Управління асортиментом

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 7.075.01.E.024
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Карпій О.П.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни полягає у формуванні у студентів здатності розв’язувати складні задачі і проблеми в управлінні асортиментом, в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. загальних: ЗК1. Здатність приймати обґрунтовані рішення ЗК3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ЗК4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. фахових компетентностей спеціальності: ФК5. Здатність до діагностування маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, здійснення маркетингового аналізу та прогнозування. ФК8. Здатність формувати систему маркетингу ринкового суб’єкта та оцінювати результативність і ефективність її функціонування. фахових компетентностей професійного спрямування: ФКП 5. Здатність до формування та реалізації комплексу маркетингу торговельного підприємства.
Результати навчання: ПРН 2. Вміти адаптовувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта. ПРН 3. Планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності. ПРН 4. Вміти розробляти стратегію і тактику маркетингової діяльності з урахуванням крос-функціонального характеру її реалізації. ПРН 7. Вміти формувати і вдосконалювати систему маркетингу ринкового суб’єкта. ПРН 10. Обґрунтовувати маркетингові рішення на рівні ринкового суб’єкта із застосуванням сучасних управлінських принципів, підходів, методів, прийомів. ПРН 11. Використовувати методи маркетингового стратегічного аналізу та інтерпретувати його результати з метою вдосконалення маркетингової діяльності ринкового суб’єкта. ПРН 15. Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення. ПРНС 5. Вміти органічно та ефективно поєднувати інструменти маркетингової товарної, цінової, комунікаційної та політики розподілу торговельного підприємства. ПРНС 6. Знати та розуміти актуальні теоретико-практичні підходи до організації маркетингової політики розподілу та формування оптимальних каналів розподілу товарів. КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. АіВ1. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. АіВ2. Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Соціальна відповідальність бізнесу Управління інноваційним розвитком підприємства Маркетинговий менеджмент Рекламний менеджмент Фінансовий менеджмент Кореквізити: Комерційна діяльність посередницьких організацій
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна направлена на формування у студентів цілісної системи знань щодо основних понять в галузі управління асортиментом товарів, цілей, завдань, принципів та об'єктів управління асортиментом товарів, методами створення та удосконалення асортименту продукції відповідно до умов ринку та вимог споживача.
Опис: Асортимент товару. Поняття асортимент товару та його соціально-економічне значення. Формування асортименту для забезпечення попиту і пропозиції. Сутність управління товарним асортиментом. Управління асортиментом товарів у роздрібній торговельній мережі. Взаємозв'язок управлінням асортиментом продукції з мерчандайзингом. Управління товарним асортиментом підприємств оптової торгівлі. Інноваційно-маркетингові заходи щодо удосконалення управління асортиментом та номенклатурою продукції.
Методи та критерії оцінювання: За кожне практичне заняття студенти заочної форми навчання,приймаючи участь у обговоренні ситуаційних завдань,максимально можуть отримати по 1 балу. При пасивному перебуванні на парі студент не отримує балів. Максимально студенти можуть отримати 8 балів за практичні заняття. За виконання та захист двох контрольних робіт кожен студент заочної форми навчання може максимально отримати 22 бали. За правильно виконану та вчасно здану контрольну роботу студент заочної форми навчання максимально отримує11 балів: по 1 балу за правильну відповідь на одне теоретичне та три тестових завдання і 2 бали за правильне розв’язання ситуаційної задачі; за захист контрольної роботи максимально 5 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%): виконання і захист практичних робіт Екзаменаційний контроль: письмова компонента (55б.), усна компонента (15б.)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Окландер М.А., Кірносова М.В. Маркетингова товарна політика : підручник. Київ : Центр учбової літератури, 2020. 246 с. 2. Товарознавство : підручник (для студентів економічних спеціальностей) [Електронне видання] / Т. Ю. Мельник. - Житомир : Державний університет «Житомирська політехніка», 2020. - 364 с. 3. Товарна інноваційна політика : навч. посіб. / Валентина Олександрівна Морохова, Дарія Валеріївна Смолич. – Луцьк : Вежа-Друк, 2017. – 248 с. 4. Оснач О.Ф. Товарознавство: навчальний посібник – Київ: Центр навчальної літератури, 2017. – 219 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).