Психологічні технології бізнес-тренінгу

Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 7.053.01.E.021
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: д.психол.н., проф. Сняданко Ірина Ігорівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у майбутніх психологів системи знань і навиків щодо організації, проведення та бізнес-тренінгу, вивчення психологічних технік та їх практичне застосування
Завдання: -Здатність розв’язувати складні завдання і проблеми у процесі навчання та професійної діяльності у галузі психології, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується комплексністю та невизначеністю умов і вимог. -Цінування та повага різноманітності та мультикультурності. -Здатність здійснювати практичну діяльність (тренінгову, психотерапевтичну, консультаційну, психодіагностичну та іншу залежно від спеціалізації) з використанням науково верифікованих методів і технік. -Здатність організовувати та реалізовувати просвітницьку та освітню діяльність для різних категорій населення у сфері психології. -Здатність оцінювати межі власної фахової компетентності та підвищувати професійну кваліфікацію. -Вміння здійснювати психологічну діагностику персоналу відповідно до запиту. -Здатність володіти основними принципами та особливостями функціонування організації та проводити психологічні консультації у її межах, відповідно до запитів. -Здатність володіти методологією організації та проведення бізнес-тренінгу в організації.
Результати навчання: -Використовувати методи організаційної психології у власній консультативній практиці (вміння самостійно організовувати процес діагностики, консультування та психокорекції, дбати про психогігієну праці). -Проводити психопрофілактичні,консультативні та тренінгові заняття із персоналом організації, застосовуючи відповідний психологічний інструментарій. -Здійснювати соціально-психологічний супровід змін в організаціях, шляхом імплементації бізнес-тренінгу та тренінгу фасилітація в організаціях. -Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Психологічне консультування в організації Психологія організацій та управління персоналом
Короткий зміст навчальної програми: У процесі засвоєння навчального матеріалу з курсу «Психологічні техніки бізнес-тренінгу» майбутні психологи зможуть розкрити сутність і зміст, а також інтегрувати теоретичні знання психологічної науки, що використовуються в створенні і проведенні бізнес-тренінгів на практиці, розглянуть психологічні характеристики потенційних учасників бізнес-тренінгів та їх вплив на ефективність навчання персоналу на сучасному підприємстві. Проаналізують проблеми групової динаміки в процесі здобування нових знань та навичок, розглянуть види психологічної сумісності різних типів учасників тренінгу, психологічні умови формування стійких знань та навичок в процесі тренінгу, зміст і функції різних видів психологічних технік бізнес-тренінгів. Важливо, щоб майбутній психолог розумів ефективність та необхідність постійного навчання і вдосконалення професійних навичок сучасного працівника в умовах ринкових відносин з використанням інтелектуального потенціалу людських ресурсів.
Опис: 1. Зміст і природа тренінгу. Історія становлення і розвитку бізнес-тренінгів. Роль бізнес-тренінгів в ефективному розвитку персоналу на сучасному підприємстві. 2. Тренер в процесі створення бізнес-тренінгу. Психологічні особливості роботи бізнес-тренера. Роль особистості тренера у виборі стилю і методів проведення бізнес-тренінгів. Особистий бренд тренера. 3. Підготовка тренінгу. Вибір методів і технологій бізнес-тренінгу. Інструменти та навчально-комунікаційні засоби бізнес-тренінгу. Технологія конструювання тренінгу під завдання організації. Мотиви і цілі замовника і учасників корпоративного тренінгу. Як уникнути конфлікту мотивів замовника і учасників. 4. Структура тренінгу. Логічні етапи проведення бізнес-тренінгу. Принципи організації і проведення тренінгу. Організація простору і її роль для максимальної ефективності тренінгу. Особливості роботи он- і офлайн. Методики проведення тренінгу. Векторні і метафоричні моделі тренінгу. 5. Робота з групою в процесі проведення бізнес-тренінгу. Принципи групової динаміки. Створення атмосфери психологічної безпеки. Врахування типу команди (групи) при виборі методів і інструментів бізнес-тренінгу. Особливості роботи з різними категоріями і типами учасників тренінгу. 6. Енергія та активність групи і кожного її учасника. Конфлікт в процесі тренінгу: як використати максимально ефективно. Поняття і визначення команди. Особливості навчання команди. Відмінність тренінгу команди від тренінгу групи. 7. Коучинг як один з методів ефективного навчання команди. Коучингові методи в процесі бізнес-тренінгу. 8. Тренер як професія. Бізнес-тренерство як вид діяльності. Організація тренінгової справи
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики результатів навчання студентів з навчальної дисципліни «Психологічні техніки бізнес-тренінгу»» є такі: 1) усне опитування; здійснюється під час лекційних, практичних та індивідуально-консультативних занять з метою виявлення рівня засвоєння студентами знань, навичок, вмінь і здатності 2) письмовий контроль: - реферати; - письмові експрес-опитування; - одна контрольна робота для студентів ДФН; - дві контрольні роботи для студентів ЗФН; 3) побічне спостереження: під час практичних занять, рольових та ділових ігор та ін.; 4) дискусії: під час практичних та індивідуально-консультативних занять, колоквіумів; 5) метод проблемних ситуацій; 6) педагогічне тестування (використання педагогічних тестів): експрес-тестування на лекційних, практичних, семінарських та індивідуально-консультативних заняттях;
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань і вмінь студентів під час лекційних, практичних (семінарських), лабораторних та індивідуально-консультативних занять здійснюється за шестибальною еквівалентною шкалою: 0, 1, 2, 3, 4 і 5 (тут «еквівалентність» означає, що ці бали еквівалентні, пропорційні балам, визначеним за поточний контроль, контрольну роботу та ін.).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дунець Л.М. Психологія спілкування: навч. посіб. Хмельницький: ТУП, 2003.142 с. 2. Карамушка Л.М. Психологія управління: навч. посіб. Київ: Міленіум. 2003. 344 с. 3. Ложкін Г.В., Пов'якель Н.І. Психологія конфлікту: теорія і сучасна практика: навч. посіб. Київ: ВД «Професіонал», 2006. 416 с. 4. C. Nilson How to Start a Training Program: Training is a Strategic Business Tool in Any Organization. ASTD. 2006. 231 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).