Управління ланцюгами поставок

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 7.075.01.E.029
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: кандидат економічних наук, доцент Гринів Н.Т.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у студентів системи знань про теоретичні, практичні та методологічні основи управління ланцюгами поставок та навиків використання загальновизнаних технік та інструментів управління ланцюгами поставок у середовищі вітчизняних підприємств.
Завдання: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Здатність приймати обґрунтовані рішення. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Здатність обирати і застосовувати ефективні засоби управління маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта на рівні організації, підрозділу, групи, мережі. Здатність формувати систему маркетингу ринкового суб’єкта та оцінювати результативність і ефективність її функціонування. Уміння здійснювати стратегічне, операційне та поточне планування логістичної діяльності, забезпечувати організаційну підтримку логістичних показників. Здатність інтегрувати критерії ефективності діяльності ринкового суб’єкта у маркетинговому та логістичному вимірах.
Результати навчання: Вміти адаптовувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта. Обґрунтовувати маркетингові рішення на рівні ринкового суб’єкта із застосуванням сучасних управлінських принципів, підходів, методів, прийомів. Формувати маркетингову систему взаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини з іншими суб’єктами ринку. Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення. Розробляти стратегічні, оперативні та поточні плани логістичної діяльності підприємства. Уміти демонструвати поглиблені знання методичного інструментарію оцінювання маркетингових рішень, їх впливу на фінансові показники логістичної діяльності підприємства та його ринкові позиції. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: -
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни спрямоване на формування у студентів системи знань з теоретичних, практичних та методологічних основ управління ланцюгами поставок, набуття навиків використання загальновизнаних технік та інструментів цієї концепції у середовищі вітчизняних підприємств, що спираються на уміння ідентифікувати внутрішні бізнес-процеси ланцюгів поставок, оцінювати результативність ланцюгів поставок, ідентифікувати вплив логістики в управлінні ланцюгами поставок з стратегічного та оперативного погляду, проектувати ланцюги поставок, застосовувати методику планування обсягів продажу і операцій (S&OP) в ланцюгах поставок та імплементувати сучасні концепції отримання довгострокових конкурентних переваг ланцюгами поставок.
Опис: Інтеграція підприємств в ланцюгу поставок – нова парадигма. Засади функціонування ланцюга поставок. Результативність ланцюга поставок. Розвиток продуктів в ланцюгу поставок. Управління виробничими потужностями в ланцюгу поставок. Формування стратегічних взаємовідносин в ланцюгу поставок. Логістика у стратегічному розвитку ланцюга поставок. Логістична парадигма формування ланцюга поставок. Особливості проектування ланцюга поставок. Тактичне планування функціонування ланцюга поставок. Регулювання виробництва в ланцюгу поставок. Досягнення ланцюгами поставок конкурентних переваг.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь студента при вивченні дисципліни включають: 1. Поточний контроль роботи студента: оцінювання знань студентів на практичних заняттях (усне опитування на практичних заняттях, оцінювання виконання завдань та розв’язування задач під час заняття, оцінювання участі в дискусіях, підведення підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті). 2. Екзаменаційний контроль: оцінювання знань студентів на екзамені, що передбачає письмову та усну компоненту. Письмова компонента: завдання 1-го рівня – тести; завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення, встановити його характерні ознаки; завдання 3-го рівня – розв’язати задачі. Усна компонента: усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30 балів): робота на практичних заняттях. Контрольний захід (70 балів, екзамен): письмова компонента – 55 балів; усна компонента – 15 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Крикавський Є., Похильченко О., Фертч М. Логістика та управління ланцюгами поставок: Підручник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. 848 с. 2. Крикавський Є., Похильченко О., Фертч М. Логістика та управління ланцюгами поставок: Навч. посіб. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. 804 с. 3. Крикавський Є.В., Чорнописька Н.В. Логістичні системи: навч. посібник. Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2012. 312 с. 4. Hugos M. Zarzadzanie lancuchem dostaw, Helion, Gliwice 2011. 5. Szymonik A. Logistyka i zarzadzanie lancuchem dostaw, Difin, Warszawa, czasc 2, 2011. 6. Szymonik A. Logistyka i zarzadzanie lancuchem dostaw, Difin, Warszawa, czasc 1, 2010. 7. Bozarth C.B., Handfield R.B. Wprowadzenie do zarzadzania operacjami i lancuchem dostaw. Helion, Gliwice 2007.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).