Безпека експлуатації будівель та споруд

Спеціальність: Цивільна безпека
Код дисципліни: 6.263.00.O.022
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Цивільна безпека
Лектор: Солтисік Роман Андрійович, к.т.н., доцент
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: - надання знань, умінь, здатностей (компетенцій) для здійснення ефективної професійної діяльності шляхом забезпечення безпечної експлуатації будівель та споруд господарських, інженерних, громадських та житлових об’єктів, формування у студентів відповідальності за безпеку і усвідомлення необхідності обов’язкового виконання в повному обсязі всіх заходів гарантування безпеки експлуатації будівель та споруд.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей: Загальні компетентності: • ЗК9. Навики здійснення безпечної діяльності. Фахові компетентності: • ФК6. Здатність до оцінювання ризиків виникнення та впливу надзвичайних ситуацій на об’єктах суб’єктах господарювання та ризиків у сфері безпеки праці. • ФК8. Здатність до аналізу й оцінювання потенційної небезпеки об'єктів, технологічних процесів та виробничого устаткування для людини й навколишнього середовища . • ФК10. Здатність обґрунтовувати та розробляти заходи, спрямовані на запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, захист населення і територій від надзвичайних ситуацій, забезпечення безпечної праці та запобігання виникненню нещасних випадків і професійних захворювань. • ФК19. Здатність до читання та виконання ескізів та креслень, застосування комп'ютерної графіки в сфері професійної діяльності
Результати навчання: • УМ3.Розробляти та використовувати технічну документацію, зокрема з використанням сучасних інформаційних технологій. • УМ5. Визначати технічний стан зовнішніх та внутрішніх інженерних мереж та споруд для оцінювання відповідності його вимогам цивільного захисту та техногенної безпеки. • УМ7. Ідентифікувати небезпеки та можливі їх джерела, оцінювати ймовірність виникнення небезпечних подій та їх наслідки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: — пререквізити: Безпека життєдіяльності Фізика Інженерна і комп’ютерна графіка — кореквізит: Безпечна експлуатація інженерних систем і мереж; Технічна механіка
Короткий зміст навчальної програми: Сталий розвиток суспільства в сучасному світі визначається дотриманням низки умов, однією з яких є наявність високого рівня професійної підготовки відповідних фахівців. Однією з основних матеріальних умов існування людей є будівлі, які відіграють важливу роль в житті суспільства. Рівень життя людей значною мірою залежать від наявності необхідних будівель, їх відповідності своєму призначенню, технічного стану, ступеня їх збереження, забезпечення безпеки їх експлуатації. Велике значення має створення безпечних і комфортних умов перебування людей у будівлях та забезпечення безпечної та довготривалої експлуатації споруд. Курс “ Безпека експлуатації будівель та споруд ” є складовою частиною підготовки студентів, на базі якого формуються спеціальні знання спеціалістів. Навчальна дисципліна відіграє значну роль у підготовці керівних кадрів підприємств, робота яких пов’язана з використанням будівель та споруд.
Опис: 1. Вступ. Основні поняття безпеки експлуатації будівель та споруд. 2. Навантаження і впливи на будівлі та споруди 3. Безпека експлуатації металевих конструкцій та матеріалів. 4. Безпека експлуатації кам'яних конструкцій та матеріалів. 5. Безпека експлуатації бетонних та залізобетонних будівельних конструкцій. 6. Безпека експлуатації основ та фундаментів будівель. 7. Безпека експлуатації дерев'яних конструкцій та матеріалів 8. Безпека експлуатації стін та перегородок, вікон та дверей, фасадів та балконів будівель. 9. Безпека експлуатації покрівлі, покриття, перекриттів і підлог будівель 10. Фізичний і моральний знос будівель 11. Технічна експлуатація будівель 12. Обстеження технічного стану будівель та споруд. 13. Ремонт та реконструкція будівель
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100%) включає: - письмові звіти з розрахунково-графічної роботи та практичних (семінарських) занять (45%). - контрольний захід (екзамен) (55%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі Денна форма навчання Поточний контроль (ПК) Практичні (семінарські) заняття - 30 балів Розрахунково-графічна робота - 15 балів Екзамен Письмова компонента - 50 балів Усна компонента - 5 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Анатолійович Т. О., Гарнець В.М., Баглай В.А., Івлєва Н.П., Назаренко І.І., Бойко І.П., Корнієнко М.В., Малишев О.М., Віроцький В.Д., Костира Н.О., Романушко Є.Г., Шебек М.О., Безух А.В., Лавриненко Л.І., Нілов О.О., Білик С.І., Нілова Т.О. Технічний нагляд за будівництвом і безпечною експлуатацією будівель та інженерних споруд:навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл./[за ред. О. А. Тугая, В. М. Гарнеця] ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт.-К.:Вид-во "Хай-Тек Прес",2011 .-448 с. 2. Гавриляк А.І. Технічна експлуатація, реконструкція і модернізація будівель. Навчальний посібник, Львів. – 2010. С. 538. 3. Безпека експлуатації будівель і споруд та їх поведінка в умовах надзвичайних ситуацій. Навчальний посібник / О.В. Васильченко, Ю.В. Квітковський, Ю.В. Луценко, О.В. Миргород. – Харків: НУЦЗУ, 2010. – 372 с. 4. Гавриляк А. І. Основи технічної експлуатації будівель та інженерних систем:навч. посіб. для студентів буд. спец. ВНЗ/М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка" .-Львів:Вид-во Нац. ун-ту "Львів. політехніка",2009 .-292 с. 5. Кінаш Р.І., Гладишев Д.Г. Архітектурні конструкції виробничих будівель:навч. посіб. [для студентів ВНЗ]/М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка" .-Львів:Вид-во Львів. політехніки, 2015 . -288 с. 6. Бойко Х. С. Типи будинків та архітектурні конструкції:навч. посіб. [для студентів ВНЗ, які навчаються за баз. напрямом 6.020207 "Дизайн"]/М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка" .-2-ге вид., доповн.-Львів:Вид-во Львів. політехніки,2015.-204 с. 7. Будівельне матеріалознавство / П. В. Кривенко, К. К. Пушкарьова, В. Б. Барановський, М. О. Кочевих, Ю. Г. Гасан, Б. Я. Константинівський, В. О. Ракша. — К.: ТОВ УВПК «ЕксОб», 2004. — 704 с. 8. Карвацька Ж. К., Карвацький Д. В. Будівельні конструкції. – Видання 2-е, перероблене й доповнене. – Чернівці: Прут, 2008. – 516 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).