Логістика електронної торгівлі

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 7.075.01.E.027
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Довгунь Оксана Степанівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є формування сучасної системи знань про сутність і зміст логістики електронної торгівлі, оволодіння базовими знаннями і навиками у сфері логістики, яка здійснюється в електронній торгівлі, використання інформаційних технологій, ефективних в логістиці електронної торгівлі.
Завдання: інтегральних: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. загальних: ЗК1. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ЗК8. Здатність розробляти проекти та управляти ними. фахових: ФК2. Здатність коректно інтерпретувати результати останніх теоретичних досліджень у сфері маркетингу та практики їх застосування. ФК6. Здатність обирати і застосовувати ефективні засоби управління маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта на рівні організації, підрозділу, групи, мережі. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП) ФКП7. Уміння здійснювати стратегічне, операційне та поточне планування логістичної діяльності, забезпечувати організаційну підтримку логістичних показників. ФКП 8. Здатність інтегрувати критерії ефективності діяльності ринкового суб’єкта у маркетинговому та логістичному вимірах.
Результати навчання: ПРН 1. Знати і вміти застосовувати у практичній діяльності сучасні принципи, теорії, методи і практичні прийоми маркетингу. ПРН 4. Вміти розробляти стратегію і тактику маркетингової діяльності з урахуванням крос-функціонального характеру її реалізації. ПРН 6. Вміти підвищувати ефективність маркетингової діяльності ринкового суб’єкта на різних рівнях управління, розробляти проекти у сфері маркетингу та управляти ними. ПРН 14. Формувати маркетингову систему взаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини з іншими суб’єктами ринку. ПРН 15. Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення. ПРНС 7. Розробляти стратегічні, оперативні та поточні плани логістичної діяльності підприємства. ПРНС 8. Уміти демонструвати поглиблені знання методичного інструментарію оцінювання маркетингових рішень, їх впливу на фінансові показники логістичної діяльності підприємства та його ринкові позиції. КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обгрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. КОМ2. Використання іноземних мов у професійній діяльності. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових непередбачуваних ситуацій та приймати оперативні рішення АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність подальшого навчання з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управління інноваційним розвитком підприємства; Маркетинговий менеджмент.
Короткий зміст навчальної програми: Логістика електронної торгівлі передбачає вивчення процесів й моделей логістики торгівельної діяльності через мережу Інтернет та за допомогою електронних засобів комунікації. Студенти в процесі вивчення дисципліни освоюють понятійний апарат у сфері логістики електронної торгівлі, теоретичні основи логістики електронної торгівлі; принцип використання міжнародних електронних платіжних систем; принцип використання банківських електронних платіжних систем; моделі логістики електронної торгівлі; основні чинники, що сприяють якості та конкурентоспроможності логістики електронної торгівлі; роль посередників в логістиці електронної торгівлі.
Опис: Сутність та значення електронної торгівлі. Тенденції розвитку логістичних послуг для електронної торгівлі в Україні та за кордоном: західні логістичні оператори, складські приміщення, розширення спектру послуг. Основні стратегії та їх реалізація в логістичному обслуговуванні. Логістика, як інструмент забезпечення ефективності управління та рентабельності електронної комерції. Правові аспекти логістики електронної комерції. Компанії, які пропонують логістичні послуги для електронної комерції: досвід діяльності логістичних операторів. Перспективи логістики електронної торгівлі.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь студента при вивченні дисципліни включають: 1. Поточний контроль роботи студента: оцінювання знань студентів на практичних заняттях (усне опитування на практичних заняттях, оцінювання виконання завдань та розв’язування задач під час заняття, оцінювання участі в дискусіях, підведення підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті). 2. Екзаменаційний контроль: оцінювання знань студентів на екзамені, що передбачає письмову та усну компоненту. Письмова компонента: завдання 1-го рівня – тести; завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення, встановити його характерні ознаки; завдання 3-го рівня – розв’язати задачі. Усна компонента: усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Самостійні роботи, усне опитування (20%), лабораторні роботи (20%). Підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Крикавський Є.В. Стратегічний маркетинг: Навч. посібник / Є.В. Крикавський, Л.І. Третьякова, Н.С. Косар. – 2-ге вид. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 256 с. 2. Чухрай Наталія. Логістичне обслуговування: Підручник. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006. – 292 с. 3. Балабанова Л.В. Маркетинг підприємства: Навч. посібник / Л.В. Балабанова, В.В. Холод, І.В. Балабанова. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 612 с. 4. Маркетингові дослідження: Навч. посібник / Є.В. Крикавський, Н.С. Косар, О.Б. Мних, О.А. Сорока. – Львів: Національний університет «Львівська політехніка» (інформаційно-видавничий центр «ІНТЕЛЕКТ» інституту післядипломної освіти), «Інтелект-Захід», 2004. – 288 с. 5. Омельченко О. В. Розвиток міжнародної логістики в умовах електронізації світової економіки: дисер. на здобуття наук. ступеня к.е.н. за спеціальністю 08.00.02 – світове господарство і міжнародні економічні відносини. – Вінниця. – 2015.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).