Інноваційні аспекти розвитку харчових технологій
Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 8.181.00.O.003
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: доцент Косів Руслана Богданівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність розв’язувати комплексні проблеми у харчових технологіях на основі системного наукового та загального культурного світогляду з дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності.
Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, що формують нові знання у сфері харчових технологій та/або дотичних до них міждисциплінарних напрямах.
Здатність критично аналізувати та оцінювати сучасний стан і тенденції розвитку харчових технологій.
Здатність виявляти, ставити та розв’язувати задачі дослідницького характеру, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт у харчовій промисловості.
Результати навчання: Формулювати і перевіряти гіпотези; використовувати для обґрунтування висновків належні докази, зокрема, результати теоретичного аналізу, експериментальних досліджень і математичного та/або комп’ютерного моделювання, наявні літературні дані.
Використовувати сучасні інструменти та технології пошуку, оброблення та аналіз інформації з проблем харчових технологій, зокрема, статистичні методи аналізу даних великого обсягу та/або складної структури, спеціалізовані бази даних та інформаційні системи.
Мати передові концептуальні та методологічні знання, демонструвати дослідницькі навички в сфері харчових технологій та на межі предметних галузей, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень з метою отримання нових знань та/або здійснення інновацій на рівні сучасних світових досягнень науки і техніки.
Критично аналізувати результати власних досліджень у сфері харчових технологій і результати інших дослідників у контексті усього комплексу значущих знань щодо досліджуваної проблеми, забезпечувати захист інтелектуальної власності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Філософія і методологія науки
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Інноваційні аспекти розвитку харчових технологій» ознайомлює аспірантів із перспективними напрямами розвитку технологій напоїв бродіння; фундаментальними теоретичними основами технологічних, зокрема біотехнологічних, процесів; науково-практичними основами новітніх технологій напоїв бродіння.
Опис: 1. Науково-практичні основи технологій продуктів бродіння з нетрадиційних видів сировини
2. Науково-практичні основи застосування ферментів у технологіях продуктів бродіння
3. Науково-практичні основи отримання зброджуваних екстрактів з плодово-ягідної сировини
4. Науково-практичні основи отримання зброджуваних екстрактів зі злакових культур
5. Інноваційні технології перероблення рослинної сировини в етанол
6. Науково-практичні основи застосування дріжджів у технологіях продуктів бродіння
7. Інноваційні способи застосування дріжджів у технологіях продуктів бродіння
8. Інноваційні способи зброджування сусла в технологіях продуктів бродіння
9. Науково-практичні основи формування смаку й аромату напоїв
10. Інноваційні технології зброджування сусла високої концентрації
11. Інноваційні технології спеціальних типів пива
12. Інноваційні технології функціональних напоїв
13. Зниження споживання теплоенергоресурсів у технологіях продуктів бродіння
14. Застосування мембранних технологій у бродильних виробництвах
15. Науково-практичні основи стабілізації напоїв
Методи та критерії оцінювання: письмово-усний контроль, підсумковий контроль (залік)
Критерії оцінювання результатів навчання: письмово-усний контроль (30%);
підсумковий контроль (залік): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Інноваційні технології продуктів бродіння і виноробства: підручник / С. В. Іванов, В. А. Домарецький, В. Л. Прибильський [та ін.]. – К.: НУХТ, 2012. – 487 с.
2. Шиян, П. Л. Інноваційні технології спиртової промисловості. Теорія і практика: монографія / П. Л. Шиян, В. В. Сосницький, С. Т. Олійнічук. – К.: Видавничий дім «Асканія», 2009. – 424 с.
3. Kunze, W. (2019). Technology Brewing and Malting. VLB Berlin. 948 s.
4. Andrew G.H. Lea, John R. Piggott. (2013). Fermented Beverage Production. Springer Science & Business Media. 428 s.
5. Alcoholic Beverages: Volume 7: The Science of Beverages / Alexandru Mihai Grumezescu, Alina Maria Holban. – Woodhead Publishing, 2019. – 549 s.
6. Non-Alcoholic Beverages Volume 6: The Science of Beverages / Alexandru Mihai Grumezescu, Alina Maria Holban. – Woodhead Publishing, 2019. – 559 s.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).