Управління інноваційним розвитком підприємства

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 7.075.01.O.004
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: Мних Ольга Богданівна - д.е.н., проф. каф. МЛ
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни - здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог
Завдання: інтегральної: ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. загальних: ЗК2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. фахових: ФК1. Здатність логічно і послідовно відтворювати та застосовувати знання з найновіших теорій, методів і практичних прийомів маркетингу. ФК3. Здатність до проведення самостійних досліджень та інтерпретації їх результатів у сфері маркетингу. ФК4. Здатність застосовувати творчий підхід до роботи за фахом. фахових компетентностей професійного спрямування: Фахові компетентності професійного спрямування: ФКП 1. Здатність до організації та управління маркетинговими і логістичними проєктами.
Результати навчання: ПРН 2. Вміти адаптовувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта. ПРН 3. Планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності. ПРН 5. Презентувати та обговорювати результати наукових і прикладних досліджень, маркетингових проектів державною та іноземною мовами. ПРН 9. Розуміти сутність та особливості застосування маркетингових інструментів у процесі прийняття маркетингових рішень. ПРН 10. Обґрунтовувати маркетингові рішення на рівні ринкового суб’єкта із застосуванням сучасних управлінських принципів, підходів, методів, прийомів. ПРНС 8. Уміти демонструвати поглиблені знання методичного інструментарію оцінювання маркетингових рішень, їх впливу на фінансові показники логістичної діяльності підприємства та його ринкові позиції. КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. АіВ 1. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. АіВ 3. Здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Соціальна відповідальність бізнесу; Фінансовий менеджмент; Наступні: Маркетингова політика розподілу
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна передбачає надання студентам знань про сутність : інновації як економічної категорії та особливостей управління інноваційним розвитком сучасного підприємства, впливу геополітики на ключові характеристики нової парадигми управління інноваційним розвитком підприємства, технології аналізу життєвого циклу інноваційного проекту та його стадій, особливостей дифузії інновацій і параметрів моделі дифузійних процесів, стратегічного плану підприємства і місця в ньому інноваційного технологічного процесу, організаційного забезпечення інноваційного розвитку підприємства і просування інновацій, інноваційних ризиків та інноваційної культури підприємства.
Опис: Суть і характеристика інновацій за різними ознаками. Інновації як економічної категорії та особливостей управління інноваційним розвитком сучасного підприємства, впливу геополітики на ключові характеристики нової парадигми управління інноваційним розвитком підприємства, технології аналізу життєвого циклу інноваційного проекту та його стадій, особливостей дифузії інновацій і параметрів моделі дифузійних процесів, стратегічного плану підприємства і місця в ньому інноваційного технологічного процесу, організаційного забезпечення інноваційного розвитку підприємства і просування інновацій, інноваційних ризиків та інноваційної культури підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь студента при вивченні дисципліни включають: 1. Поточний контроль роботи студента: - усне опитування на практичних заняттях; - обговорення запитань до ситуаційних вправ; - розв’язування задач з використанням методів маркетингового аналізу; - оцінювання виконання контрольних робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) – для студентів заочної форми навчання. 2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент) Письмова компонента: - завдання 1-го рівня – тести; - завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення; - завдання 3-го рівня – розв’язати задачі. Усна компонента: - усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: За кожне практичне заняття крім останнього для студентів денної форми навчання максимально виставляється по 4 бали. За останнє практичне заняття максимально виставляється 2 бали. За кожне практичне заняття для студентів заочної форми навчання максимально виставляється по 5 балів. За правильність виконання кожної контрольної роботи студентів заочної форми навчання згідно варіанту максимально виставляється по 6 балів, а за її захист – максимально 4 бали. У кожній контрольній роботі за теоретичне питання виставляється максимально по 1 балу, за тест – по 0,5 балу, за розв’язання задачі з її поясненням та висновками до неї – 3 бали. Зокрема, при оцінюванні повноти відповідей при розгляді теоретичних, проблемних питань теми чи ситуаційних завдань, відповідей при захисті контрольних робіт: на 100 % оцінюється відповідь, яка характеризує глибоке розуміння сутності студентом проблематики, передбачає опрацювання додаткової інформації та засвідчує високий рівень засвоєння теоретичного матеріалу та подання оригінальних пропозицій чи рішень; на 75 % оцінюється відповідь, яка характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, передбачає подання стандартних пропозицій чи рішень; на 50 % оцінюється відповідь, яка характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, проте відповідь неповна за змістом або має окремі неточності в формулюваннях чи передбачає подання пропозицій чи рішень, які є недостатньо обґрунтованими; на 25 % оцінюється відповідь, яка свідчить про низький рівень знання студентом матеріалу і розкриває зміст питання менше, ніж на 50% чи передбачає подання необґрунтованих пропозицій чи рішень. Оцінювання результатів розв’язання аналітично-розрахункового завдання (задачі) відповідно до еталонних розв’язків здійснюється за такими критеріями: 100 % – завдання повністю відповідає еталонному розв’язанню, методично правильно оформлене з належними стислими поясненнями проведених розрахунків, з висновками, студент може ґрунтовно пояснити отримані результати; 75 % – завдання виконано повністю, але припущено незначних неточностей у розрахунках або у оформленні, відсутні стислі пояснення проведених розрахунків; 50 % – завдання виконано не менш як на 50% за умови належного оформлення; наявні окремі неточності у використанні розрахункових формул, помилки у визначенні проміжних й кінцевих результатів, студент недостатньо обґрунтовано може пояснити отримані результати;. 25 % – невірно розв’язане завдання або розв’язане менше, ніж на 50%, у розв’язку наведені окремі формули та здійснені вибіркові розрахунки.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бугайова М.В. Інноваційний розвиток підприємства: посібник. Кіровоград: КНТУ, 2014. - 315 с. 2. Ілляшенко С.М. Управління інноваційним розвитком: проблеми, концепції, методи: [навч. посіб.] / С. М. Ілляшенко// Суми: ВТД «Університетська книга», 2003. – 278 с. 3. Кавецький В.В. Економічне обґрунтування інноваційних рішень: навчальний посібник. Вінниця: ВНТУ, 2016. - 137 с. 4. Малюта Л.Я. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства: навчальний посібник / Л.Я.Малюта// Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 2016. – 232 с. 5. Управління інноваційною діяльністю: магістерський курс: підручник / Б.М. Андрушків та ін. Тернопіль : ФОП Паляниця В.А., 2015. - 1146 с. 6. Мних О.Б. Міжнародний трансфер технологій та динаміка M&A в контексті цифровізації глобального бізнесу / О.Б. Мних, Б.М. Ярич. Адаптивне управління: теорія і практика. Серія «Економіка», 2021. – Випуск 11 (22). – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: file:///C:/Users/%D0%9D%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%BB%D1%8F/Downloads/ 400-Article%20Text-828-1-10-20211208.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).