Кінетика ферментативних реакцій

Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 8.181.00.M.024
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: доцент Косів Руслана Богданівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування та поглиблення аспірантами знань і розумінь основних законів, правил і рівнянь кінетики ферментативних реакцій, що необхідні для продукування інноваційних наукових ідей та вирішення комплексних проблем в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності у галузі харчових технологій.
Завдання: Здатність розв’язувати комплексні проблеми у харчових технологіях на основі системного наукового та загального культурного світогляду з дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності. Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, що формують нові знання у сфері харчових технологій та/або дотичних до них міждисциплінарних напрямах. Здатність критично аналізувати та оцінювати сучасний стан і тенденції розвитку харчових технологій. Здатність виявляти, ставити та розв’язувати задачі дослідницького характеру, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт у харчовій промисловості.
Результати навчання: Формулювати і перевіряти гіпотези; використовувати для обґрунтування висновків належні докази, зокрема, результати теоретичного аналізу, експериментальних досліджень і математичного та/або комп’ютерного моделювання, наявні літературні дані. Мати передові концептуальні та методологічні знання, демонструвати дослідницькі навички в сфері харчових технологій та на межі предметних галузей, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень з метою отримання нових знань та/або здійснення інновацій на рівні сучасних світових досягнень науки і техніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інноваційні аспекти розвитку харчових технологій Методи досліджень у харчових технологіях Наукові основи моделювання та оптимізації процесів у харчових технологіях
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна ознайомлює аспірантів з основними аспектами ферментативної кінетики – кінетичними закономірностями та механізмами ферментативних реакцій, впливом чинників (концентрації ферменту та субстрату, рН і температури середовища, дії активаторів та інгібіторів) на швидкість ферментативних реакцій.
Опис: Основні поняття хімічної кінетики. Стаціонарна кінетика ферментативних реакцій. Кінетичні схеми та механізми. Нестаціонарна кінетика ферментативних реакцій. Вплив температури та показника рН на швидкість ферментативних реакцій. Кінетика спряжених ферментативних реакцій. Поліферментні системи. Інгібування ферментативних реакцій. Макрокінетика реакцій з іммобілізованими ферментами.
Методи та критерії оцінювання: письмово-усний контроль, підсумковий контроль (екзамен)
Критерії оцінювання результатів навчання: письмово-усний контроль (30%); підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Marangoni A.G. Enzyme Kinetics. (2003). Wiley-Interscience: Hoboken,. 228 p. 2. Leskovac, V. (2003). Comprehensive Enzyme Kinetics. New York: Kluwer Academic/Plenum Pub. 3. J. E. Bailey, D. F. Ollis. (1986). Biochemical Engineering Fundamentals 2nd ed., McGraw-Hill. 4. Костржицький А.I., Калінков О.Ю., Тіщенко В.М., Берегова О.М. (2008). Фізична та колоїдна хімія: навч. пос. К.: Центр учбової літератури. 496 с. 5. Богатиренко В. А., Михалюк С. О. (2008). Основи загальної та фізичної хімії: довідник. К. : НПУ імені М.П. Драгоманова,. 258 с. 6. Доценко О. І., Тарадіна Г. В. (2017). Біофізика. Ферментативна кінетика. Динамічні моделі біологічних процесів. Теорія. Лабораторний практикум. Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса. 183 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).