Training on Preparation of Scientific Publications, Conference Materials and Presentation of Scientific ReportsIn the Field of Management of Organizations

Major: Management
Code of subject: 7.073.01.E.035
Credits: 4.50
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Nataliya V. Chornopyska, PhD, Associate Professor of Economics
Semester: 3 семестр
Mode of study: денна
Мета вивчення дисципліни: formation of competencies in planning, organizing, conducting scientific research in the field of logistics, analyzing their results and formulating conclusions, in preparing scientific publications, conference materials and presentations of scientific reports
Завдання: ZK7. ability to abstract thinking, analysis and synthesis. SK1. The ability to choose and use management concepts, methods and tools, including in accordance with defined goals and international standards. SK9. Ability to plan and carry out scientific research and applied research, to present their results SK11. Ability to independently acquire new knowledge, use modern educational and research technologies in the field of management SK12. The ability to formulate modeling tasks, create and research mathematical and computer models, apply statistical methods and models for the analysis of objects and processes in the field of management
Learning outcomes: PRN 12. Plan and conduct scientific research, demonstrate the results of scientific works and prepare them for publication PRN 14. Build and research conceptual, mathematical and computer models of objects and processes in the field of management PRN 15. Identify and classify new tasks in the field of management, describe, analyze and evaluate relevant objects, phenomena, processes, choose optimal methods of their research KOM1. Conveying to specialists and non-specialists information, ideas, problems, solutions and own experience in the field of professional activity. KOM2. Ability to effectively form a communication strategy. AiB1. Management of complex actions or projects, responsibility for decision-making in unpredictable conditions. AiB2. Responsibility for the professional development of individuals and groups of individuals, the ability to further study with a higher level of autonomy.
Required prior and related subjects: • Prerequisites: methodology and organization scientific research Co-requisites: Special course of scientific reaserch, Scientific reaserch and seminars on their subject
Summary of the subject: Methods and methodology of scientific research; stages of the research process; formation and substantiation of scientific hypotheses; process and stages of preparation of scientific publication, conference materials and presentation of scientific report
Опис: Methods and methodology of scientific research; stages of the research process; formation and substantiation of scientific hypotheses; process and stages of preparation of scientific publication, conference materials and presentation of scientific report
Assessment methods and criteria: • current control (60 %): work during lab classes; • final control (40%): tests.
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Recommended books: 1. Економічні дослідження (методологія, інструментарій, організація, апробація): навч.посіб. за ред.. д.е.н., проф.., акад.. НАПН України А.А. Мазаракі. – К. : КНЕУ, 2010. 2. Ганін В.І., Ганіна Н.В., Гурова К.Д. Методологія соціально-економічного дослідження. – К.: Центр учбової літератури, 2008 - 224с. 3. Оспіщев В.І., Кривошей В.В. Технології наукових досліджень в економіці. – К.: Знання, 2013.-255с. 4. Сурмін Ю.П. Майстерня вченого: Підручник для науковця. – К.: Навчально-методичний центр «Консорціум з удосконалення менеджмент – освіти в Україні», 2006.-302с.