахівців за спеціальністю 122 Комп’ютерні науки та розрахована на поглиблене вивчення правових відносин у сфері інтелектуальної власності та ІТ-права, опанування правового механізмом їх регулювання, отримання необхідних навичок кваліфікації результатів творчої діяльності, захисту майнових і особистих немайнових прав авторів та володільників як в Україні, так і за її межами.
Завдання: Засвоєння названих та суміжних з ними питань дасть змогу набути відповідних компетентностей: загальні компетентності: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі комп’ютерних наук або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів інформаційних технологій і характеризується комплексністю та невизначеністю умов; ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК6. Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями. ЗК9. Здатність працювати в команді. ЗК10. Здатність бути критичним і самокритичним. ЗК14. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. фахові компетентності ФК9. Здатність реалізувати багаторівневу обчислювальну модель на основі архітектури клієнт-сервер, включаючи бази даних, знань і сховища даних, виконувати розподілену обробку великих наборів даних на кластерах стандартних серверів для забезпечення обчислювальних потреб користувачів, у тому числі на хмарних сервісах.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР11 Володіти навичками управління життєвим циклом програмного забезпечення, продуктів і сервісів інформаційних технологій відповідно до вимог і обмежень замовника, вміти розробляти проектну документацію (техніко-економічне обґрунтування, технічне завдання, бізнес-план, угоду, договір, контракт).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія інформації Переддипломна практика Інтелектуальний аналіз даних
Короткий зміст навчальної програми: У процесі підготовки юристів у сфері ІТ необхідним є детальне вивчення правового регулювання інформаційних відносин, технологій, охорони та захисту прав інтелектуальної власності в ІТ, структури договорів в ІТ, реєстрації авторських прав на програмне забезпечення, отримання патентів на комп’ютерні програмні продукти, порядку реєстрації Інтернет-сайтів, захисту та передачі прав на контент і дизайн Інтернет-сайтів, правового регулювання та реалізації прав на доменні імена, попередження кіберсквотингу, проблем правового регулювання Інтернету речей (Internet of things – IoT), юридичного оформлення та супроводження діяльності Інтернет-магазинів, реєстрації та юридичного супроводу діяльності Start-Up проектів, договорів з розробниками програмного забезпечення, захисту конфіденційної інформації, персональних даних в Мережі, соціальних мережах, електронної комерції, правового регулювання технології блокчейн, відповідальності за порушення законодавства у сфері інформаційних технологій, відшкодування заподіяної такими порушеннями шкоди.
Опис: Тема 1. Поняття права інтелектуальної власності та ІТ-права. Тема 2. Суб’єкти права інтелектуальної власності та ІТ-права. Тема 3. Об’єкти авторського права та суміжних прав. Тема 4. Об’єкти промислової власності. Тема 5. Охорона авторських і суміжних прав в цифровому середовищі Тема 6. Захист та охорона права інтелектуальної власності. Тема 7. Охорона прав на комерційні позначення в мережі Інтернет. Тема 8. Договірні зобов’язання у цифровому середовищі.
Методи та критерії оцінювання: Формами та засобами контролю вивчення навчальної дисципліни є: • усне опитування на семінарських заняттях; • виступ на семінарських заняттях (із доповіддю, у дискусії тощо); • письмова контрольна робота (відповіді на питання лекційного курсу, вирішення практичних завдань тощо); • робота в групі на семінарських заняттях; • залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль 40 балів (практичні (семінар) заняття, доповідь, участь у ділових, імітаційних іграх), реферат, робота у ВНС -20; Індивідуальне наукове дослідне завдання (наукові публікації, участь у конференціях, олімпіадах та інше - 20). Заліковий контроль 60 балів ( письмова компонента -50; усна компонента-10) Разом за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Семестрова оцінка є сумарною оцінкою результатів ПК усіх видів обов’язкових робіт, передбачених робочою програмою навчальної дисципліни, та контрольного заходу (екзаменаційний контроль) Оцінювання поточної успішності студентів здійснюється на кожному семінарському занятті за 5-бальною шкалою і заноситься в журнал обліку академічної успішності. Неготовність до заняття або незадовільна відповідь також підлягають відповідній оцінці і студенту виставляється «0» балів. Контрольна робота оцінюється за 10-бальною шкалою і заноситься в журнал обліку академічної успішності. Якість контрольної роботи оцінюється за такими критеріями: відповідність змісту контрольної роботи завданню та вимогам навчально-методичних рекомендацій щодо його виконання; самостійність розв’язання поставленої задачі; наявність елементів науково-дослідного характеру. Заліковий контроль передбачає виконання тестових та описових завдань та усну компоненту(60 балів).
Рекомендована література: 1. Аврамова О.Є., Разіна О.І. Проблеми захисту авторських прав в інтернеті // Вісник НТУ «ХПІ». Серія: Актуальні проблеми розвитку українського суспільства. – Харків: НТУ «ХПІ», 2013. – № 6(980). – С. 26-29. 2. Андрощук А. Інтелектуальна власність в Інтернеті: тенденції законодавчого регулювання // Юридичний журнал. – 2013. – № 1. – режим доступу: http://www.justinian.com.uа 3. Андрощук Г. Авторське право й інтелектуальна власність в інтернеті (за матеріалами соціологічних досліджень) // Юридичний журнал. – 2013. – № 10. – режим доступу: http://www.justinian.com.ua 4. Андрощук Г. Про підсудність інтернет-спорів про права на бази даних // Юридичний журнал. – 2014. – № 1. – режим доступу: http://www.justinian.com.ua 5. Андрощук Г.О. Правова охорона програмного забезпечення (комп’ютерних програм?і баз даних)?: монографія / Г.?О.?Андрощук, С.?А. Петренко. — К.?: НДІ ІВ НАПрНУ. — 2013. — 300?с. 6. Атаманова Ю.Є. Захист прав інтелектуальної власності у мережі Інтернет: світовий досвід та вітчизняні перспективи. //Атаманова Ю.Є. Право та інновації. 2021. № 3. С.7. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgibin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=apir_2021_3_3 7. Ващинець І.І. Цивільно-правова охорона авторських прав в умовах розвитку інформаційних технологій: автореф. дис… канд. юрид. наук: 12.00.03 / Ващинець І.І. – Інститут держави і права ім. В.М.Корецького Національної академії наук України. – Київ, 2006. 8. Галабала М. Фіксація доказів, що підтверджують порушення прав інтелектуальної власності в мережі Internet. Ноу-хау. М. Галабала. Теорія і практика інтелектуальної власності. 2022. № 5. С. 39-43. 9. Голіцин Д. Актуальні проблеми захисту авторського права в мережі Інтернет // Юридичний журнал. – 2005. – № 5. – режим доступу: http://www.justinian.com.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).