Конструювання академічних текстів та академічна доброчесність
Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 8.054.00.M.012
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Савка Віктор Євгенович, кандидат соціологічних наук, доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти наступних компетентностей:
Інтегральна компетентність
ІНТ. Здатність продукувати нові ідеї, розв'язувати комплексні проблеми соціології, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, а також проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.
Загальні компетентності:
ЗК 04 Здатність розв’язувати комплексні проблеми соціології на основі системного наукового світогляду та загального культурного кругозору із дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності.
Спеціальні компетентності:
СК 01 Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання в соціології та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з соціології та суміжних галузей.
СК 05 Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми дослідницького характеру у сфері соціології, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних досліджень.
СК 08 Здатність критично оцінювати достовірність та репрезентативність отриманої інформації, результати науково-дослідної роботи, визначати перспективи подальших наукових розвідок та забезпечувати якість досліджень із дотриманням академічної доброчесності
Результати навчання: ЗН1. Мати передові концептуальні та методологічні знання з соціології та на межі предметних галузей, а також дослідницькі навички, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень на рівні останніх світових досягнень з відповідного напряму, та отримання нових знань у сфері соціології та/або здійснення інновацій.
ЗН 3. Формулювати і перевіряти гіпотези; використовувати для обґрунтування висновків належні докази, зокрема результати емпіричних досліджень та теоретичного аналізу соціальних систем і процесів, наявні соціологічні дані.
ЗН 4. Глибоко розуміти загальні принципи та методи соціально - поведінкових наук, а також методологію наукових досліджень, застосовувати їх у власних дослідженнях у сфері соціології та у викладацькій практиці.
УМ 2 Критично аналізувати та узагальнювати результати власних досліджень і доробок інших дослідників у контексті всього комплексу сучасних знань щодо досліджуваної наукової проблеми.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити – Іноземна мова для академічних цілей; Філософія і методологія науки; Методологія і методи досліджень у якісній соціології
Кореквізити – Академічне письмо; Дослідницький семінар у галузі соціології та соціальної роботи; Наукова комунікація:методи оприлюднення результатів дослідження.
Короткий зміст навчальної програми: Впродовж вивчення дисципліни «Конструювання академічних текстів та академічна доброчесність» здобувачі освіти повинні засвоїти особливості написання академічних текстів в галузі соціальної роботи, соціогуманітарних наук, в яких, із дотриманням принципів академічної доброчесності, будуть презентовані результати їхньої науково-дослідницької роботи.
Особлива увага відводиться етичним засадам наукових досліджень в галузі соціогуманітарних наук.
Вивчення дисципліни передбачає роботу здобувачів освіти на лекційних заняттях та виконання практичних завдань з кожної теми.
Опис: Основні характеристики поняття академічного письма. Сучасне поняття академічної грамотності та його структура. Концепція «персональний процес – практика – публічний продукт» у створенні академічних текстів. Академічний текст: організація та технології роботи. Цілісність академічного тексту. Моделі побудови академічного тексту. Технології генерування та організації ідей. Креативне мислення. Академічний текст як система. Академічна доброчесність як запорука якісної вищої освіти. Академічна культура: поняття, функції, складові. Академічна нечесність та методи її запобігання. Бухарестська декларація етичних принципів вищої освіти. Організааційно-правові та технічні чинники академічної (не)доброчесності. Застосування програмних засобів перевірки наукових робіт як вирішальний фактор виявлення проявів академічної недоброчесності. Авторське право та інтелектуальна власність. Законодавча база щодо захисту прав інтелектуальної власності.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту дослідження (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Доповідь – 4 б.
– якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність;
– правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом;
– культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу);
– рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки.
Доповнення – 1 б.
- науково обґрунтоване твердження, яке розкриває суть явищ, процесів, закономірностей.
Виконання інтерактивних вправ чи аналіз випадку – 4 б.
- послідовність вирішення ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі;
- підходи до вирішення ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі;
- якість розв’язання ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі;
- розкриття причинно-наслідкових зв’язків між явищами і процесами під час розв’язання ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Академічна доброчесність: проблеми дотримання та пріоритети поширення серед молодих вчених : кол. моногр. / за заг. ред. Н.Г. Сорокіноії, А.Є. Артюхова, І. О. Дегтярьовоі?. – Дніпро : ДРІДУ НАДУ, 2017. – 169 с.
2. Академічне письмо: навч. посібник / Уклад. Ревуцька С.К., Зінченко В.М. Кривий Ріг : , 2019. 130с.
3. Сацик В. Академічна доброчесність: міфічна концепція чи дієвий концепт / Володимир Сацик. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://saiup.org.ua/novyny/akademichna-dobrochesnist-mifichna-kontseptsiya-chy-diyevyj-kontsept/
4. Академічна культура українського студентства: основні чинники формування та розвитку // Східноукраїнський Фонд соціальних досліджень. URL: http://fond.sociology.kharkov.ua/images/docs/academ_cult/material.pdf.
5. Асадчих О. В.Теоретико-методичні основи формування вмінь академічної грамотності у студентів-японістів мовних ВНЗ України. // Збірник наукових праць [Херсонського державного університету]. Педагогічні науки. 2016. Вип. 69(1). С. 111–116. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppn_2016_69%281%29__23.
6. Важинський С.Е., Щербак Т І. Методика та організація наукових досліджень : Навч. посіб. / С. Е. Важинський, Т І. Щербак. Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. 260 с.
6. A Guide To Academic Integrity to School Students / ed. by O. O. Huzhva ; V. N. Karazin Kharkiv National University. – 2-nd ed., revised and supplemented. – Kharkiv, 2018.
7. A Guide To Academic Integrity to School Students / ed. by O. O. Huzhva ; V. N. Karazin Kharkiv National University. – 2-nd ed., revised and supplemented. – Kharkiv, 2018.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).