Алгоритми захисту інформації в інформаційних мережах

Спеціальність: Прикладна математика та інформатика
Код дисципліни: 6.113.00.O.036
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Прикладна математика
Лектор: д.т.н., проф. каф. ПМ Бунь Р.А. (лекції) к.т.н., асис. каф. ПМ Топилко П.І. (лабор.)
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни «Алгоритми захисту інформації в інформаційних мережах» є оволодіння студентами сучасних математичних методів та алгоритмів захисту інформації в інформаційних мережах та набуття вміння практичного використання основних алгоритмів захисту інформації.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів необхідних компетентностей: загальні компетентності: базові знання в області інформаційних технологій, алгоритмів та їх програмної реалізації, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; здатність до застосування знань на практиці; уміння працювати як індивідуально, так і в команді; потенціал до подальшого навчання; фахові компетентності: здатність застосовувати професійно-профільовані знання та практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також експлуатації програмно-інформаційних комплексів.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен: - знати сучасні підходи, математичні методи та алгоритми захисту інформації в інформаційних мережах; - уміти застосовувати набуті знання при розв’язанні практичних задач захисту інформації в інформаційних мережах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Програмування; Алгебра і геометрія
Короткий зміст навчальної програми: Основні методи криптографії, математичні засади захисту інформації при використанні сучасних криптографічних систем, алгоритмами реалізації основних методів захисту інформації, обчислювальна складність криптографічних алгоритмів, засади побудови криптографічних систем, принципами реалізації сучасних криптографічних протоколів.
Опис: Мета та завдання предмету. Історія розвитку методів захисту інформації. Математичні моделі повідомлень. Математичні моделі шифрів заміни. Математичні моделі шифрів гамування. Надійність шифрів. Блокові системи шифрування. Потокові системи шифрування. Математичні аспекти шифрування в аналоговій телефонії. Системи шифрування з відкритими ключами. Криптографічні хеш-функції. Математичні аспекти криптографічних протоколів. Математичні основи реалізації цифрових підписів. Протоколи розподілу ключів. Практичні аспекти використання шифрсистем.
Методи та критерії оцінювання: 1. Проміжний контроль: знань – на основі підготовленої презентації та усних відповідей на питання, пов’язані з алгоритмами захисту інформації; уміння – на основі усного представлення і презентації власних прикладів, пов’язаних з побудовою алгоритмів захисту інформації в інформаційних мережах; компетентності – на основі здатності використовувати різноманітні математичні підходи та алгоритми захисту інформації для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. 2. Підсумковий контроль (екзамен).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40%): виконання практичних завдань, письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування. Підсумковий контроль (60%): залік.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Розподіл балів: теоретичний курс – 70%, практичний курс – 30%. Оцінка за лабораторні заняття складається з оцінок за виконання окремих лабораторних робіт (по 6 балів за кожну лабораторну роботу). Оцінювання кожної виконаної здобувачем освіти лабораторної роботи складається з трьох компонент: 1) знання теоретичного матеріалу, необхідного для виконання роботи – 50%; 2) виконання поставленого в лабораторній роботі завдання – 25%; 3) уміння проаналізувати та пояснити результат, зробивши висновки, що відображені у описі виконання лабораторної роботи – 25%.
Рекомендована література: 1. Ємець В. Сучасна криптографія: основні поняття / Ємець В., Мельник А., Попович Р. Львів : БаК, 2003. 144 с. 2. Поповський В., Персиков А. Захист інформації в телекомунікаційних системах. Харків : Компания СМИТ, 2006. Навч. пос. в 2-х томах. Т. 1, 238 с., Т. 2, 292 с. 3. Захарченко М.В., Онацький О.В., Йона Л.Г., Шинкарук Т.М. Асиметричні методи шифрування в телекомунікації. Одеса : ОНАЗ ім. О.С.Попова, 2011. 181 с. 4. Кузнецов Г. Математичні основи криптографії : навч. посіб / Кузнецов Г., Фомичов В., Сушко С., Фомичова Л. Донецьк : НГУ, 2004. 391 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).