Групова психотерапія та психокорекція

Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 7.053.01.E.017
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: д.психол.н., проф. Сняданко Ірина Ігорівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування компетентностей організації та ведення психотерапевтичної групи.
Завдання: -Здатність розв’язувати складні завдання і проблеми у процесі навчання та професійної діяльності у галузі психології, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується комплексністю та невизначеністю умов і вимог. -Цінування та повага різноманітності та мультикультурності. -Здатність здійснювати практичну діяльність (тренінгову, психотерапевтичну, консультаційну, психодіагностичну та іншу залежно від спеціалізації) з використанням науково верифікованих методів і технік. -Здатність організовувати та реалізовувати просвітницьку та освітню діяльність для різних категорій населення у сфері психології. -Здатність оцінювати межі власної фахової компетентності та підвищувати професійну кваліфікацію. -Вміння здійснювати діагностику психологічного здоров’я. -Здатність структурувати процес консультуванняз елементами психотерапії для різних категорій громадян, готувати представлення випадку на супервізіях, оцінювати динаміку та ефективність психоконсультаційної роботи. -Здатність володіти методологією організації та проведення психологічного тренінгу у відповідності до різної категорії громадян.
Результати навчання: -Використовувати методи психотерапії у власній консультативній практиці (вміння самостійно організовувати процес діагностики, консультування та психокорекції, дбати про психогігієну праці). -Проводити психопрофілактичні, релаксаційні та тренінгові заняття, застосовуючи відповідний психологічний інструментарій. -Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, зокрема надання психоконсультативних та тренінгових послуг, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання. -Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Соціальна психологія, загальна психологія, основи психологічного консультування, основи психотерапії, вікова та педагогічна психологія
Короткий зміст навчальної програми: Курс покликаний сформувати у студентів професійні знання і уміння у галузі надання психологічної допомоги, сприяти більш повному і глибокому розумінню основних вимог щодо процесу проведення психотерапії, психологічних понять і категорій, їх взаємозв’язку та взаєморозвитку, збагатити науковий світогляд студентів та їх психологічну культуру.
Опис: Тема 1. Вступ до групової психотерапії. Тема 2. Групова динаміка як психотерапевт. Тема 3. Поняття тренінгу. Побудова програми тренінгу. Тема 4. Створення та організація психотерапевтичної групи. Тема 5. Складні ситуації групової психотерапії. Тема 6. Груповий психотерапевт: особистісні та професійні вимоги. Тема 7. Основні напрями групової психотерапії. Тема 8. Особливості дитячої групової психотерапії.
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики результатів навчання студентів з навчальної дисципліни є такі: – усне опитування на практичних заняттях; – письмовий контроль: розв’язання практичних завдань, опрацювання емпіричних результатів наукових досліджень; – дискусії: під час практичних та індивідуально-консультативних занять; – експрес-тестування та підсумкове тестування; – екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестрова оцінка є сумарною оцінкою результатів ПК усіх видів обов’язкових робіт, передбачених робочою програмою навчальної дисципліни, та складенням іспиту. Оцінювання поточної успішності студентів здійснюється на кожному семінарському занятті за 5-бальною шкалою і заноситься в журнал обліку академічної успішності. Неготовність до заняття або незадовільна відповідь також підлягають відповідній оцінці і студенту виставляється «0» балів. Отримані у такому разі «0» балів потребують відпрацювання та оцінка, одержана під час відпрацювання враховуються при визначенні середнього балу поточної успішності. Якість контрольної роботи оцінюється за такими критеріями: відповідність змісту контрольної роботи завданню та вимогам навчально-методичних рекомендацій щодо його виконання; самостійність розв’язання поставленої задачі; наявність елементів науково-дослідного характеру. На іспиті студент може максимально набрати 60 балів. Розподіл балів у 100-бальній шкалі: Поточний контроль (ПК): практичні (семінарські) заняття – 40 балів Екзаменаційний контроль: письмова компонента – 45 балів; усна компонента – 15 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Глива Є.Вступ до психотерапії [Текст] : навч. посібник / Є. Глива. – Острог-Київ : Острозька академія, Кондор, 2004. – 530 с. 2. Гончарук Н.М. Методика проведення соціально-психологічного тренінгу. Проблеми сучасної психології. Збірник наукових праць КПНУ імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України. 2010. Випуск 7. С.140-159 3. Груповий психоаналіз [Текст]: навч. посібник / За ред. О. Фільца, Р. Гаубля, Ф. Лямотт. – Львів : ВНТЛ-Класика, 2004. – 192 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).